Generatoruppgradering - risk?

hangman
31 oktober 2013 · 2 174 Inlägg

Expoze skrev:

gonzolito skrev:
Har än så länge aldrig betalat tull för bilgrejer smile .... men det är ändå ett så litet % så det är fortfarande väldigt billigt.

Ok, ska kolla in Mechman.

Så lite blir det inte, för stannar det i tullen så blir det dels tullavgift, sen moms på hela kalaset oxå, tom på frakten.

exakt, jag har slutat handlat från kina och usa pga detta, åkt på tull varenda gång nästan, en skit grej för 200 kr fick jag tulla 200 på. Nej tack kör bara england och tyskland nu det är skit bra...dom har också grejer om man letar lite..

gonzolito
31 oktober 2013 · 73 Inlägg

Så sant....brukar också bli just de länderna men ibland kör jag usa o kina o jag verkar ha haft tur wink ....det beror ju lite på vad som står på paketet också wink ..... men räknar man som tidigare inlägg säger; 17% tull o sen 25% moms så är det fortfarande mycket billigare att skicka efter i usa än här...generatorn hamnar på 2500 isf 4000+ ....

Jockk3
31 oktober 2013 · 1 426 Inlägg

gonzolito skrev:
Så sant....brukar också bli just de länderna men ibland kör jag usa o kina o jag verkar ha haft tur wink ....det beror ju lite på vad som står på paketet också wink ..... men räknar man som tidigare inlägg säger; 17% tull o sen 25% moms så är det fortfarande mycket billigare att skicka efter i usa än här...generatorn hamnar på 2500 isf 4000+ ....

en ny 250+ här går väl på tredubbla

gonzolito
31 oktober 2013 · 73 Inlägg

Typ, så jag kan tycka att om man tvingas betala dessa j---a skatter och moms så blir det ändå förmånligt wink

Jockk3
1 november 2013 · 1 426 Inlägg

gonzolito skrev:
Typ, så jag kan tycka att om man tvingas betala dessa j---a skatter och moms så blir det ändå förmånligt wink

jo precis smile passar generaotrn direkt på eller ska du göra nya fästen?

gonzolito
2 november 2013 · 73 Inlägg

Osäker men ev får jag fixa nya fästen.... jag brukar ha tur med passning men tror inte det är så drn här gången  ;p...vi får se. Bilen ställs av nu när den är besiktigad o klar så har jag lite vinterprojekt wink

Boyakacsha
2 november 2013 · 409 Inlägg

Ännu en fördel att prata med ett av seriösa företagen, dom vet vad som är bolt-on till din motor och om dom inte har det så har dom förmodligen rätt fäste till den.

gonzolito
3 november 2013 · 73 Inlägg

Jo, absolut, men är det värt dubbla priset eller mer?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang