Projekt: Bolins Volvo 855 T-5R T-gul

Ska till en början gå igen besiktning, sedan blir det en ordentlig service av den. Sedan är tanken att den tidvis ska renoveras och kanske till slut lackas om! Hoppas att ni vill följa projektets gång så får vi se vad som händer :)
  • 84 Följare
  • 107 092 Visningar
  • Projektet avslutat 9 februari 2015
Extrazz En 5a är Livet.
3 november 2013 · 2 005 Inlägg

Följer!

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
BOLIN_
3 november 2013 · 2 763 Inlägg

Extrazz skrev:
Följer!

Tack!! smile

Volvo - For Life
AD_ Biltokig ingenjör
3 november 2013 · 1 159 Inlägg

Mycket snygg lösning på AUX-kabeln!

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
BMW 525i Touring "M-technik" (1996)
BOLIN_
3 november 2013 · 2 763 Inlägg

AD_ skrev:
Mycket snygg lösning på AUX-kabeln!

Tackar! Om inte annat så är det snyggare nu än när man körde på kasettadapter i XC:n wink

Volvo - For Life
AD_ Biltokig ingenjör
3 november 2013 · 1 159 Inlägg

BOLIN_ skrev:

AD_ skrev:
Mycket snygg lösning på AUX-kabeln!

Tackar! Om inte annat så är det snyggare nu än när man körde på kasettadapter i XC:n wink

Haha, ja wink Den som jag dessutom lagade med mina skillz under en cruisingkväll wink

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk
BMW 525i Touring "M-technik" (1996)
volvoqq Lastbilsmekaniker
3 november 2013 · 5 145 Inlägg

BOLIN_ skrev:

volvoqq skrev:

Henkix skrev:
haha fränt de där med auxkabeln tongue det måste du lära mej big_smile

Var inte svårt alls byggde in det i min frus bil ocksåsmile.

Det är kanonsmidigt! Vad har hon för mobil som hon använder till? smile

Henkix skrev:
hur gör man? den ena jordar man va? o de andra 2 löder man ihop med den där grejen som läser banden elr? smile

Stämmer bra henke! Den röda och den vita ska lödas på kretsarna på kretskortet till kasettenheten. De lösa trådarna ska jordas smile

Hennes Iphone 5

BOLIN_
3 november 2013 · 2 763 Inlägg

AD_ skrev:

BOLIN_ skrev:

AD_ skrev:
Mycket snygg lösning på AUX-kabeln!

Tackar! Om inte annat så är det snyggare nu än när man körde på kasettadapter i XC:n wink

Haha, ja wink Den som jag dessutom lagade med mina skillz under en cruisingkväll wink

Ja precis! Den funkade kanon tills en kille här hemma skulle ha mobilen i fickan när han klev ur och inte tog ur sladden, då var det slutet för den adaptern sad

volvoqq skrev:

BOLIN_ skrev:

volvoqq skrev:

Var inte svårt alls byggde in det i min frus bil ocksåsmile.

Det är kanonsmidigt! Vad har hon för mobil som hon använder till? smile

Henkix skrev:
hur gör man? den ena jordar man va? o de andra 2 löder man ihop med den där grejen som läser banden elr? smile

Stämmer bra henke! Den röda och den vita ska lödas på kretsarna på kretskortet till kasettenheten. De lösa trådarna ska jordas smile

Hennes Iphone 5

Får hon också störningar på ljudet när hon laddar den samtidigt som hon lyssnar på musik i bilen genom den? hmm

Volvo - For Life
volvoqq Lastbilsmekaniker
3 november 2013 · 5 145 Inlägg

BOLIN_ skrev:

AD_ skrev:

BOLIN_ skrev:

AD_ skrev:
Mycket snygg lösning på AUX-kabeln!

Tackar! Om inte annat så är det snyggare nu än när man körde på kasettadapter i XC:n wink

Haha, ja wink Den som jag dessutom lagade med mina skillz under en cruisingkväll wink

Ja precis! Den funkade kanon tills en kille här hemma skulle ha mobilen i fickan när han klev ur och inte tog ur sladden, då var det slutet för den adaptern sad

volvoqq skrev:

BOLIN_ skrev:

volvoqq skrev:
Var inte svårt alls byggde in det i min frus bil ocksåsmile.

Det är kanonsmidigt! Vad har hon för mobil som hon använder till? smile


Stämmer bra henke! Den röda och den vita ska lödas på kretsarna på kretskortet till kasettenheten. De lösa trådarna ska jordas smile

Hennes Iphone 5

Får hon också störningar på ljudet när hon laddar den samtidigt som hon lyssnar på musik i bilen genom den? hmm

Ja tyvärr kommer det när man inte har 3G nät verkar det som.

ElTacoNacho
3 november 2013 · 486 Inlägg

De med störningar tycker jag verkar vara ett iphone problem, i min förra kombi hade ja min samsung s4 och de blev inga störningsljud. I den jag har nu funkar bara min iphone och med den telen blir de ibland störningar när de är dåligt näthmm

BOLIN_
3 november 2013 · 2 763 Inlägg

volvoqq skrev:

BOLIN_ skrev:

AD_ skrev:

BOLIN_ skrev:

AD_ skrev:
Mycket snygg lösning på AUX-kabeln!

Tackar! Om inte annat så är det snyggare nu än när man körde på kasettadapter i XC:n wink

Haha, ja wink Den som jag dessutom lagade med mina skillz under en cruisingkväll wink

Ja precis! Den funkade kanon tills en kille här hemma skulle ha mobilen i fickan när han klev ur och inte tog ur sladden, då var det slutet för den adaptern sad

volvoqq skrev:

Hennes Iphone 5

Får hon också störningar på ljudet när hon laddar den samtidigt som hon lyssnar på musik i bilen genom den? hmm

Ja tyvärr kommer det när man inte har 3G nät verkar det som.

Min får störning hela tiden när jag laddar mobiln samtidigt som jag spelar i bilen genom den hmm

ElTacoNacho skrev:
De med störningar tycker jag verkar vara ett iphone problem, i min förra kombi hade ja min samsung s4 och de blev inga störningsljud. I den jag har nu funkar bara min iphone och med den telen blir de ibland störningar när de är dåligt näthmm

För mig har det inget att göra med dåligt nät, det gör det hela tiden när jag laddar samtidigt som jag spelar i bilen genom den hmm

Volvo - For Life
JonteWikman
3 november 2013 · 321 Inlägg

ja tyckte ja kände igen bilen, du e ju också med i toOs som jag, det där med aux:en lär jag göra så jag kan köra med orginalstereon jag också smile

Vissa faller för Grupptrycket, Andra Laddtrycket
Volvo 855 T-5r T-Gul "Gulingen" (1995)
Volvo 740 glt t5 "Rödingen" (1990)
BOLIN_
3 november 2013 · 2 763 Inlägg

JonteWikman skrev:
ja tyckte ja kände igen bilen, du e ju också med i toOs som jag, det där med aux:en lär jag göra så jag kan köra med orginalstereon jag också smile

Kul att du kände igen bilen smile Stämmer bra, jag är också medlem i TOoS!

Det är riktigt härligt med auxen, man slipper byta stereo och sådär smile

Volvo - For Life
Sickan_
5 november 2013 · 945 Inlägg

Fina bilar detta! Lycka till med projektet, kommer att följas! big_smile

Det finns inga dumma frågor, det finns bara dumma människor som inte fattar!
_________________________________________________________________________
BOLIN_
5 november 2013 · 2 763 Inlägg

Sickan_ skrev:
Fina bilar detta! Lycka till med projektet, kommer att följas! big_smile

Tack Sickan! big_smile Underbar bil, men det finns en hel del att göra på den, men det kommer mer framåt! Kul att du följer big_smile

Volvo - For Life
Vikr
5 november 2013 · 210 Inlägg

Fan totalt missat denna tråden! roligt att du skapat en ny projekttråd! följer absolut! big_smile

mhylander
5 november 2013 · 310 Inlägg

Ser bra ut. Men smidigaste är la igentligen bara att köpa en kassetadapter? smile

BMW M3 F80 (2015)
Nissan R35 GT-R "Godzilla" (2011)
Extrazz En 5a är Livet.
5 november 2013 · 2 005 Inlägg

mhylander skrev:
Ser bra ut. Men smidigaste är la igentligen bara att köpa en kassetadapter? smile

1. De är rätt dyra. Kanske har gått ner en slant nu iofs än när de kom. Dessutom lätt att ha sönder dessa och att bandet kan krångla eller läsaren.
2. Det ser bättre ut och kan man gömma "Aux'en" på ett smidigt ställe så ser det mycket mer proffsigt eller standard ut.
3. Man behöver inget band och man utesluter en felkälla. Dessutom går det att köra band som vanligt.
4. Jag hade gjort samma operation alla dar i veckan. Något så simpelt sållar verkligen ut folk som vet hur man gör det där lilla extra men sin bil.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
BOLIN_
5 november 2013 · 2 763 Inlägg

Vikr skrev:
Fan totalt missat denna tråden! roligt att du skapat en ny projekttråd! följer absolut! big_smile

Haha, man kan inte vara med på noterna hela tiden wink Tack! big_smile

mhylander skrev:
Ser bra ut. Men smidigaste är la igentligen bara att köpa en kassetadapter? smile

Kassetadapter ger inte lika bra gjord och kablarna till de är ju rena skämtet smile

Extrazz skrev:

mhylander skrev:
Ser bra ut. Men smidigaste är la igentligen bara att köpa en kassetadapter? smile

1. De är rätt dyra. Kanske har gått ner en slant nu iofs än när de kom. Dessutom lätt att ha sönder dessa och att bandet kan krångla eller läsaren.
2. Det ser bättre ut och kan man gömma "Aux'en" på ett smidigt ställe så ser det mycket mer proffsigt eller standard ut.
3. Man behöver inget band och man utesluter en felkälla. Dessutom går det att köra band som vanligt.
4. Jag hade gjort samma operation alla dar i veckan. Något så simpelt sållar verkligen ut folk som vet hur man gör det där lilla extra men sin bil.

Precis, Det gör just det där lilla extra som är rätt skoj! Att det dessutom låter bättre än kasettadapter gör ju inte saken sämre smile

Volvo - For Life
mhylander
5 november 2013 · 310 Inlägg

BOLIN_ skrev:

Vikr skrev:
Fan totalt missat denna tråden! roligt att du skapat en ny projekttråd! följer absolut! big_smile

Haha, man kan inte vara med på noterna hela tiden wink Tack! big_smile

mhylander skrev:
Ser bra ut. Men smidigaste är la igentligen bara att köpa en kassetadapter? smile

Kassetadapter ger inte lika bra gjord och kablarna till de är ju rena skämtet smile

Extrazz skrev:

mhylander skrev:
Ser bra ut. Men smidigaste är la igentligen bara att köpa en kassetadapter? smile

1. De är rätt dyra. Kanske har gått ner en slant nu iofs än när de kom. Dessutom lätt att ha sönder dessa och att bandet kan krångla eller läsaren.
2. Det ser bättre ut och kan man gömma "Aux'en" på ett smidigt ställe så ser det mycket mer proffsigt eller standard ut.
3. Man behöver inget band och man utesluter en felkälla. Dessutom går det att köra band som vanligt.
4. Jag hade gjort samma operation alla dar i veckan. Något så simpelt sållar verkligen ut folk som vet hur man gör det där lilla extra men sin bil.

Precis, Det gör just det där lilla extra som är rätt skoj! Att det dessutom låter bättre än kasettadapter gör ju inte saken sämre smile

En sån kostar runt 100-150kr. Har haft min i ett antal månader nu och är kanon nöjd. Bra ljud och känns väldigt bra för att vara så billig och smidig lösning. Dock blir det ny stereo snart smile

BMW M3 F80 (2015)
Nissan R35 GT-R "Godzilla" (2011)
BOLIN_
6 november 2013 · 2 763 Inlägg

mhylander skrev:

BOLIN_ skrev:

Vikr skrev:
Fan totalt missat denna tråden! roligt att du skapat en ny projekttråd! följer absolut! big_smile

Haha, man kan inte vara med på noterna hela tiden wink Tack! big_smile

mhylander skrev:
Ser bra ut. Men smidigaste är la igentligen bara att köpa en kassetadapter? smile

Kassetadapter ger inte lika bra gjord och kablarna till de är ju rena skämtet smile

Extrazz skrev:

1. De är rätt dyra. Kanske har gått ner en slant nu iofs än när de kom. Dessutom lätt att ha sönder dessa och att bandet kan krångla eller läsaren.
2. Det ser bättre ut och kan man gömma "Aux'en" på ett smidigt ställe så ser det mycket mer proffsigt eller standard ut.
3. Man behöver inget band och man utesluter en felkälla. Dessutom går det att köra band som vanligt.
4. Jag hade gjort samma operation alla dar i veckan. Något så simpelt sållar verkligen ut folk som vet hur man gör det där lilla extra men sin bil.

Precis, Det gör just det där lilla extra som är rätt skoj! Att det dessutom låter bättre än kasettadapter gör ju inte saken sämre smile

En sån kostar runt 100-150kr. Har haft min i ett antal månader nu och är kanon nöjd. Bra ljud och känns väldigt bra för att vara så billig och smidig lösning. Dock blir det ny stereo snart smile

Min lösning kräver en stjärnmejsel, en lödkolv, lödtenn, och en auxkabel från biltema, kostar typ 40kr. Fixade allt själv och har en fungerande auxkabel med en ordentlig sladd smile

Volvo - For Life
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang