Projekt Ford Focus RS +500Hk

Syftet med detta projekt ska bli att uppnå 500Hk ! Sen vad som sker på vägen dit brukar vara allt möjligt.. både krångel och enorm glädje ! Hoppas ni väljer att följa mig på min väg dit ! Välkomna !
  • 162 Följare
  • 109 475 Visningar
  • Projektet avslutat 19 augusti 2015
opA
25 maj 2014 · 302 Inlägg

MJ-R skrev:
Härligt med bit i kopplingen så du kan nyttja all effekt igen! Gött mos smile

Det är ruggigt gott att kunna dra på fullt nu !

Andreas_Performance skrev:
Härligt!! smile Vad blev det för modell/märke? smile

Lite Sachsprylar.. hör med Micke på Autotech för mer info ! smile

volvodrajvor skrev:
Skönt att det gick snabbt med bytet smile känns ruskigt komplett nu, krya på dig!

Hehe snabbt och snabbt.. de var en lång dag i Trollhättan i stekande värme gående runt på gatorna m.m wink
Tack tack !

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Klevert
3 juni 2014 · 279 Inlägg

Fick lyssna lite på den i fredags. Låter ju riktigt skönt och vasst får jag säga. Synd bara att jag inte fatta att det var du. Då hade jag nog kommit o snackat lite med

Volvo V70II (2016)
opA
3 juni 2014 · 302 Inlägg

Klevert skrev:
Fick lyssna lite på den i fredags. Låter ju riktigt skönt och vasst får jag säga. Synd bara att jag inte fatta att det var du. Då hade jag nog kommit o snackat lite med

Jaså var du på samma fest som Christoffer och Henrik ? smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Dr_struts
4 juni 2014 · 1 861 Inlägg

Hänger på här ja! Dom är riktigt jävla goa RS'arna! :3

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
KptHaddock
4 juni 2014 · 2 Inlägg

Vad blev det för effekt siffror nu när kopplingen blev bytt?

Ford Focus RS "Banaspiranten" (2010)
opA
4 juni 2014 · 302 Inlägg

Dr_struts skrev:
Hänger på här ja! Dom är riktigt jävla goa RS'arna! :3

Välkommen ! smile
Ja, jag ångrar inte en sekund att jag köpte en !

KptHaddock skrev:
Vad blev det för effekt siffror nu när kopplingen blev bytt?

Vi hann inte bänka bilen när jag hade bytt kopplingen men ska upp så fort jag får ledigt från jobbet ( skördetider ) alternativt om jag kan få komma upp en lördag eller söndag och göra de ! smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Dr_struts
4 juni 2014 · 1 861 Inlägg

opA skrev:

Dr_struts skrev:
Hänger på här ja! Dom är riktigt jävla goa RS'arna! :3

Välkommen ! smile
Ja, jag ångrar inte en sekund att jag köpte en !

KptHaddock skrev:
Vad blev det för effekt siffror nu när kopplingen blev bytt?

Vi hann inte bänka bilen när jag hade bytt kopplingen men ska upp så fort jag får ledigt från jobbet ( skördetider ) alternativt om jag kan få komma upp en lördag eller söndag och göra de ! smile

Har du vägarna förbi Uppsala och har lite tid att spendera får du skicka ett PM och bjuda på en tur! Kan få lite trevliga bilder på bilen som tack! big_smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Cortina1
4 juni 2014 · 1 026 Inlägg

Dr_struts skrev:

opA skrev:

Dr_struts skrev:
Hänger på här ja! Dom är riktigt jävla goa RS'arna! :3

Välkommen ! smile
Ja, jag ångrar inte en sekund att jag köpte en !

KptHaddock skrev:
Vad blev det för effekt siffror nu när kopplingen blev bytt?

Vi hann inte bänka bilen när jag hade bytt kopplingen men ska upp så fort jag får ledigt från jobbet ( skördetider ) alternativt om jag kan få komma upp en lördag eller söndag och göra de ! smile

Har du vägarna förbi Uppsala och har lite tid att spendera får du skicka ett PM och bjuda på en tur! Kan få lite trevliga bilder på bilen som tack! big_smile

Och när du ändå är ute o kör taxi så ta en runda till Skåne oxå lol

opA
4 juni 2014 · 302 Inlägg

Dr_struts skrev:
Har du vägarna förbi Uppsala och har lite tid att spendera får du skicka ett PM och bjuda på en tur! Kan få lite trevliga bilder på bilen som tack! big_smile

Haha ja Uppsala de är en bit härifrån.. närmsta jag kommer Uppsala är nog när de är körning på Björkvik nästa gång ! wink

Cortina1 skrev:
Och när du ändå är ute o kör taxi så ta en runda till Skåne oxå lol

Och Vallåkra är väl nästa gång jag kommer se Skåne.. välkommen dit isåfall ! wink

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Dr_struts
5 juni 2014 · 1 861 Inlägg

Lunda har u lite kul träffar och tierp arena om den nu öppnas igen! ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Klevert
5 juni 2014 · 279 Inlägg

opA skrev:

Klevert skrev:
Fick lyssna lite på den i fredags. Låter ju riktigt skönt och vasst får jag säga. Synd bara att jag inte fatta att det var du. Då hade jag nog kommit o snackat lite med

Jaså var du på samma fest som Christoffer och Henrik ? smile

japp det stämmer bra det. jag trodde dom var lite tråkiga och skulle åka hem. fast det visa sig ju att dom kom in sen igen smile

Volvo V70II (2016)
opA
8 juni 2014 · 302 Inlägg

Igår var man på plats hos ARN Racing på deras bilträff på Vilanbadet/Badhusparkeringen i Skara !
Vädret var verkligen på våran sida igår när de timmarna innan träffen passerade mörka moln precis överallt men vi slapp regnet utöver ett par droppar på vägen upp !

ARN Racing levererar som vanligt och ger en bilar, burnshow m.m och dagen kunde inte blivit bättre.

Vill tacka min vän Simon hos ARN Racing för platsen man fick.. kunde inte blivit bättre ! Thanx !

Tack till Fredrik Siggesson och MC fotografier för bilderna !

https://www1.garaget.org/archive/100/99288/344854/344854-3405647.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-b79c4bbf14e5c6461a03e4b01e59cf62.jpg

Nästa gång man är i Skara blir på deras event "Stadsträffen".. mer info om de kommer smile

Senast redigerat av opA (8 juni 2014)

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
opA
13 juni 2014 · 302 Inlägg

Liten pill-dag idag för bilen.. har sett ungefär 1,5m framför bilen ett tag nu och de visa sig att givaren till nivåregleringen framtill på bilen satt lite fel så de fick Robert inne på Volvo ta sig en titt på..

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-9ae9eaab931b0ea77cc2ee788ec22214.jpg

Fixade han bra.. Tack Robert ! wink

Passade även på att byta olja då de va ungefär prick 500mil sen Autotech gjorde de i samband med motorbygget.. så en påminnelse till mig själv är att de gjordes på mätarställningen 3327 mil ! Och de tackar vi Simon för !

Nu blir de soooova och upp för ännu en arbetsdag imorgon..

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
volvodrajvor
13 juni 2014 · 313 Inlägg

Mmm oljebyte, se allt det gamla åka ut och fylla på ny fräsch vätska smile riktigt snygga bilder! vad står opA för?

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
opA
14 juni 2014 · 302 Inlägg

volvodrajvor skrev:
Mmm oljebyte, se allt det gamla åka ut och fylla på ny fräsch vätska smile riktigt snygga bilder! vad står opA för?

De va nog på tiden att byta.. lite halvblaskig olja.. slutade aldrig rinna ur smile

Står inte för något alls.. gammalt CS-nick som hängt med i många år nu wink Bytte från ett annat nick en dag och då skrev jag bara något och vipps så blev de opA. Står tydligen för farfar eller något på tyska fick jag reda på några år senare haha.

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Dr_struts
14 juni 2014 · 1 861 Inlägg

opA skrev:

volvodrajvor skrev:
Mmm oljebyte, se allt det gamla åka ut och fylla på ny fräsch vätska smile riktigt snygga bilder! vad står opA för?

De va nog på tiden att byta.. lite halvblaskig olja.. slutade aldrig rinna ur smile

Står inte för något alls.. gammalt CS-nick som hängt med i många år nu wink Bytte från ett annat nick en dag och då skrev jag bara något och vipps så blev de opA. Står tydligen för farfar eller något på tyska fick jag reda på några år senare haha.

Står för farfar/morfar kan jag styrka! ^^ Passande på ägarn till en gubb bil (a) Nej men sjukt fet bil som sagt tidigare! smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
opA
14 juni 2014 · 302 Inlägg

Dr_struts skrev:
Står för farfar/morfar kan jag styrka! ^^ Passande på ägarn till en gubb bil (a) Nej men sjukt fet bil som sagt tidigare! smile

Haha, tack tack wink

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Drunk A.Sörman
14 juni 2014 · 1 299 Inlägg

Dock är det jävligt passande för hans körstil!! tongue

volvodrajvor
14 juni 2014 · 313 Inlägg

opA skrev:
De va nog på tiden att byta.. lite halvblaskig olja.. slutade aldrig rinna ur smile

Står inte för något alls.. gammalt CS-nick som hängt med i många år nu wink Bytte från ett annat nick en dag och då skrev jag bara något och vipps så blev de opA. Står tydligen för farfar eller något på tyska fick jag reda på några år senare haha.

Ahh där ser man smile

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
opA
14 juni 2014 · 302 Inlägg

Drunk skrev:
Dock är det jävligt passande för hans körstil!! tongue

Tsss wink

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang