AAK
16 mars 2014
· 102 Inlägg
Har pratat med Thorbjörn Engdahl om VEMS, ska se hur det blir. Som det känns nu så känns det onödigt med värsting system som vipec, maxxecu, link osv som första bygge, där jag vet att jag inte äns kommer att använda hälften av funktionerna..Vill oxå kunna lära mig en del som vw1303 säger och för det syftets skull känns det bättre att få in lite kunskap först..
Tillbaka till växellådan. Tro det eller ej så har jag gått runt och varit orolig hela tiden för hur jag ska föra över allt till nya pinjongen helt i onödan. När jag läste lite om det igår för sista gången så insåg jag att hela partiet kom ut när man lossade muttern...
Så idag lossade jag på muttern och sedan tog jag fram allt på skrivbordet hemma för renare arbetsmiljö och kylskåpet några meter ifrån (Y)
Så vad som behövs för den processen är 27mm hylsa, press och nåt rör att trycka ned ringen med i pressen, momentnyckel, pepsi och jazzmusik!
Sedan var det bara att lyfta av allt.
Nya pinjongen till vänster.
Skrev ner allt som togs bort i sin ordning, inte för att det var så avancerat men för att göra det till en vana då jag är dålig på det. Skrev ner vilka brickor och lager som togs bort i ordning..
kvar att göra är att gå till nån med press för att få ut brickan som låser själva lagern för hela pinjongen. Sedan är det bara att pressa in den på den nya pinjongen, slänga på allt, dit med subaspool för att konvertera driften till endast 2wd och sedan låsa muttern i slutet till 86.8 ft/lbs och fortsätta.
Här är resten på Grejerna från Subarugears
Motorfäste och växellådsfäste
och såklart lite stickers för att skryta om att man har en sån under plåten
Måste säga att Subarugears borde övervägas av alla vw byggare med vassare bakmonterade motorer, även luftkylda motorer då Todd har tagit fram motorfäste och adapter som passar den. Mycket bättre än att köra 4växlade Pro street lådor eller jag vet inte vad för 20-25+ lax.. Det grundar jag på servicen och supporten som Subarugears visar..Bra packade och snabba leveranser och snabba svar även på facebook från Todd.
Testade fälgarna för att se vad som kommer att behöva göras.
Tog i lite men med vinkelslip och lite spacers ska vi få både clearance och fylla ut kerscher skärmarna som kommer nästa v!
Senast redigerat av AAK (16 mars 2014)