Nu var det dags att renovera och uppgradera motorn och chassit. Motorn är helrenoverad och uppgraderad med smidda kolvar och stakar, upptaget vevhusvent osv. Chassit består av BC coils, IPD krägningshämmare och delrinbussningar.
tja, har ju varit Strippen bland annat denna helg så jag har inte haft någon vidare tid att greja men var å hämtade min motorlyft hos en polare som hade lånat den, så jag kunde lyfta av motorn från stativet.
fuel rail och R-spridare på plats
nu står den på marken ska dit med svänghjul, koppling och låda imon
dom gamla var inte så vackra så jag bytte dom trodde att dom skulle vara svåra att få väck men ett par slag på bulten sen lossnade dom lätt
lite skillnad
fick dit den andra topplagringen med, hatar fastrostade bultar...................... fick dit bränsletanken och alla kablar rätt med
satte dit stålomspunnen slang där med, så slipper man oroa sig att den spricker
försökte få väck panelen så jag kunde komma åt handbromsvajern men det ville sig inte, så jag tappade tålamodet och gick in. ska försöka ge mej på det där igen senare tror jag
Ser det ut sådär så brukar det bara vara att varma och sen kyla ner det snabbt. oftast kan man ha tur så att det släpper. Annars är det bara att kapa och sätta dit nya delar. Jag antar att du ska byta slangen dessutom?
Extrazz skrev: Ser det ut sådär så brukar det bara vara att varma och sen kyla ner det snabbt. oftast kan man ha tur så att det släpper. Annars är det bara att kapa och sätta dit nya delar. Jag antar att du ska byta slangen dessutom?
Aha okej, ska inte byta hela röret bara korta den med kanske 1 cm, ja jag ska sätta dit stålomspunnenslang