Äkta 855R eller inte?

Errorist
15 november 2013 · 157 Inlägg

Hej! Jag undrar om min 855 är en R eller inte. står bara volvo 855 i registreringsbeviset. Såldes som en R när jag köpte den men jag visste inte vad en R är när jag köpte den så jag frågade inte om det.
Den är en italien import och motorn är en B5204T.

Mack Forum- och sitemoderator
15 november 2013 · 26 160 Inlägg

Vad står det på insidan av luckan till tanklocket?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Errorist
15 november 2013 · 157 Inlägg

Får kolla det immorn har ingen möjlighet att kolla det just nu. finns det något annat som visar att det är en R?

Dream_ Lastmaskinförare/produktions arbetare
15 november 2013 · 296 Inlägg

Du har ingen äkta 855R. Slå på din bil och en R så ser du skillnaden hos transportstyrelsen , kanske dock beror på att din är en import och jag jämförde med en svensksåld R.

Det blir som det blir!
jocke_gronberg
15 november 2013 · 4 586 Inlägg

svårt det det gäller importer kan lika gärna stå enbart t5 eller som i ditt fall enbart 850.

Errorist
15 november 2013 · 157 Inlägg

Dream_ skrev:
Du har ingen äkta 855R. Slå på din bil och en R så ser du skillnaden hos transportstyrelsen , kanske dock beror på att din är en import och jag jämförde med en svensksåld R.

Jag vet att den italienska har den mindre 2.0 motorn med 155kw och den svensksålda har mer


https://www1.garaget.org/gallery/images/193/192929/192929-885ecadfd8af38db47230d34b96d070d.jpg

Senast redigerat av Errorist (15 november 2013)

Mack Forum- och sitemoderator
15 november 2013 · 26 160 Inlägg

Errorist skrev:

Dream_ skrev:
Du har ingen äkta 855R. Slå på din bil och en R så ser du skillnaden hos transportstyrelsen , kanske dock beror på att din är en import och jag jämförde med en svensksåld R.

Jag vet att den italienska har den mindre 2.0 motorn med 155kw och den svensksålda har mer


http://www1.garaget.org/gallery/images/193/192929/192929-885ecadfd8af38db47230d34b96d070d.jpg

Tjae..enligt tanklocket har du en R i alla fall, hehe.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Severin
15 november 2013 · 1 587 Inlägg

Det är en riktig R men bara import och med mindre motor ! Inget att oroa sig för.. Dom kan vara ombyggda osv o se precis likadana ut som riktiga R men din verkar vara det för de som bygger om dom tänker inte på tanklocket wink

Aronson
15 november 2013 · 914 Inlägg

Enligt klädsel koden 3875 så har du en R ,läder och mocca.

Toxicz
15 november 2013 · 64 Inlägg

Rätt lätt att plocka delar från en krockad (inkl tanklock) 850R. Visst den kan vara äkta också, menar inte det. Men själv skulle jag aldrig komma på tanken att köpa en 850R äkta eller inte, spelar ingen roll om den skulle vara fel registrerad. Och eftersom det är en entusiast bil så antar jag ? Att många tänker lika dant. Tyvärr. Men det ska gå att registrera om den tror jag. Dock ej säker.

//mvh Simon.

Aronson
15 november 2013 · 914 Inlägg

Vad menar du egentligen???

Toxicz
15 november 2013 · 64 Inlägg

Aronson skrev:
Vad menar du egentligen???

Menar du mig ? yikes

jocke_gronberg
15 november 2013 · 4 586 Inlägg

Toxicz skrev:
Rätt lätt att plocka delar från en krockad (inkl tanklock) 850R. Visst den kan vara äkta också, menar inte det. Men själv skulle jag aldrig komma på tanken att köpa en 850R äkta eller inte, spelar ingen roll om den skulle vara fel registrerad. Och eftersom det är en entusiast bil så antar jag ? Att många tänker lika dant. Tyvärr. Men det ska gå att registrera om den tror jag. Dock ej säker.

//mvh Simon.

Du skulle aldrig komma på tanken att köpa en 850R och vad äger du nu ?? wink

När man köper denna typ av bil så får man gå efter skicket. skulle det visa sig att den var en välgjord kopia så inte skulle det störa mig.

Senast redigerat av jocke_gronberg (15 november 2013)

Toxicz
15 november 2013 · 64 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

Toxicz skrev:
Rätt lätt att plocka delar från en krockad (inkl tanklock) 850R. Visst den kan vara äkta också, menar inte det. Men själv skulle jag aldrig komma på tanken att köpa en 850R äkta eller inte, spelar ingen roll om den skulle vara fel registrerad. Och eftersom det är en entusiast bil så antar jag ? Att många tänker lika dant. Tyvärr. Men det ska gå att registrera om den tror jag. Dock ej säker.

//mvh Simon.

Du skulle aldrig komma på tanken att köpa en 850R och vad äger du nu ?? wink

När man köper denna typ av bil så får man gå efter skicket. skulle det visa sig att den var en välgjord kopia så inte skulle det störa mig.

Jag har så dålig svenska så ingen förstår vad jag menar, underbart tongue
Kort och gott. Hade min varit reggad som 850, 850 turbo eller dyl hade jag inte köpt bilen, det är en avgörande faktor för mig. Och jag skulle störa mig som fan om min var fel reggad.

Aronson
15 november 2013 · 914 Inlägg

OK nu fattar jag!!

ElTacoNacho
15 november 2013 · 486 Inlägg

jocke_gronberg skrev:

Toxicz skrev:
Rätt lätt att plocka delar från en krockad (inkl tanklock) 850R. Visst den kan vara äkta också, menar inte det. Men själv skulle jag aldrig komma på tanken att köpa en 850R äkta eller inte, spelar ingen roll om den skulle vara fel registrerad. Och eftersom det är en entusiast bil så antar jag ? Att många tänker lika dant. Tyvärr. Men det ska gå att registrera om den tror jag. Dock ej säker.

//mvh Simon.

Du skulle aldrig komma på tanken att köpa en 850R och vad äger du nu ?? wink

När man köper denna typ av bil så får man gå efter skicket. skulle det visa sig att den var en välgjord kopia så inte skulle det störa mig.

De stör dig nog när du inte är välkommen på R träffar där endast äkta R bilar får va med wink

discokapten Kapten på disco!
15 november 2013 · 1 729 Inlägg

ElTacoNacho skrev:

jocke_gronberg skrev:

Toxicz skrev:
Rätt lätt att plocka delar från en krockad (inkl tanklock) 850R. Visst den kan vara äkta också, menar inte det. Men själv skulle jag aldrig komma på tanken att köpa en 850R äkta eller inte, spelar ingen roll om den skulle vara fel registrerad. Och eftersom det är en entusiast bil så antar jag ? Att många tänker lika dant. Tyvärr. Men det ska gå att registrera om den tror jag. Dock ej säker.

//mvh Simon.

Du skulle aldrig komma på tanken att köpa en 850R och vad äger du nu ?? wink

När man köper denna typ av bil så får man gå efter skicket. skulle det visa sig att den var en välgjord kopia så inte skulle det störa mig.

De stör dig nog när du inte är välkommen på R träffar där endast äkta R bilar får va med wink

Hur många R-träffar är det om året och är kravet att man tar med sig reg-beviset?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Christian S
15 november 2013 · 4 816 Inlägg

det är bara att hålla utkik här http://www.nordicr.com/forum/viewforum. … 28dadf329c

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
jocke_gronberg
16 november 2013 · 4 586 Inlägg

ElTacoNacho skrev:

jocke_gronberg skrev:

Toxicz skrev:
Rätt lätt att plocka delar från en krockad (inkl tanklock) 850R. Visst den kan vara äkta också, menar inte det. Men själv skulle jag aldrig komma på tanken att köpa en 850R äkta eller inte, spelar ingen roll om den skulle vara fel registrerad. Och eftersom det är en entusiast bil så antar jag ? Att många tänker lika dant. Tyvärr. Men det ska gå att registrera om den tror jag. Dock ej säker.

//mvh Simon.

Du skulle aldrig komma på tanken att köpa en 850R och vad äger du nu ?? wink

När man köper denna typ av bil så får man gå efter skicket. skulle det visa sig att den var en välgjord kopia så inte skulle det störa mig.

De stör dig nog när du inte är välkommen på R träffar där endast äkta R bilar får va med wink

Då finns det andra träffar att åka på ifall den löjliga regel finns big_smile

Åter till ämnet finns det några fler ställen han kan se ifall hans R är äkta ??

Christian S
16 november 2013 · 4 816 Inlägg

jocke_gronberg skrev:
Åter till ämnet finns det några fler ställen han kan se ifall hans R är äkta ??

har för mig att man ska kunna utläsa det med hjälp av vin nr.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang