Billiga coilovers från tyskland bra eller dåligt?

zykus
11 juli 2013 · 52 Inlägg

Hejsan!

Nu är det så att mina dämpare fram är helt slut på min s70 då fick jag tips om att det finns billiga coils från tyskland.
det står emellan dom här:

http://viewitem.eim.ebay.se/JOM-Gewinde … 59167/item

http://viewitem.eim.ebay.se/Volvo-Gewin … 27653/item

Då undrar jag är det någon som vet hur bra dom här är kvalitetsmässigt? om det nu är ens värt de eller om man ska köpa sig riktiga sportdämpare som nu sitter på fast är helt slut?

Tacksam för snabba svar!

Volvo S70 2.5T "R-Design" (1998)
Christian S
11 juli 2013 · 4 816 Inlägg

antagligen är det rena skiten för det brukar dom billiga coiloversen vara, hårda och jävliga så det enda dom duger till är om bilen bara ska stå på utställning.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Vurtne DEVIL
11 juli 2013 · 1 171 Inlägg

Christian S skrev:
antagligen är det rena skiten för det brukar dom billiga coiloversen vara, hårda och jävliga så det enda dom duger till är om bilen bara ska stå på utställning.

Snälla googla innan du säger nåt, för du har inte en jävla aning, bara sitter och gissar. JOM är ett bra märke, användt det flertal gånger till olika bilar, absolut inga fel.

bmw m power
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Volvo_Mannen Volvoskadad
11 juli 2013 · 6 017 Inlägg

Dom är ju bara till för att bötta bilen mer eller mindre. Ingen kvalitetskänsla eller åkkomfort som mina k-sport på benzen tex

Jonas
Tunestream
11 juli 2013 · 265 Inlägg

Jag har åkt budget coilovers på samtliga mina Golfar och aldrig haft något att klaga på. Glöm dock inte att byta topplagringar i samband med bytet, för dem kommer gå sönder av skillnaden på hårdhet.

Ja, det kommer att bli stötigt - men vad förväntar man sig när man skaffar coilovers egentligen? wink Inte skaffar man det för komfortens skull.

SportPilot Ubåtsingenjör
21 november 2013 · 7 234 Inlägg

klart det kommer bli stötigt smile köper man coilovers utav lite mer kvalité ökar ju så klart komforten också

kolla på www.billiga-coilovers.se de har samma priser som i tyskland och ett stort ur val i alla pris klasser smile

Senast redigerat av CHEEVA (21 november 2013)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang