Amazon -68 Uppfräschning av kaross, motor och motorrum.
Tanken med detta projektet var att fräscha upp min Amazon -68. Tråkig lack på framskärmarna och fronten. Detta var hösten 2012. När väl projektet drog igång insåg jag att motorrummet också såg riktigt trist ut o nu var det ju... Visa mer
Nu vet jag någon som ska få laga mina dörrar på min amazon haha
Mmm... Kul att du skulle våga anförtro mig
Jag har rostlagat hela min amazonkombi själv. Men dörrar USCH. det är ingen rolig rost. Mina dörrar är kärnfriska i botten. Men dom har gått i kanterna vid skärmen och bakskärmen
Oj då. Där var en hel del att bita i. Kanske det finns bättre beg. att få tag i. Men om du skall laga dem så är det lättast att plocka av dem. Lycka till
Verkligen fina svetsar. Kör du med enbart gas, fogarna ser täta ut och plåten helt rak på dörrarna.
Tackar . Jag punktsvetsar med MIG svets och kyler med tryckluft för att plåten inte skall slå sig. Sedan slipas svetsarna med en "flapdisc" K40. Blir en mycket jämnare yta än slipskiva.
Oj då. Där var en hel del att bita i. Kanske det finns bättre beg. att få tag i. Men om du skall laga dem så är det lättast att plocka av dem. Lycka till
Haha mjo det finns nog. Men dörrar till en kombi brukar man inte springa över! . Äsch det blir projekt senare har du mycket kvar i karossen!.
Haha mjo det finns nog. Men dörrar till en kombi brukar man inte springa över! . Äsch det blir projekt senare har du mycket kvar i karossen!.
Bra jobbat med din amazon ska följas till slutet
Kul att du följer projektet. Karossen är i bra skick. Skall bara byta en skärmkant och en balk i golvet. Har kollat ditt projekt o blir imponerad. Gött jobbat Kommer bli kul att se den klar.