9 november 2006
Trådstartare
Gör en uppföljning på redbulls tråd om datorhörnan och undrar nu vad ni har för datorer.
Prestanda, komponenter, kringutrustning, operativ. bara som en kul grej för att se om det finns nån likhet mellan dator och bil. (snabb bil - snabb dator) stämmer inte för mig men hur är det med er?
Min utrustning:
Dator: Intel pentium 2, Asus nvidia GeForce 2 mx 100/200 (grafik), creative soundblaster PCI (ljud), samsung cd läsare, hp cd-writer+ cd brännare, diskettstation, 4 USB.
Prestanda: 350 MHz, 320 mb ram, 32 mb grafikminne, 48x cd läsare, 8x bränning, 60 gb hårddisk.
Kringutrustning: skärm: samsung, Högtalare: logitech 2-1, skrivare: nätverkskopplad canon pixma ip 5200, scanner: agfa snapscan 1010U, Next webbkamera, billigt tangentbord och optisk mus.
Operativ: Windows XP PRO sp2 + office XP.
OBS! jag e ingen datanörd;) Bara nyfiken och lite intresserad:)
UPDATE: Har uppgraderat grafiken till ATI RADEON 9250 128 MB, och ram-minnet till 512 MB.
Senast redigerat av twin_cam (23 januari 2007)
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!