Nu lagom innan jag åker och svetsar på karossen så hoppar vi lite till motor igen !
motorn är som sagt under uppbyggnad just nu hos Dahlbäck Racing kan dra lite om vad som sitter i den till att börja med.
2.5L Diesel Block inklusive Vevaxel
H-Profil vevstakar
Wössner kolvar (special med komp på ca 9:1)
Acl Vev och ramlager
Stödgördel
Arp bult (såklart)
Topplock portat mirafräst omsvetsat osv osv
Oversize ventilar RF
Norskt ventilfjäderkitt med lite special
kamaxlar Intake 275 graders och exhaust 258 grader
________________________________________________________________________________
ungefär så ser de ut i motorn , har säkert glömt saker med i stora drag målet med motorn är 900 whp med de viktiga är körbarhet varvstopp räknar jag med ska ligga på 9000 varv.
Detta är ju som sagt en rätt roligt motor setup men jag ska ju åka snabbt på banan så det är inte effekten som är avgörande för hur fort de kommer gå, nu till problemet ...
Jag hoppas ju på skapliga G-krafter så smörjningen på motorn kommer ju bli A och O , en vanlig oljepump kommer inte klara hålla liv i motorn särskilt länge , så jag började titta på accusump detta verkar bra tänkte jag till en början , men nu när allt annat spårar ur så tänkte jag gå all in även här ! , efter lite snack me diverse kunnigt folk så blir de torrsump , blir en 3 stegs pump egendesign olje tråg och peterson oljetank.
ungefär såhär kommer pumpen se ut
![http://forumbilder.se/DECI7/torrsump.jpg]()
om det är någon som är duktig på torrsump så får ni gärna bidra med tips och erfarenheter!

skickar även med en bonus bild på mitt nya kärl

någon som sett detta innan ?
![http://forumbilder.se/DECI7/tilton.jpg]()