Projekt: Bolins Volvo 855 T-5R T-gul

Ska till en början gå igen besiktning, sedan blir det en ordentlig service av den. Sedan är tanken att den tidvis ska renoveras och kanske till slut lackas om! Hoppas att ni vill följa projektets gång så får vi se vad som händer :)
  • 84 Följare
  • 106 974 Visningar
  • Projektet avslutat 9 februari 2015
_Jontee_
15 oktober 2013 · 97 Inlägg

Fint. Lätta 2or. Inredning ser ju hur fin som helst med tanke på milen:)
Är det volvograbbs gamla bil? wink

Volvo V70R Fwd "Volvos Svenska Guldklump" (1998)
Volvo 740 "2jz vvti" (1988)
BOLIN_
15 oktober 2013 · 2 763 Inlägg

Henkix skrev:

BOLIN_ skrev:

Henkix skrev:
det var ju inte farligt med 2or smile
vem va de som besiktiga? big_smile

Nä, det gick bättre än förväntat! big_smile Bra fråga Henric, jag har minne som en guldfisk wink

kolla längst till vänster i rutan nere i högerhörnet på pappret big_smile står en förkortning med stora bokstäver, nyfiken på om det kanske var min farbror smile

Ska kolla detta, jag återkommer! smile

AD_ skrev:
Härligt! big_smile Inte alls farligt smile

Mycket härligt att bara ha dessa två enkla fel att fixa att fixa! big_smile

_Jontee_ skrev:
Fint. Lätta 2or. Inredning ser ju hur fin som helst med tanke på milen:)
Är det volvograbbs gamla bil? wink

Ja precis smile Förarstolen ska bytas ut pga hål i klädsel och stoppningen har sett sina bästa dagar smile Det stämmer bra! Någon du känner till? smile

Volvo - For Life
BOLIN_
15 oktober 2013 · 2 763 Inlägg

JimBo__ skrev:
Du hade inte samma flyt som jag då, besiktningsmannen log bara när han startade wink
Men det där fixar du! smile

Sorry för att jag missade din kommentar, men jag tar den nu wink

Nä, men det gick bra mycket bättre än jag trodde! Absolut, detta är lätt fixat smile

Volvo - For Life
MC_Stradele Maserati
15 oktober 2013 · 483 Inlägg

Keep up the good work.. Det va inte så farligt smile me tanke på att du besiktade bilen såpass direkt efter inköpet.

Jag älskar jordguppar !
BOLIN_
15 oktober 2013 · 2 763 Inlägg

granaten_740 skrev:
Keep up the good work.. Det va inte så farligt smile me tanke på att du besiktade bilen såpass direkt efter inköpet.

Nej, jag är positivt överraskad över hur besiktningen gick, så snart kan vi allt träffas och kolla in varandras bilar smile

Volvo - For Life
JimmyAndersson
15 oktober 2013 · 1 679 Inlägg

Roligt med folk som tar sig an dessa bilar smile
Ska följa, kika gärna in min R så kanske du får nå insperation eller nåt smile
Lycka till!

Volvo 244 "GLT" (1988)
BOLIN_
15 oktober 2013 · 2 763 Inlägg

JimmyAndersson skrev:
Roligt med folk som tar sig an dessa bilar smile
Ska följa, kika gärna in min R så kanske du får nå insperation eller nåt smile
Lycka till!

Det är kanonkul! Den var ju tänkt att skrotas ner om ingen köpte den och jag är svag för T-gul så det fick bli ett köp wink Har faktiskt varit inne på din tidigare, men jag ska helt klart titta in igen!

Tack så mycket! smile

Volvo - For Life
MC_Stradele Maserati
15 oktober 2013 · 483 Inlägg

BOLIN_ skrev:

granaten_740 skrev:
Keep up the good work.. Det va inte så farligt smile me tanke på att du besiktade bilen såpass direkt efter inköpet.

Nej, jag är positivt överraskad över hur besiktningen gick, så snart kan vi allt träffas och kolla in varandras bilar smile

Tycker. Gör det så fort som möjligt så kan jag komma med S60in smile snart ställas den in för säsongen, el ja det börjar sakta men säkert bli mindre och mindre körning me den.

Jag älskar jordguppar !
BOLIN_
15 oktober 2013 · 2 763 Inlägg

granaten_740 skrev:

BOLIN_ skrev:

granaten_740 skrev:
Keep up the good work.. Det va inte så farligt smile me tanke på att du besiktade bilen såpass direkt efter inköpet.

Nej, jag är positivt överraskad över hur besiktningen gick, så snart kan vi allt träffas och kolla in varandras bilar smile

Tycker. Gör det så fort som möjligt så kan jag komma med S60in smile snart ställas den in för säsongen, el ja det börjar sakta men säkert bli mindre och mindre körning me den.

Du ska inte på träffen i Jönköping den 26:e? Niklas och jag ska nog dit! Vore kul om du hängde med smile

Volvo - For Life
MC_Stradele Maserati
15 oktober 2013 · 483 Inlägg

BOLIN_ skrev:

granaten_740 skrev:

BOLIN_ skrev:

Nej, jag är positivt överraskad över hur besiktningen gick, så snart kan vi allt träffas och kolla in varandras bilar smile

Tycker. Gör det så fort som möjligt så kan jag komma med S60in smile snart ställas den in för säsongen, el ja det börjar sakta men säkert bli mindre och mindre körning me den.

Du ska inte på träffen i Jönköping den 26:e? Niklas och jag ska nog dit! Vore kul om du hängde med smile

dit skall jag men blir med 850in då..

Jag älskar jordguppar !
BOLIN_
15 oktober 2013 · 2 763 Inlägg

granaten_740 skrev:

BOLIN_ skrev:

granaten_740 skrev:

Tycker. Gör det så fort som möjligt så kan jag komma med S60in smile snart ställas den in för säsongen, el ja det börjar sakta men säkert bli mindre och mindre körning me den.

Du ska inte på träffen i Jönköping den 26:e? Niklas och jag ska nog dit! Vore kul om du hängde med smile

dit skall jag men blir med 850in då..

Då får vi ta bilder på S60:in och t-gulen vid något annat tillfälle, då är min förhoppningsvis i lite bättre skick smile

Volvo - For Life
5BarnsPappan Pappaledig
15 oktober 2013 · 47 Inlägg

mycket fin bil! Kolla gärna in min v70n

Volvo V70 2,4 turbo "112 Aina" (2002)
_Jontee_
15 oktober 2013 · 97 Inlägg

Bara ett tips det här! Är dock osäker om detta är moca armstöd isåfall är det ett orginal tillbehör till din:) Väldigt billigt isåfall också smile
http://www.tradera.com/item/343434/1930 … od-850-v70

Volvo V70R Fwd "Volvos Svenska Guldklump" (1998)
Volvo 740 "2jz vvti" (1988)
BOLIN_
15 oktober 2013 · 2 763 Inlägg

5BarnsPappan skrev:
mycket fin bil! Kolla gärna in min v70n

Tack! smile Det ska jag göra!

_Jontee_ skrev:
Bara ett tips det här! Är dock osäker om detta är moca armstöd isåfall är det ett orginal tillbehör till din:) Väldigt billigt isåfall också smile
http://www.tradera.com/item/343434/1930 … od-850-v70

Tack för länken! Ser ej om det är moccaarmstödet han säljer. Sitter redan ett sådant i min som ser helt okej ut! smile

Volvo - For Life
JimBo__
15 oktober 2013 · 1 804 Inlägg

_Jontee_ skrev:
Bara ett tips det här! Är dock osäker om detta är moca armstöd isåfall är det ett orginal tillbehör till din:) Väldigt billigt isåfall också smile
http://www.tradera.com/item/343434/1930 … od-850-v70

Ser ut att vara ett vanligt tyg armstöd. Gjorde den missen att köpa ett sånt när jag trodde att det var mocca tongue

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
BOLIN_
15 oktober 2013 · 2 763 Inlägg

JimBo__ skrev:

_Jontee_ skrev:
Bara ett tips det här! Är dock osäker om detta är moca armstöd isåfall är det ett orginal tillbehör till din:) Väldigt billigt isåfall också smile
http://www.tradera.com/item/343434/1930 … od-850-v70

Ser ut att vara ett vanligt tyg armstöd. Gjorde den missen att köpa ett sånt när jag trodde att det var mocca tongue

Haha, den är inte rolig du wink

Volvo - For Life
JimBo__
15 oktober 2013 · 1 804 Inlägg

BOLIN_ skrev:

JimBo__ skrev:

_Jontee_ skrev:
Bara ett tips det här! Är dock osäker om detta är moca armstöd isåfall är det ett orginal tillbehör till din:) Väldigt billigt isåfall också smile
http://www.tradera.com/item/343434/1930 … od-850-v70

Ser ut att vara ett vanligt tyg armstöd. Gjorde den missen att köpa ett sånt när jag trodde att det var mocca tongue

Haha, den är inte rolig du wink

Man lär sig av sina misstag wink

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
BOLIN_
15 oktober 2013 · 2 763 Inlägg

JimBo__ skrev:

BOLIN_ skrev:

JimBo__ skrev:

Ser ut att vara ett vanligt tyg armstöd. Gjorde den missen att köpa ett sånt när jag trodde att det var mocca tongue

Haha, den är inte rolig du wink

Man lär sig av sina misstag wink

Sant tongue Man måste vara ung och dum för att bli gammal och vis wink

Imorgon blir första gången jag kan ta bilen till jobbet lagligt smile

Volvo - For Life
JimBo__
15 oktober 2013 · 1 804 Inlägg

BOLIN_ skrev:

JimBo__ skrev:

BOLIN_ skrev:
Haha, den är inte rolig du wink

Man lär sig av sina misstag wink

Sant tongue Man måste vara ung och dum för att bli gammal och vis wink

Imorgon blir första gången jag kan ta bilen till jobbet lagligt smile

Kunde inte säga det bättre själv! smile

Senast redigerat av JimBo__ (15 oktober 2013)

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
nicke_34 Yrkesförare
16 oktober 2013 · 1 267 Inlägg

granaten_740 skrev:

BOLIN_ skrev:

granaten_740 skrev:

Tycker. Gör det så fort som möjligt så kan jag komma med S60in smile snart ställas den in för säsongen, el ja det börjar sakta men säkert bli mindre och mindre körning me den.

Du ska inte på träffen i Jönköping den 26:e? Niklas och jag ska nog dit! Vore kul om du hängde med smile

dit skall jag men blir med 850in då..

Hade vart trevligt om vi kunde ses i JKPG :-D

GBrt (Göteborg Borås Race Team)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang