Nu får vi fan ta o skärpa till oss...

Alphasonic Piratpartiet
10 november 2006 · 339 Inlägg

Founder skrev:
Visst tåg är en sak men ca 40 % av den el som Sverige använder kommer ifrån danska och tyska kol-kraftverk eller ifrån Svenska olje-eldade kraftverk så det är inte direkt miljövänligt...

Enligt de grafer jag sett så står svensk kärnkraft för ca 45% av all sveriges elkonsumtion, ca 50% av vattenkraft. De graferna visade iofs inte hur mycket som exporteras och importeras

ghost_boy83 CREW
10 november 2006 · 2 594 Inlägg

människor är som gräshoppor förökar sig förbrukar alla naturtillgångar och flyttar vidare

brillmongo
10 november 2006 · 874 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
människor är som gräshoppor förökar sig förbrukar alla naturtillgångar och flyttar vidare

Men vart ska vi flytta då ? :S , när jorden inte längre kan erbjuda livstillräckliga miljöer?

Mars? Venus? Nää, går nog inte..

Vi borde satsa mer pengar på rymdforskning, snart är det dax att lämna planetsystemet och leta andra Planeter å bo på.

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
ghost_boy83 CREW
10 november 2006 · 2 594 Inlägg

brillmongo skrev:

ghost_boy83 skrev:
människor är som gräshoppor förökar sig förbrukar alla naturtillgångar och flyttar vidare

Men vart ska vi flytta då ? :S , när jorden inte längre kan erbjuda livstillräckliga miljöer?

Mars? Venus? Nää, går nog inte..

Vi borde satsa mer pengar på rymdforskning, snart är det dax att lämna planetsystemet och leta andra Planeter å bo på.

ja när vi inte längre har nått ozon lager som skyddar oss får vi vell flytta under jorden och bli som mullvadar,men jag undrar hur vårt klimat kommer bli solen värmer ju upp havet så det kommer nog regna en hel del skulle jag tro

GrebyAxel
10 november 2006 · 524 Inlägg

Va de inte så att medeltemperaturen på jorden var 2 grader varmare på vikingatiden än va den e nu å då fanns jävla inga kolkraftverk eller bilar men å andra sidan så ökade ju temperaturskillnaderna mellan dag och natt med cirka en grad efter det att det blev flygförbud i USA under tre dagar. Så de e ju ganska lätt att åtgärda om nån nu skulle få för sig de...

Ripley333
15 november 2006 · 638 Inlägg

det låter härligt att ha sommar årent runt i sverige tongue

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit
deanrobert workoholic
15 november 2006 · 146 Inlägg

dom snackade på tv om att förbjuda bensindrivna bilar... förbjud bilar utan kat nu sverige har bland den äldsta maskinparken i europa

lundwall
15 november 2006 ·

Freddeponken skrev:
Ja fyfan vad jänkarna konsumerar....av allt! riktiga grisar om man tänker efter.

Inte överdrivet mer än en medelsvensson, faktiskt. De råkar bara vara några fler än oss och synas lite mer.

lundwall
15 november 2006 ·

__JoCCe__ skrev:
mhm..kolla bara deras bilar! (eller deras fordon överhuvudtaget) De ska va så tjock o mycke plåt som de bara går osså ska dom helst dra 3l/milen också...

Du är medveten om att rätt få i USA kör gamla raggarbilar va, som den du beskriver ovanför? USA ligger garanterat i topp här i väst med miljöbilar. Långt före alla andra.

lundwall
15 november 2006 ·

FL3JM skrev:
Jag skulle etanolkonvertera DIREKT! Det är billigare och dessutom får jag massa extrahästar! smile

...bortsett från att det kommer ut lika mycket avgaser som din bensin/dieselbil sputtar ut för en liter, vid tillverkningen av etanolen. Men det sker ju inte här, då behöver man inte bry sig. Lika dumt som att lägga ner ren och fin kärnkraft, och importera skabbel från Danmark.

Goli
15 november 2006 · 793 Inlägg

Jag säger bara en sak, Herregud!

Ni som skriver om att människan orsakar temperaturhöjningar osv har blivit lurade (till 90%)

Det är nämnligen en naturlig process som vi befinner oss i. Vi är påväg ut ur en istid, kolla tex grönland hade inte varit under is om det inte varit istid. I och med att istiden håller på att ta slut (beräknas ta slut om ca 150år) så ändras även jordens "normala" cykler. Att det sker samtidigt som en rusande utveckling är rent sammanträffande. Kolla på föregående istider, samma sak där...

När man börjar komma in på avgaser, så har inte sverige något med detta att göra, utan det är i Stora städer med tung trafik. Tex, NY, LA osv. Där avgaserna inte kommer upp tillräkligt högt och bildar en dimma över staden. Detta påverkar även omgivningen.

Så det som händer på vår jord är en naturlig process.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Aerodynamik ...
15 november 2006 · 7 120 Inlägg

Goli skrev:
Jag säger bara en sak, Herregud!

Ni som skriver om att människan orsakar temperaturhöjningar osv har blivit lurade (till 90%)

Det är nämnligen en naturlig process som vi befinner oss i. Vi är påväg ut ur en istid, kolla tex grönland hade inte varit under is om det inte varit istid. I och med att istiden håller på att ta slut (beräknas ta slut om ca 150år) så ändras även jordens "normala" cykler. Att det sker samtidigt som en rusande utveckling är rent sammanträffande. Kolla på föregående istider, samma sak där...

När man börjar komma in på avgaser, så har inte sverige något med detta att göra, utan det är i Stora städer med tung trafik. Tex, NY, LA osv. Där avgaserna inte kommer upp tillräkligt högt och bildar en dimma över staden. Detta påverkar även omgivningen.

Så det som händer på vår jord är en naturlig process.

Äntligen, TACK!

JORDEN GÅR INTE UNDER!!!

Dessutom finns det massa olja kvar, FAKTA!
Finns mer skog nu än för 100år sedan.

OCH VAD FAN GÖR DET OM ISEN SMÄLTER???

Puss och kram

Lindgren_
15 november 2006 · 2 644 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Goli skrev:
Jag säger bara en sak, Herregud!

Ni som skriver om att människan orsakar temperaturhöjningar osv har blivit lurade (till 90%)

Det är nämnligen en naturlig process som vi befinner oss i. Vi är påväg ut ur en istid, kolla tex grönland hade inte varit under is om det inte varit istid. I och med att istiden håller på att ta slut (beräknas ta slut om ca 150år) så ändras även jordens "normala" cykler. Att det sker samtidigt som en rusande utveckling är rent sammanträffande. Kolla på föregående istider, samma sak där...

När man börjar komma in på avgaser, så har inte sverige något med detta att göra, utan det är i Stora städer med tung trafik. Tex, NY, LA osv. Där avgaserna inte kommer upp tillräkligt högt och bildar en dimma över staden. Detta påverkar även omgivningen.

Så det som händer på vår jord är en naturlig process.

Äntligen, TACK!

JORDEN GÅR INTE UNDER!!!

Dessutom finns det massa olja kvar, FAKTA!
Finns mer skog nu än för 100år sedan.

OCH VAD FAN GÖR DET OM ISEN SMÄLTER???

Puss och kram

De där ville ja me höra smile så man slipper gå runt o tro att jorden kommer gå under !

Johan Lindgren
Goli
15 november 2006 · 793 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Goli skrev:
Jag säger bara en sak, Herregud!

Ni som skriver om att människan orsakar temperaturhöjningar osv har blivit lurade (till 90%)

Det är nämnligen en naturlig process som vi befinner oss i. Vi är påväg ut ur en istid, kolla tex grönland hade inte varit under is om det inte varit istid. I och med att istiden håller på att ta slut (beräknas ta slut om ca 150år) så ändras även jordens "normala" cykler. Att det sker samtidigt som en rusande utveckling är rent sammanträffande. Kolla på föregående istider, samma sak där...

När man börjar komma in på avgaser, så har inte sverige något med detta att göra, utan det är i Stora städer med tung trafik. Tex, NY, LA osv. Där avgaserna inte kommer upp tillräkligt högt och bildar en dimma över staden. Detta påverkar även omgivningen.

Så det som händer på vår jord är en naturlig process.

Äntligen, TACK!

JORDEN GÅR INTE UNDER!!!

Dessutom finns det massa olja kvar, FAKTA!
Finns mer skog nu än för 100år sedan.

OCH VAD FAN GÖR DET OM ISEN SMÄLTER???

Puss och kram

Ja vad händer förutom att vattnet kommer höjas 2-3m och holland går under. Förutom den lilla bagatellen så kommer temperaturen öka ca 1 grad.

Olja finns det gott om i våra reserver, ännu mer finns det under havet, och när oljebolagen ska släppa denna "nyhet" de hållt inne i xx antal år vet nog ingen.

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
StiFf Wankel
15 november 2006 · 1 080 Inlägg

dom har tjatat om det här i evighet ffs..tror bara att allt är skitsnack, temperature har stigit genom åren även innan vi började "förstöra" den...
politiker och tidningar behöver alltid nånting att ha som syndabock, senast var det bilister, nu är det "miljöförstörare"...
det har vart så mycket så jag lyssnar inte ens på det längre

MDS Västerås
Goli
15 november 2006 · 793 Inlägg

StiFf skrev:
dom har tjatat om det här i evighet ffs..tror bara att allt är skitsnack, temperature har stigit genom åren även innan vi började "förstöra" den...
politiker och tidningar behöver alltid nånting att ha som syndabock, senast var det bilister, nu är det "miljöförstörare"...
det har vart så mycket så jag lyssnar inte ens på det längre

Läs ovan så har jag en förklarning om varför den ändrades innan bilarna uppfanns...

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
Aerodynamik ...
15 november 2006 · 7 120 Inlägg

Stackars danmark och skåne kanske också blir översvämmat sad

Har nyss fått reda på att de hittat olja i Klippiga Bergen ,USA.
Och Irak använder bara 40% av deras oljepumpar, så där nere finns det också mycket att hämta.

SÅ TAKE IT EASY!
Vi har gott om tid smile

vampyren
15 november 2006 · 128 Inlägg

ja slutar inte köra bil.de e ju de man lever för typ:P är ju skitroligt!

Burn IF performance
Fredrik.Gustavsson
15 november 2006 · 2 123 Inlägg

Founder skrev:

Freddeponken skrev:

Founder skrev:
Jag såg precis programmet Planeten på SVT som handlar om hur mycket vi förstör den här planeten vi bor på och jag måste erkänna att det är mycket värre än jag någonsin trodde.

Jag har själv dragit ner på mitt bilkörande ganska rejält senaste halvåret, mest på grund av ekonomiska skäl men nu tänker jag göra det även för miljöns skull. Behöver jag inte köra så tänker jag inte göra det och jag tycker att fler ska följa mitt exempel...

Enligt nästan alla forskare i programmet och även andra man hört så har vi fram till ca år 2010 att ändra våra vanor och efter det är det för sent...

Va tror ni, vad kan vi göra åt det här o kommer vi att lyckas rädda den här lilla bollen i rymden?

Oj ett enormt stort och ämne du tar upp här men nog så viktigt.

Har ju sett på aftonbladet att dom kämpar med att samla in namn osv och kallar det Klimathotet.

Visst tror jag att alla kan göra en förändring men vi får inte glömma att det är ju regeringarna och alla som styr alla länder som bär det mesta ansvaret.
Ta Bush tex. hur mycket släpper irakkriget och alla hangarfartyg, flygplan, pansarvagnar osv ut hela tiden. uj uj uj rakt ut i naturen.

Men visst får man sig en tankeställare och jag själv har dragit ner mycket med bilåkandet mest för min egen ekonomi men samtidigt är det ju bra om man kan göra något för miljön också helt klart!

men tänk på detta när du/ni bokar en resa till utlandet...oj vad det flyget spydde ut vill man inte veta!

Just militära fordon släpper ut hemska mängder, hangarfartygen har iof noll i utsläpp eftersom dom är kärnkrafts-drivna men pansarvagnarna drar ju hutlösa summor bränsle...

Har fått för mig att det är JAS du flyger eller har jag helt fel ?
Jas har ett jävla utsläpp iaf och flygplan överlag för den delen.
Specielt Turbopropp/Jetmotorer.

Aerodynamik ...
15 november 2006 · 7 120 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

Founder skrev:

Freddeponken skrev:

Oj ett enormt stort och ämne du tar upp här men nog så viktigt.

Har ju sett på aftonbladet att dom kämpar med att samla in namn osv och kallar det Klimathotet.

Visst tror jag att alla kan göra en förändring men vi får inte glömma att det är ju regeringarna och alla som styr alla länder som bär det mesta ansvaret.
Ta Bush tex. hur mycket släpper irakkriget och alla hangarfartyg, flygplan, pansarvagnar osv ut hela tiden. uj uj uj rakt ut i naturen.

Men visst får man sig en tankeställare och jag själv har dragit ner mycket med bilåkandet mest för min egen ekonomi men samtidigt är det ju bra om man kan göra något för miljön också helt klart!

men tänk på detta när du/ni bokar en resa till utlandet...oj vad det flyget spydde ut vill man inte veta!

Just militära fordon släpper ut hemska mängder, hangarfartygen har iof noll i utsläpp eftersom dom är kärnkrafts-drivna men pansarvagnarna drar ju hutlösa summor bränsle...

Har fått för mig att det är JAS du flyger eller har jag helt fel ?
Jas har ett jävla utsläpp iaf och flygplan överlag för den delen.
Specielt Turbopropp/Jetmotorer.

OCH?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang