Parkeringsidioter!

FordRSC Los geht's, Schumacher
4 augusti 2013 · 1 510 Inlägg

Finns massa stolpskott, men råkade ut själv för en hederlig snubbe. Hade parkerat i stan, ska iväg på kvällen, set en lapp i rutan "backat in i dig, samt tele nr" Såg inte så mkt där i mörkret så man fick kika på bilen dagen efter. En liten skada som vaxas bort hyfsat lätt. Ringde snubben sen och sa att jag redan fixat skadan smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
valle22 Smidd i rostigt stål
5 augusti 2013 · 933 Inlägg

det kvittar hur jag än parkerar.... är jag ute med Manta:n och ställer den på en öde plats långt ifrån alla andra vid en köpcentrum så lyckas en en idiot parkera brevid, trots det finns platser närmare entrén, dock har inga skador skett. Numera göra alla mina inköp med skabbgalten (Golf 3:an) utan att behöva bry mig om skador som sker (tror mer folk är rädd om sin egen skitbil än min Golf 3:a)

//en aning påverkat inlägg pga ett par burkar grön Carlsberg's smile

*** Riktiga bilar har bakhjulsdrift, framhjulsdrift är enbart på gräsklipparn ***
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
5 augusti 2013 · 314 Inlägg

valle22 skrev:
det kvittar hur jag än parkerar.... är jag ute med Manta:n och ställer den på en öde plats långt ifrån alla andra vid en köpcentrum så lyckas en en idiot parkera brevid, trots det finns platser närmare entrén, dock har inga skador skett. Numera göra alla mina inköp med skabbgalten (Golf 3:an) utan att behöva bry mig om skador som sker (tror mer folk är rädd om sin egen skitbil än min Golf 3:a)

//en aning påverkat inlägg pga ett par burkar grön Carlsberg's smile

Skål! Ja jag brukar också handla mest med min skåpbil som jag kör åretrunt.. Parkerar nästan alltid nära entrén och änsålänge har det inte blivit några skador sedan jag äger den (på 1,5 år)

Den blev rörd några gånger av idioter men som tur inget värre än.. Den är ju inte ens lackerad än..

Youtube.com/Theeurobandit
MeepMeep Finraggare
5 augusti 2013 · 2 381 Inlägg

Satt i gårkväll på icaparkeringen i min finfina opel astra från 1998 när det sjunger till i sidan - tittar upp och ser en taxichaffis på väg att baxa sin stora röv ur sin gula passat-gashybrid. Satt kvar i 2 sek för att kolla om han tänkte göra något åt saken, men han sket blankt i det och började gå mot entrén...

Där någonstans gick en säkring och jag hade en kort monolog med syfte att påtala det olämpliga i vederbörandes beteende. Jag tror budskapet gick fram och lämnar bilen idag för att se hur mycket som går att putsa bort... Inte för att det spelar någon större roll på en 20 år gammal Opel - men det är principen som sådan.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
granadadr
5 augusti 2013 · 7 290 Inlägg

jag fattar inte hur man kan bete sig så,,, jag har inga fina bruksbilar,, men jag har stor respekt för andras egendom,, jag är försiktig oavsett om det står en Porsche eller en rostig Saab, bredvid,, visst har hänt att vinden blåst upp dörrn osv,, men jag försöker iaf vara försiktig,,

henke_99 Offroad Racing
5 augusti 2013 · 3 122 Inlägg

Ibland när jag parkerar där det är gott om bilar blir det svårt med dörrarna. Min bil är inte direkt liten och det i kombination med att rutorna är små gör att det knappt inte går att knö sig ur bilen trots att jag inte på nåt vis är "stor i storleken". Att det sen finns diverse småbilar som tydligen är ändå bredare än min bil, iaf på ena sidan kan få det hela att bli oerhört trångt när jag ska ut igen.

Om det är trångt så brukar jag (lite beoende på vad det är för bil bredvid) försiktigt öppna dörren o lägga den emot den andra bilen när jag tar ut ungarna. Det är tjocka plastlister på mina dörrar så inga skador uppstår, till skillnad mot om jag skulle försökt hålla dörren några cm ifrån o den sedan flyger upp om man stöter emot den.

Men jag har även ett dörruppslag på passagerardörren fram, vet inte om det har uppkommit under min ägo eller tidigare men det har slagit i rejält iaf. jag har länge hoppas att nån ska köra på mig bakifrån så jag kan få en ny kofångare som inte är upprostad... Men den är folk valdigt duktiga på att hålla sig ifrån.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Evildan
5 augusti 2013 ·

Klart man är försiktig med dörar/kundvagnar osv runt parkerade bilar oavsett värde.

Log lite i förra veckan, då parkerade vi på byn kvällstid på en parkering som brukar fyllas även kvällstid då den ligger mkt centralt.
Då kommer det in en lirare med en "stylad stor fet fin bil" och parkerar obekymrat över två rutor mitt i rutraden istället för att stå på hörnet för att inte blockera för mkt.
Vi är på bio i ca två timmar och mycket riktigt när vi kommer tillbaka är parkeringen fullproppad och den "stylade stora feta fina bilen" hade fått ett kärleksbrev från parkeringskontrollanten, hoppas det blev dyrt för det egot.

KHRacing
5 augusti 2013 ·

Volvo544special65 skrev:
Jag hade brytt mig oavsett skicket på bilen då det är en principsak.

Bästa svaret i tråden !

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 augusti 2013 · 14 061 Inlägg

Evildan skrev:
Klart man är försiktig med dörar/kundvagnar osv runt parkerade bilar oavsett värde.

Log lite i förra veckan, då parkerade vi på byn kvällstid på en parkering som brukar fyllas även kvällstid då den ligger mkt centralt.
Då kommer det in en lirare med en "stylad stor fet fin bil" och parkerar obekymrat över två rutor mitt i rutraden istället för att stå på hörnet för att inte blockera för mkt.
Vi är på bio i ca två timmar och mycket riktigt när vi kommer tillbaka är parkeringen fullproppad och den "stylade stora feta fina bilen" hade fått ett kärleksbrev från parkeringskontrollanten, hoppas det blev dyrt för det egot.

Det hoppas jag med!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
stoltosmart
5 augusti 2013 · 884 Inlägg

Har dubbelparkerat bra länge utan p böter om nån vill veta så han hade säkert lite otur bara

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
henke_99 Offroad Racing
5 augusti 2013 · 3 122 Inlägg

stoltosmart skrev:
Har dubbelparkerat bra länge utan p böter om nån vill veta så han hade säkert lite otur bara

Tur för dig då att du inte bor i samma stad som jag...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
stoltosmart
5 augusti 2013 · 884 Inlägg

henke_99 skrev:

stoltosmart skrev:
Har dubbelparkerat bra länge utan p böter om nån vill veta så han hade säkert lite otur bara

Tur för dig då att du inte bor i samma stad som jag...

?

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
henke_99 Offroad Racing
5 augusti 2013 · 3 122 Inlägg

stoltosmart skrev:

henke_99 skrev:

stoltosmart skrev:
Har dubbelparkerat bra länge utan p böter om nån vill veta så han hade säkert lite otur bara

Tur för dig då att du inte bor i samma stad som jag...

?

Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt... men det finns såna som har ångrat det. (nä då inga skador involverade på varken nån eller nåt)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Mack Forum- och sitemoderator
5 augusti 2013 · 26 157 Inlägg

henke_99 skrev:
Ibland när jag parkerar där det är gott om bilar blir det svårt med dörrarna. Min bil är inte direkt liten och det i kombination med att rutorna är små gör att det knappt inte går att knö sig ur bilen trots att jag inte på nåt vis är "stor i storleken". Att det sen finns diverse småbilar som tydligen är ändå bredare än min bil, iaf på ena sidan kan få det hela att bli oerhört trångt när jag ska ut igen.

Om det är trångt så brukar jag (lite beoende på vad det är för bil bredvid) försiktigt öppna dörren o lägga den emot den andra bilen när jag tar ut ungarna. Det är tjocka plastlister på mina dörrar så inga skador uppstår, till skillnad mot om jag skulle försökt hålla dörren några cm ifrån o den sedan flyger upp om man stöter emot den.

Men jag har även ett dörruppslag på passagerardörren fram, vet inte om det har uppkommit under min ägo eller tidigare men det har slagit i rejält iaf. jag har länge hoppas att nån ska köra på mig bakifrån så jag kan få en ny kofångare som inte är upprostad... Men den är folk valdigt duktiga på att hålla sig ifrån.

Lite offtopic kanske, men min morfar gjorde en fuling en gång då han hade en upprostad framflygel på en av sina bilar.
Han valde helt enkelt ett "offer" som körde alldeles för fort i en korsning där "offret" hade väjningsplikt - högerregeln gällde - morfar fick syn på denne, körde fram och undvek att bromsa - och smack sa det, rakt in i den upprostade skärmen.
Skärmen fick han därför på försäkringen, "offret" lärde sig en läxa..och därför var..nåja..nästan alla nöjda och glada..

Till topic. Personligen har jag vuxit upp med lärdomen att man ska vara försiktig med sina egna egendomar, men man ska vara dubbelt så försiktig med andras.
En gång så skulle jag kliva ur Hondan jag hade - den med till synes dörrar stora som ladugårdsdörrar - och plötsligt kom en vindpust och formligen slet dörrhandtaget ur handen på mig.
Dörren dunsade till bilen bredvid, där det satt en äldre herre i. Genast förklarade jag läget och skulle undersöka om det blev nåt på hans bil.
Då sa han "Äääh..så gammal bil så det gör inget"..och tur var väl det.
Men ibland har man fan ångest fortfarande för att dörren flög upp. Det var ju såklart inte med vilje men..ändå!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
stoltosmart
5 augusti 2013 · 884 Inlägg

henke_99 skrev:

stoltosmart skrev:

henke_99 skrev:

Tur för dig då att du inte bor i samma stad som jag...

?

Jag säger ingenting så har jag ingenting sagt... men det finns såna som har ångrat det. (nä då inga skador involverade på varken nån eller nåt)

Ha ja har man inget annat att störa sig på visst

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
Saab 9-3 tx "Ttid" (2011)
Benni86
5 augusti 2013 · 167 Inlägg

Jag jobbade på en lokal bensinstation för ett par år sen och hade bilen parkerad fint i en stor parkeringsficka som vanligt. Då kommer där in en kund som säger att han har sett en stor och ny jeep som stod parkerad brevid min bil som hade slagit upp dörren i sidan på min. Han hade tagit nummer på bilen och identifierat kvinnan som körde.
Inget stort märke men ändå synligt. Så jag tackade för hans information och som alla vet så är där även kameror på stationerna och det syntes tydligt på filmerna. Fick tag i ägaren av bilen som kom till stationen och fick se filmen och började gnälla lite om att min bil inte var så värdefull och ny som hennes, och jag var ganska irriterad och gav mig inte och sa att om hon inte gav mig 2500 kr för omlackering så skulle ja ta det med försäkringsbolaget och eventuellt göra en polisanmälan. Efter många om och men så plockade hon fram pengar och gav till mig direkt i handen.

Dagen efter så la jag märke till att det gick att polera bort vilket jag gjorde och sen syntes där ingenting mer på min bil. Så jag tackade och bugade för 2500 kr för ingenting. Men å andra sidan så hade ja gärna kunnat lackera om dörren också.

Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
5 augusti 2013 · 314 Inlägg

saababenni skrev:
Jag jobbade på en lokal bensinstation för ett par år sen och hade bilen parkerad fint i en stor parkeringsficka som vanligt. Då kommer där in en kund som säger att han har sett en stor och ny jeep som stod parkerad brevid min bil som hade slagit upp dörren i sidan på min. Han hade tagit nummer på bilen och identifierat kvinnan som körde.
Inget stort märke men ändå synligt. Så jag tackade för hans information och som alla vet så är där även kameror på stationerna och det syntes tydligt på filmerna. Fick tag i ägaren av bilen som kom till stationen och fick se filmen och började gnälla lite om att min bil inte var så värdefull och ny som hennes, och jag var ganska irriterad och gav mig inte och sa att om hon inte gav mig 2500 kr för omlackering så skulle ja ta det med försäkringsbolaget och eventuellt göra en polisanmälan. Efter många om och men så plockade hon fram pengar och gav till mig direkt i handen.

Dagen efter så la jag märke till att det gick att polera bort vilket jag gjorde och sen syntes där ingenting mer på min bil. Så jag tackade och bugade för 2500 kr för ingenting. Men å andra sidan så hade ja gärna kunnat lackera om dörren också.

Det där med att "min bil är ny, din är gammal" är så irriterande.. VAD FAN spelar det för roll?

Youtube.com/Theeurobandit
Benni86
5 augusti 2013 · 167 Inlägg

Eurobandit skrev:

saababenni skrev:
Jag jobbade på en lokal bensinstation för ett par år sen och hade bilen parkerad fint i en stor parkeringsficka som vanligt. Då kommer där in en kund som säger att han har sett en stor och ny jeep som stod parkerad brevid min bil som hade slagit upp dörren i sidan på min. Han hade tagit nummer på bilen och identifierat kvinnan som körde.
Inget stort märke men ändå synligt. Så jag tackade för hans information och som alla vet så är där även kameror på stationerna och det syntes tydligt på filmerna. Fick tag i ägaren av bilen som kom till stationen och fick se filmen och började gnälla lite om att min bil inte var så värdefull och ny som hennes, och jag var ganska irriterad och gav mig inte och sa att om hon inte gav mig 2500 kr för omlackering så skulle ja ta det med försäkringsbolaget och eventuellt göra en polisanmälan. Efter många om och men så plockade hon fram pengar och gav till mig direkt i handen.

Dagen efter så la jag märke till att det gick att polera bort vilket jag gjorde och sen syntes där ingenting mer på min bil. Så jag tackade och bugade för 2500 kr för ingenting. Men å andra sidan så hade ja gärna kunnat lackera om dörren också.

Det där med att "min bil är ny, din är gammal" är så irriterande.. VAD FAN spelar det för roll?

Precis. Spelar ingen som helst roll. Bil som bil. Gammal som ny. Har jag gjort skada på en annan bil så hade jag betalt utan att tveka. Speciellt på en bensinstation där man vet att det finns kameror överallt. Kamerorna är till för att kunna få tag på smitare som i detta fallet. Men pengar hade hon nog för den där jeepen hon körde kostar runt miljonen.

Mickeymouse
5 augusti 2013 · 337 Inlägg

Kanske inte hör hit men men...

Intill en bensin pump vart en parkering, stod där och tankade. Ett tu tre så stod jag med bensinhandtaget en halv meter bakåt... Under tiden hade en äldre dam gått förbi mig, tänkte inte på det men hon hoppade in i bilen la i backen och full fart rakt in i min....

Hon hoppar ut och ber så mycket om ursäkt, hade "glömt" glasögonen. Bilen va en lånebil av nyare modell, min vart en Cossie Scorpio. Kollade på min blev inte något nämn vart, men gick in och hämtade försäljaren. Han kommer ut och tittar på deras bil och sedan på min... Tittar sedan på mig och säger "Det spelar väl ingen roll på den där harven. Deras bil vart ju mycket nyare och dyrare!! Ung. något i den stilen va det.   

Men va faan, hade fanskapet haft en trevlig attityd hade jag polerat bort skiten. Men valde att göra en anmälan etc. så dom fick lackera om framskärm och kofångare!!!

Detta sa jag till honom efter att anmälan vart gjord och alla papper skrivna..... Det va länge sedan jag såg en sådan snopen försäljare!!

Fy faan för dryga försäljare!!!!

Senast redigerat av Mickeymouse (5 augusti 2013)

If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!
Pierre_r Lastbilsmekaniker
5 augusti 2013 · 729 Inlägg

Hade jag varit du hade jag letat upp hans chef och frågat han vad han tycker om att en anställd precis kostade företaget en dyr självrisk.
Antagligen hade chefen inte gillat det och tagit ett snack om hans attityd till gamla bilar och deras ägare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang