Sagan om skrotdosan..

Ett spontanköp som blev en legend, typ. Saxat från Aftonbladet: (om dom hade skrivit om projektet, varför dom nu skulle ha gjort det?) "Med ett stort mått humor och ett träffsäker berättande tar ägaren med oss på berättelse om skrotdosans resa mot berömmelse och ägarens förfall, alltsammans förpackat med ett knippe glädje, frustration, kredit och en "f*ck it" skjorta."
  • 228 Följare
  • 116 549 Visningar
  • Projektet avslutat 9 mars 2015
stojf
27 augusti 2013 · 589 Inlägg

det här med coilovers är en hel djungel, men det handlar egentligen bara om vad du vill ha ut av det? vill du kunna ändra camber och toe tillexempel eller bara kunna sänka fjädringen, mitt förslag vad du än bestämmer dig för är att köpa från Tex Ebay då man oftast hittar bäst priser där! smile

saab turbo!
Skoda octavia rs "RS" (2003)
hjd Skrotdosan.se
27 augusti 2013 · 198 Inlägg

Ljungberg77 skrev:
Lade till denna tråd i prenumereringar (enda tråden jag någonsin gjort så med)

Känner igen mig själv ibland, när du beskriver hur du känner inför vissa moment som skall vara "så enkla"
Har även suttit och skrattat en hel del till dina texter nu, tack som fan för det smile

Keep up the good work.

Sweet dude, tack som fan smile Ja tyvärr är det ju dom enklaste av grejer som kan skapa dom största av sammanbrott..

stojf skrev:
det här med coilovers är en hel djungel, men det handlar egentligen bara om vad du vill ha ut av det? vill du kunna ändra camber och toe tillexempel eller bara kunna sänka fjädringen, mitt förslag vad du än bestämmer dig för är att köpa från Tex Ebay då man oftast hittar bäst priser där! smile

Så här ligger det till, Forsell Motorsport med Joakim Forsell (föredetta jtcc och abbarth trofeo cup vinnare) har efter mycket tjat gått med på att väga upp och ställa min lilla skrotdosa när coilisarna är på, så camber är kritiskt men gärna bump och rebound också om det är möjligt. Jag siktar som sagt på ganska blyga 340hk men det viktigaste för mig är egentligen inte hastigheten rakt fram utan att kunna hålla hastigheten även i kurvorna utan att liggga på taket efter lite inspirerad körning smile målet är alltså en så pass balanserad bil man kan frambringa ur en saab utan att behöva teckna in huset. Har kollat lite på d2 då dom är dom enda jag hittat med camber justering änsålänge.

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
hjd Skrotdosan.se
29 augusti 2013 · 198 Inlägg

Alrighty then, så varför skriver han inget undras det, ja mest för att jag har sinnesjukt dålig insperation just nu, allt är grått och och ekonomin är kass vilket till stor del beror på Frankrike, jävla skit land, men mer om det imorgon när jag har fett med energi och känner hur insperationen kommer att flöda smile
Så kontentan av detta inlägg: uppdatering med bilder och text och sånt kommer imorgon, hoppas jag.

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
29 augusti 2013 · 2 405 Inlägg

Åker du med upp och stället ut nästa lördag då smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
AeroHaage
30 augusti 2013 · 16 Inlägg

Hade varit fett att få se din bil på Sommarlandsträffen imorgon smile

Saab 9-3 Vector SS "SAABotage" (2004)
Saab 9-5 Vector 3,0TiD "Silverfisken" (2002)
stojf
1 september 2013 · 589 Inlägg

D2 är bra coilisar, man får vad man betalar för! Men annars kan man köpa fina fjädrar och dämpare och sen camber kan man alltid lösa wink Det blir nog bra iaf! har du något speciellt recept för dom där 340hk som du har tänkt uppnå?tongue eller är det hemligtstämplat? wink

saab turbo!
Skoda octavia rs "RS" (2003)
hjd Skrotdosan.se
1 september 2013 · 198 Inlägg

psyco skrev:
Åker du med upp och stället ut nästa lördag då smile

Min bil står ju ute jämt, förstår inte vad du menar riktigt? :p Nej då, men skrotdosan är en bruksbil, sjukt pinsam att ställa ut ju..

Dubstep skrev:
Hade varit fett att få se din bil på Sommarlandsträffen imorgon smile

Sorry dude, jobbade hela dagen igår tyvärr sad

stojf skrev:
D2 är bra coilisar, man får vad man betalar för! Men annars kan man köpa fina fjädrar och dämpare och sen camber kan man alltid lösa wink Det blir nog bra iaf! har du något speciellt recept för dom där 340hk som du har tänkt uppnå?tongue eller är det hemligtstämplat? wink

Jo jag hittade xyz coilisar med camber, bump och rebound på ebay för blyga $960 så jag lutar åt dom nu, men får se vad regering, plånbok (som frankrike just nu våldtagit hänsynslöst) och annat (humör och tålamod bland annat som Frankrike också hänsynslöst våldtagit)  har att säga om den saken.
Angående receptet så e det i allra högsta grad ohemligt, följer Maptuns beprövade upplägg med midpipe, avgas, filter, turbo och ic. Sen har jag funderingar på att prata med ett geni i USA som tydligen ska plocka ur 390hk ur bilen med samma setup + spridare.

Så för att fortsätta historian, jag var i förra inlägget inne på att Frankrike var ett riktigt douchigt land, och jag är absolut inte rasist men kunde dom där små baskerbärande jävlarna käka något annat än sniglar så kanske dom kunde få lite näring till hjärnan och tänka klart. Men för att ni ska förstå min och regeringens svarta syn på detta helvete till land så ska jag dra en snabb sammanfattning om vad som hänt bortom skrotdosan dom senaste veckorna.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-f092edabfd1e63c9018deb83dbc6d4cc.jpg
Regeringens bil är fransk, vi kallar den för apburen då vi tycker att liknelsen är ganska träffande. För några månader sedan bestämde sig det franska helvetet för att, utan några som helst påtryckningar från vår sida, bli mer och mer lik just en apbur, då vi var ganska nöjda med mängden likhet som redan existerade från början var detta nått som inte föll oss riktigt i smaken.. Den startade lite när den ville, kärvade i växelspaken och när den tog sista steget mot att bli allt vad en apbur är och sket i att gå igenom besiktningen kände vi att det var dags att göra något åt det.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-4a15a555f178fb6ea3938bb57108ffb8.jpg
Så efter mycket om och men så rev vi ur tändningslåset som uppenbarligen bestämt sig för att sluta skicka ström till startmotorn på kommando, efter en stunds totalvåld hade vi låset i delar och började söka reservdelar till det och då visar det sig att fransmännen, gnidna som dom är, inte gjort det möjligt att bara köpa lösa delar som typ pucken eller låscylinder. Antingen vart det ett helt nytt lås, med nya nycklar eller inget alls. Men vi löste det i sann McGyver anda ändå med lite mer våld, träflisor och en skruv. smile Nästa sak på dagordningen vart startmotorn, dålig kontakt trodde jag, och gjorde rent allt och apburen rullade fint tills att regeringen efter att ha parkerat den i ett parkeringshus i stan, vägrade starta igen.. Efter att ha puttat upp bilen från parkeringsrutan, som givetvis prompt var tvungen att luta i bilens färdriktning, med ren skär jävla ursinighet som kraft och motivation så rullade vi igång bilen och regeringen körde hem den, där den vart stående.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-f6fb8570a9011144346b4ecbd6c03dbc.jpg
För någon vecka sedan hittade så regeringen en ny bil, en svart Saab 93 Aero från 2002, förälskelsen blev total och hon bara skulle ha den. Nu infaller det sig ju så att då man som undersåte till regeringen har veto rätt ungefär vart fjärde år så tog jag chansen att utnyttja det. Ingen ny bil innan apburen rullar sa jag kort, och så var det med det. Jag känner att det är högst onödigt att apburen bara står då vi inte ens har några apor att ha i den, känns som den då förlorat all mening.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-ec1633b7585b1a53d2e5a42e221ebb59.jpg
Ny startmotor och nya bromsattiraljer införskaffades och regeringen gick ut starkt med att plocka bort luftburken för att komma åt startmotorn, efter någon timme satt allt helt magiskt på plats och jag tänkte "vilken awesome brud jag har" tills jag kollade ner och såg att mina händer var extremt skitiga medan hennes var kliniskt rena, det visade sig att hon genom magi, sexighet och andra lömska påhitt fått mig att byta skiten åt henne. Inte ok!
Känner mig fortfarande smutsig och utnyttjad..
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-bd05a4377438fc853ebf1e0fb9fc8568.jpg
Vidare till bromsarna, dessa påstod bilprovningen att dom var tvungna att fungera av någon anledning, jag ställer mig skeptisk till detta då apburen i fråga snarare är farligare för bakomvarande än framförvarande då den är 1. fransk och 2. extremt långsam. Risken att köra på apburen är betydligt större än att bli påkörd av den. Men säger bilprovningen att bromsar ska finnas så är det så, vem är jag att ifrågasätta bilprovningen?
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-43d7cbf3de3729a2ad5c555f98511680.jpg
Även denna gång gick regeringen ut starkt och plocka bort däcken bak, jag hade efter den tidigare incidenten med startmotorn lovat mig själv och min heder att situationer som den aldrig med skulle uppstå så jag gick runt och pekade och instruerade, typ.. Det var endast vid ytterst få tillfällen jag hjälpte till som med att ta bort bromstrummorna, bromsbackarna och hjulcylindrarna och sen sätta dit dom nya hjulcylindrarna, bromsbackarna och trummorna och slutligen lufta bromsarna, med det var allt, inte ett skit mer än det. Värt att notera är regeringens något manliga händer på bilden ovan. Som ni säkert förstår så hade det redan vid detta tillfället tagit slut på ömma ord, förståelse och tålamod och bilen var nu på väg att sättas i brand för 37 gången bara på ett par månader, men det var först när bromstrummorna skulle bort som vi seriöst pratade om att faktiskt sätta eld på hela Frankrike istället som hämnd för deras jävla humor, för det måste vara någon liten vindrickande jävla fransos helvete som skrattar gott varje gång han tänker på hur folk sitter och försöker backa självjusteringen genom ett m10 hål, vilket förbannat jävla påhitt!! Efter ett par timmars veritabelt inferno av svordomar, kast med små och stora hylsor samt en del panikångest ramlade så bromstrumman av, bara andra sidan kvar då skrek jag och så fortsatte helvetet, inte för att jag gjorde annat än att instruera och peka dock, typ..
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-73ba7ffd65e8f28af6a574a66ae8fcc9.jpg
Sedan byttes lamporna fram då bilprovningen mumlat något om otillåten ändring och efter det var det bara besiktningen kvar. Det gick, ja, alltså, det gick så där, jag menar bilen är ju trotts allt fransk..
Först åkte vi till Moraberg, men då dom nya lamporna inte kände sig bekväma i apburen (och tro mig, jag förstod dom) så hade en av dem slutat funka på resan som tog hela 15 minuter att genomföra så det vart ingen besiktning. På en mack av valfri kedja fick jag tag på lite elektroniksprej och boxades sedan ett tag med lyckt helvetet tills dess att den inte orkade strula något mer, gav upp och började lysa "SCOOOORE" skrek jag. Vid det här laget hade regeringen redan beställt en ny tid i norsborg men då vi fortfarande var i moraberg smidde vi en djävulsk plan om att försöka charma gubbarna på besiktningen till att släppa igenom bilen denna gång.
Vi åkte tillbaka till besiktningen och regeringen utövade någon typ av sexig djävuls voodoo på en av gubbarna och vart till slut insläppt igen, helt utan att behöva boka tid. Något som btw ALDRIG fungerar för mig. Väl inne med den franska apburen från helvetet blir besiktningen kortvarig, 3 besiktningsgubbar kliar sig på huvudet och viskar till varandra innan dom bestämt pekar på positionslamporna och i kör skriker "för blått!". Sedan fick regeringen (jag hade gömt mig) en lektion i hur ljuset bryts uppföljt av en uppläxning i vilka som får och vilka som absolut INTE får åka med blåa ljus, franska apburar tillhör tydligen det senare.
I snigelraket fart brände vi så upp till först Alby och biltema för att köpa två helt vanliga jävla positionsljus som inte hade lite blåstick i ljuset då detta "på det bestämdaste absolut inte går för sig" som en av besiktningsgubbarna i moraberg upprört sa, stoppade i dessa jävligt tråkiga skitlampor som gjorde apburen om möjligt ännu fulare och körde sedan vidare mot norsborg där vi lyckades svänga 33% fel och hamnade i irak eller var det nu är dom har moskéer, insåg vårt misstag efter att i detalj studerat fyra kartor för att till sist hamna rätt.
Denna gång gick bilen igenom och regeringen var överväldigad. För att fira snodde hon en kopp kaffe av bilprovningen och så åkte vi hem.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-15325e41ed5372bb6a74e4d63309b242.jpg
^ Lyckan som uppstår när ens franska skithög till bil väl går igenom en helt vanlig jävla besiktning.

BTW, vill bara på det allra ödmjukaste av sätt skrika lite på alla som följer denna tråd och inte har röstat på bilen, vad i de grönaste av h*lveten ska det betyda? Att följa min j*vla tråd och inte rösta? Fett obror! Seså, in och rösta nu.. Jag har ett par uppdateringar till, fast denna gång om skrotdosan och inte det franska helvetet, men dessa håller jag som gisslan tills jag ser att ni skaffat er vett! tongue
Puss på er mina vänner smile

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Kim-H
1 september 2013 · 94 Inlägg

vågar du verkligen släppa in en skrot dosa till i familjen tongue inte bättre att köpa lite mer kvalité som Honda ? wink

hjd Skrotdosan.se
1 september 2013 · 198 Inlägg

Kim-H skrev:
vågar du verkligen släppa in en skrot dosa till i familjen tongue inte bättre att köpa lite mer kvalité som Honda ? wink

Vi har redan en gräsklippare, den räcker gott tongue

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
Kim-H
1 september 2013 · 94 Inlägg

haha jo må vara sant men dom är pålitliga tongue

JonnzaN R
4 september 2013 · 32 Inlägg

Vart köpte du alla roliga dekaler? smile

liljeblad
5 september 2013 · 12 Inlägg

hjd skrev:

Kim-H skrev:
vågar du verkligen släppa in en skrot dosa till i familjen tongue inte bättre att köpa lite mer kvalité som Honda ? wink

Vi har redan en gräsklippare, den räcker gott tongue

lol

hjd Skrotdosan.se
5 september 2013 · 198 Inlägg

JonnzaN skrev:
Vart köpte du alla roliga dekaler? smile

Alla ocrediga dekaler kommer från olika säljare på ebay, bara att söka på tuner stickers eller liknande så ramlar det på massor smile

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
JonnzaN R
6 september 2013 · 32 Inlägg

hjd skrev:

JonnzaN skrev:
Vart köpte du alla roliga dekaler? smile

Alla ocrediga dekaler kommer från olika säljare på ebay, bara att söka på tuner stickers eller liknande så ramlar det på massor smile

Okej, Tackar för det smile

hjd Skrotdosan.se
8 september 2013 · 198 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-93ee9780b884173b36188d04cccc08da.jpg
Led en släng av följande:
Kass ekonomi.
Über dålig motivation.
Kassa bromsar.
Morgon stånd.
Lösningen? Spontanshopping! Köpt (typ) en Turbo X ratt så nu är allt bättre, eller ja, kass ekonomi och uppbrunna bromsar har jag förstås fortfarande, morgon stånd också, motivationen däremot, herre jävlar så mycket bättre den är smile Så imorgon (som jag redan sagt) kommer en uppdatering som inte ens är i närheten av vad ni är värda, men så har ju inga crediga sponsorer blivit just det, mina crediga sponsorer, läget är som det är.
Tack för att ni väntar, er förföljelse är viktig för mig.

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
hjd Skrotdosan.se
10 september 2013 · 198 Inlägg

Först och främst:
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-305dbb508af2831cf74c6bef8b0b3c98.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-0d97de142abd6da6eddcda368fcdca1c.jpg
^ Detta plus det faktum att tråden nu har över 140 följare och över 10000 följare gör min dag, lycklig som bara en liten prinsessa kan vara smile

Ok, så det som inte hänt:
Jag har inte köpt en ny turbo, ic, steg 4 program, bromsar, coilisar eller lämnat in bilen på en rekond hos Sebastian Frodin. Så det suger ju. Jag har däremot köpt en turbo x ratt som jag skrev om i inlägget innan detta och ett nytt litet plastlock till bromsvätskeburkssaken, för typ 250 spänn! Som jag skrev tidigare så hade jag inga större förväntningar på detta inköp, vill ha faktorn låg någonstans mellan en Peugot och grå färg. Min förhoppning var att den skulle komma i en flashig förpackning iaf, men inte ens det gick hem..
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-3615191b96d1ecbf91d7aa85eebd973d.jpg
Dom snåla asen hade inte ens bemödat sig med att stoppa locket i en ask *suckar*
Hur som, likgiltig som man bara kan vara efter en sån film som man varken haft förväntningar på innan eller kommer ihåg efter så strosade jag ut till bilen och installerade nyinköpet *jätte suck*
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-46abc0ffc7b7fc6dfe709b14e24c371c.jpg
Nu sitter skiten där i alla fall.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-2dea9018de36c55c61d858f579b1df5d.jpg
Några dagar senare, och inte fullt så likgiltig var det dags för lite kärlek, tvättning och dylikt stod på schemat men som vanligt så spårade det ur och det slutade med att bilen stod utan stötfångare fram, bokstavligen..
När jag beställde bärarmarna och det andra tråkiga så kände jag vid ett svagt ögonblick att ledstripps runt ljusen vore hur ballt som helst, så jag beställde ett par sådana också. Dock så kom dom aldrig på efter styrstagssammanbrottet så dom har enbart legat och skämts tillsammans med styrstagen som inte passade i en liten låda.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-a5b3d2d5f94b5df407762f30be3af6d8.jpg
Nu skulle skiten dit, tänkte först att jag skulle totalvålda dit listerna med brutala brytjärn och vassa verktyg och liknande men insåg snart att det helt enkelt var troligare att detta skulle producera multipla sammanbrott och hjärnblödningar snarare än att resultera i något gott så jag bestämde mig för att vara sjukt omständig och lyfta ner stötfångaren istället.
Väl här måste jag faktiskt denna gång erkänna att Saabs ingenjörer inte kan ha lidit av permanenta hjärnskador efter deras hjärnblödning när dom designade listen på bakluckan. Har aldrig varit med om en lättare bil att lyfta ner stötfångaren på, jag lossade totalt 6 skruv och 6 klipps och efter oerhört lite utnyttjande av totalvåld så var stötfångaren av.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-b7c5c6d367318147974d19a93715926c.jpg
Och efter 3 bult och minimalt totalvåld var även lyktan lös, äntligen nått som går som det ska skrek jag och sparka på verktygsvagnen. Mest för sakens skull, har liksom blivit lite av en vana nu..
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-2a579aaae5d520d76a075abc5db4676e.jpg
Eftersom jag har ögonlock på bilen så blir det svårt att få ledstrippsen att ligga sådär avslappnat och credigt ovanför lamporna så jag tog en egen approach och satte dom inifrån och ut på nederkanten, såg episkt ut..
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-d053d6cd204f25ade194c1c2ea1e3b85.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-ca2eaa76e4d6e3f9f102656db58f5165.jpg
Eller ja, det skulle ha sett episkt ut om det inte vore för att tre små jävla skit leds vägrade att fungera, fett obror om ni frågar mig. Efter att ha vrålat ut min frustration på diverse internetz sidor utan större framgång så gav jag upp och satte ihop allt igen, kändes hur nödvändigt som helst om ni frågar mig.
Så från och med då så bestämde jag mig för att hata alla bilar som har ledslingor runt ljusen, ser fett douschigt ut! Im talking to you audi!

Ok, jag älskar verkligen denna bil, kanske lite mer än vad som anses tillåtet. Men det finns grejer som skulle kunna få även Ghandi att vilja klättra ett klocktorn med en AK4 och spraya hela världen. En sån grej är inredningen på 93an, allt jävla plastgnissel, alltså, att stoppa huvudet i en köttkvarn är bekvämare än att åka längre än nödvändigt i detta veritabla hav av plastgnissel. Efter att ha drabbats av ett smärre sammanbrott på vägen till jobbet började jag så smått plocka ner inredningen i bilen i jakt på gnissel helvetet.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-37cb9d56e0423ab285a9b1c549680e35.jpg
Så nu mer åker jag runt som ovan med ett gnissel mindre, ska hitta någon fiffig lösning på att dämpa eller stadga upp budget plasten så den ger fan i att skrika konstant. Sen bli det på nästa gnissel. Tur som fan att Saab inte marknadsfört denna som en premiumbil wink
Fler saker som stört mig: regplåtshållaren bak, vill inte åka runt och göra reklam för nått, åtminstone inte påtvingat, så den var tvungen att, tillsammans med eu skylten ska nämnas, ryka.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-d7e46ead89f1d4e232acbb83eac32f42.jpg
Köpte nya skyltar, modell icke eu, och nya hållare. Nu var det ju bara det att hitta på någon credig text att ha på hållaren, men sånt är fan svårt! Så det fick bli ett enkelt konstaterande:
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-939b8ddd151b48f6dae8e6d7a357d2c6.jpg
Även fram fick sig bilen ett lyft men ny icke eu skyllt.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-017ec76185857f1900c3869fa64877d7.jpg

För ett par dagar sedan kom GL77 här på garaget förbi då vi skulle byta bromsar på hans röda raket vilket gick för alldeles för smärtfritt vilket det inte alls tenderar att göra när nått ska bytas på min bil, men hur som, efteråt fick jag äran att testa bilen lite och det första som slog mig var hur sjukt trevlig ratt han hade i bilen. En sån ska jag ha konstaterade jag och regeringen suckade, GL77 kläckte ur sig att lingua här på garaget hade en att sälja, förmodligen mest för att retas med regeringen som nu suckade ännu en gång, denna gång med mer uppgivenhet än förväntat. Dagen efter satte vi hur som i bilen för att åka till linguas garage som ligger någonstans vid världens ände och hämta ratten. När vi kom hem hade redan mörkret rätt buffligt och inte alls välkommet gjort sitt intågande så jag fick, trotts ryckningar i ena ögat pga den brinnande viljan att få dit ratten, skita i meckning och kolla på film istället. Det vart Worldwar Z, en ok film, typ.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-9b23d84d2358679cee8edc663a57bfd0.jpg
Dagen efter, innan frukost och efter morgonstånd bar det ut till bilen för att bli av med lite mer krom, Lingua hävdade att det var helt och fullt omanligt att koppla loss batteriet innan man plockade bort airbagen men jag ställde mig skeptisk till det. Så efter att batteriet var bortplockat så var det raka puckar.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-6f2b9290d85118d50447ce43ba1b42d7.jpg
Av med den gamla och på med den ny, sen var det bara in och förgöra det sista av kromet som jag endast kan anta hamnade där i samband med ingenjörens/designerns hjärnblödningen som tragiskt fuckade up hela bakluckan.
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-884f4d68704e6efb00c9d9dcf48ef348.jpg
Då jag har kort tålamod och enbart två armar (trotts att ungarna verkar tro att man har hur många som helst) så vart det inga bilder på dekromifierings processen men jag bjuder på en bild hur det ser ut nu i alla fall:
https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31703/31703-9a2de9a52be3d0efa4c0940a04933024.jpg
I löööööve it sooo much!!

Så nu har jag fan inge mer att skriva om igen, lingua hotades med att sälja på mig en IC för en oförskämt billig slant men jag står emot, tills vidare i alla fall. Vi får väll se hur länge wink
Prio ett är nu bromsar då dessa av någon anledning brann under senaste vallhalla, först hade jag bromsar, och sen hade jag inga. Mycket märkligt. (Någon som vet om något välvilligt företag så hojta till, är desperat, DESPERAT skrek han..)
Har även blivit kontaktad av ett par sponsorer, tyvärr sponsorer som i dagsläget inte har något att bidra med men jag hoppas att vi kan få ett bra samarbete framöver, finns planer där deras produkter kan komma att passa in utmärkt.
Så med detta önskar jag god kväll och en episk natt.
Ta hand om er nu smile

Projektråd: Direktörn, eller Geschäftsführer om man är haj på tyska, en ny forumtråd med text och bilder och sånt.
Tidigare: Sagan om skrotdosan, en gammal forumtråd med text och bilder och sånt.
cocaBear
10 september 2013 · 2 Inlägg

när du är klar med bilen får du sälja den, köpa ny och göra om detta! Asballt ju! big_smile

Owla
10 september 2013 · 751 Inlägg

cocaBear skrev:
när du är klar med bilen får du sälja den, köpa ny och göra om detta! Asballt ju! big_smile

Efter att ha läst denna tråden ser jag många symptom som tyder på samma sjukdom jag lider av. En bil blir aldrig klar, den genomgår bara olika faser i bygget!
Förövrigt väldigt trevligt bygge! Med tillhörande sköna kommentarer är det ett nöje att följa. big_smile

Senast redigerat av Owla (10 september 2013)

GL77
10 september 2013 ·

Kul att se att du fick lite inspiration från min bil.

Jag är glad över att få nöjet att få en ny vänskap som det inte växer på träd.

GL77
10 september 2013 ·

Kul att se att du fick lite inspiration från min bil.

Jag är glad över att få nöjet att få en ny vänskap som det inte växer på träd.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang