Projekt Ford Focus RS +500Hk

Syftet med detta projekt ska bli att uppnå 500Hk ! Sen vad som sker på vägen dit brukar vara allt möjligt.. både krångel och enorm glädje ! Hoppas ni väljer att följa mig på min väg dit ! Välkomna !
  • 162 Följare
  • 109 505 Visningar
  • Projektet avslutat 19 augusti 2015
Andreas_Performance
27 april 2014 · 418 Inlägg

Härligt!! smile Jag tror du menar att det var oss du träffa i en blå rs3a? smile Det är en förfinad S3a ;D Trevligt att träffa er också! smile Kom det några fler bilar efter att vi åkt eller dog det ut?
/ Andreas

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
Euroman
27 april 2014 · 493 Inlägg

Gött att det funkar och den verkar gå ruggigt bra big_smile

opA
27 april 2014 · 302 Inlägg

Larsa74 skrev:
Kanon kul att du äntligen fått tillbaka bilen och att den verkar gå bra.
Väntar med spänning på effektsiffror :-)

cool

Andreas_Performance skrev:
Härligt!! smile Jag tror du menar att det var oss du träffa i en blå rs3a? smile Det är en förfinad S3a ;D Trevligt att träffa er också! smile Kom det några fler bilar efter att vi åkt eller dog det ut?
/ Andreas

Oj.. jag var lite snabb där i skrivandet.. menade S3:a ! wink Och de var er jag menade !
De dog ut helt i princip.. vi åkte inte så lång stund efter er smile

Euroman skrev:
Gött att det funkar och den verkar gå ruggigt bra big_smile

Rör på sig ! cool

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
gesson
27 april 2014 · 11 Inlägg

Grymt kul läsning synd att man missade er på Barkarby, va där med RSen...

opA
27 april 2014 · 302 Inlägg

gesson skrev:
Grymt kul läsning synd att man missade er på Barkarby, va där med RSen...

De va synd !
Stannade till ströget på parkeringen och pratade med en i en grön RS ! Glömt av vad han nickade här på Garaget men han kanske ger sig tillkänna här i projekttråden !

Såg dock en vit RS med svarta gälar inne på parkeringen på Barkaby.. kan de varit din tro ? smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
27 april 2014 · 2 571 Inlägg

Måste ju erkänna att man sitter här o ler över hämtningen och de första dagarna med den "nya" bilen. big_smile Fasen va kul, hoppas det räcker med kopplingen och att plånboken istället får hosta upp pengar till nya däck den här sommaren. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Crima ...
27 april 2014 · 113 Inlägg

Nästa gång tar jag dig Christian wink va då säker wink

Vi hade bra skoj igår smile trots att vi var hemma jätte sent wink

gesson
28 april 2014 · 11 Inlägg

opA skrev:

gesson skrev:
Grymt kul läsning synd att man missade er på Barkarby, va där med RSen...

De va synd !
Stannade till ströget på parkeringen och pratade med en i en grön RS ! Glömt av vad han nickade här på Garaget men han kanske ger sig tillkänna här i projekttråden !

Såg dock en vit RS med svarta gälar inne på parkeringen på Barkaby.. kan de varit din tro ? smile

Såg den också, nej stod på andra parkeringen vid Elgiganten då det inte fanns platser när jag kom dit smile

volvodrajvor
28 april 2014 · 313 Inlägg

Bästa updaten någonsin! smile motorintresse när det är som bäst wink

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
Andreas_Performance
28 april 2014 · 418 Inlägg

Okej okej härligt! smile När kommer kopplingsbytet? Antar det blir sachs? smile

Skoda Octavia RS "Flickvännens Turbo Brukis" (2003)
opA
28 april 2014 · 302 Inlägg

hyrbil skrev:
Måste ju erkänna att man sitter här o ler över hämtningen och de första dagarna med den "nya" bilen. big_smile Fasen va kul, hoppas det räcker med kopplingen och att plånboken istället får hosta upp pengar till nya däck den här sommaren. big_smile

Ja man log rätt bra när man åkte hem under natten till lördagen ! smile

Crima skrev:
Nästa gång tar jag dig Christian wink va då säker wink

Vi hade bra skoj igår smile trots att vi var hemma jätte sent wink

Planerat för större turbo eller vadå ? wink
Ja de hade vi.. och sablar vad o-skönt de va och sova i min bil haha. Hopp och skutt kors och tvärs.. stenhård !

gesson skrev:
Såg den också, nej stod på andra parkeringen vid Elgiganten då det inte fanns platser när jag kom dit smile

Aha.. vi parkerade nere vid Jysk smile

volvodrajvor skrev:
Bästa updaten någonsin! smile motorintresse när det är som bäst wink

De kan man säga ! big_smile

Andreas_Performance skrev:
Okej okej härligt! smile När kommer kopplingsbytet? Antar det blir sachs? smile

Hoppas på snarast möjligt.. vi håller på och dividerar vad vi ska välja. Lutar åt Sachs !! smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Crima ...
28 april 2014 · 113 Inlägg

Kör bara så du kan börja gasa wink

Dynamic_Bass
28 april 2014 · 926 Inlägg

opA skrev:

hyrbil skrev:
Måste ju erkänna att man sitter här o ler över hämtningen och de första dagarna med den "nya" bilen. big_smile Fasen va kul, hoppas det räcker med kopplingen och att plånboken istället får hosta upp pengar till nya däck den här sommaren. big_smile

Ja man log rätt bra när man åkte hem under natten till lördagen ! smile

Crima skrev:
Nästa gång tar jag dig Christian wink va då säker wink

Vi hade bra skoj igår smile trots att vi var hemma jätte sent wink

Planerat för större turbo eller vadå ? wink
Ja de hade vi.. och sablar vad o-skönt de va och sova i min bil haha. Hopp och skutt kors och tvärs.. stenhård !

gesson skrev:
Såg den också, nej stod på andra parkeringen vid Elgiganten då det inte fanns platser när jag kom dit smile

Aha.. vi parkerade nere vid Jysk smile

volvodrajvor skrev:
Bästa updaten någonsin! smile motorintresse när det är som bäst wink

De kan man säga ! big_smile

Andreas_Performance skrev:
Okej okej härligt! smile När kommer kopplingsbytet? Antar det blir sachs? smile

Hoppas på snarast möjligt.. vi håller på och dividerar vad vi ska välja. Lutar åt Sachs !! smile

borde inte 707 plattan funka med typ 6/8 pucks sinter? så den blir lite körbar iaf smile

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING
volvodrajvor
28 april 2014 · 313 Inlägg

765 Drückplatte mit organische Lamelle smile lättkörd som original!

Senast redigerat av volvodrajvor (28 april 2014)

Volvo C70 T5 "RR70" (2000)
opA
29 april 2014 · 302 Inlägg

Dynamic_Bass skrev:
borde inte 707 plattan funka med typ 6/8 pucks sinter? så den blir lite körbar iaf smile

Vet ej hur de blir riktigt vet bara att vi dividerar med JW i England vad jag ska välja.. Engelsmännen är lite mer vana vid effektstarka RS-bilar än oss svenskar smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
opA
4 maj 2014 · 302 Inlägg

Tiden rullar på och en vecka till har tyvärr gått snabbt så något kopplingsbyte har ännu inte blivit gjort..  velar lite fram och tillbaka vad fasiken vi ska välja för kopplingar. Pratas om att blanda lite 850, V70R m.m för att få ihop en stabil koppling medan de samtidigt finns färdiga kit men dom kostar en smärre summa pengar.. samtidigt som de även talas om att en ny originalkoppling ska palla med effekten då den hållt på vissa bilar i England och en i Sverige bland annat.. vi får se smile

Men dagarna rullar inte förbi utan att man ändå kör bilen för de går ju så länge man inte maxxar ! lol

Så igår var jag och polarna på bilträffen som anordnades i Borås ! Saaablar vad folk och vad bra de va ! Många fina bilar !
En dröm på sistone har varit att en dag få äga en GT-R.. igår kom jag iallafall lite närmre den drömmen då en vän köpt en GT-R som jag fick att komma till Borås.. och jag fick mig en torrkörare iallafall ! cool

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-4eaed62b348e4a163c04016081c33740.jpg

Drööööömbil ! Wow ! Ta gärna en titt på hans bil ! http://www.garaget.org/?car=356617
Nästa gång ska vi ta en provtur.. vi körde på rätt hårt till Göteborg under natten och jag hängde väl på rollcool

Men men..
Har haft ett kit med dioder och dekaler liggande hemma rätt länge nu och idag skulle vi egentligen bara fått på lite dekaler men när vi va klara med det så.. äsch va fan vi kör fullt ut och vipps nu sitter de dioder överallt förutom i interiörbelysningen !!!

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-fcf42c4c25afd293bb0714240c387c8e.jpg

Simon är lite mer stadig på handen och överjävliga än en annan så dekaljobbet blev hans wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-fef68ad90970ef42a9a2ac58841191d3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-b9079b43dd30a7fdf12a3a31dd34ecbe.jpg

Ta-da.. sponsorer är väl bra att ha roll

Sen körde vi på resten !

Pos och dimljus
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-9c3b29fb6f7e35f09e5b7f36ba072a34.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-9d24f7b5e1056828f4fdfcd2b8e93ad0.jpg

Speglarna
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-2be4a111e7577781f518642c3b8825ed.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-8c1b778a6692f0e68d817d0bd25299b4.jpg

Reg.skylt
https://www1.garaget.org/gallery/images/100/99288/99288-b816e42d8a0af7330a680470b85261e8.jpg

Även backlyset fick sig samma typ av diod som jag hade i V50:n som ger ett sjujäkla bra lyse ! smile

Sen fick jag mig en sponsor under kvällen som kommer stå för tvätt och rekondplats. Var väl där vi va idag och pillade ioförsig ! smile Mer info om de lite längre fram !

Nu är de som sagt bara lite dioder till interiören som fattas ! Sen ska de i xenon i helljuset med så kommer jag va helnöjd på ljusfronten !

Tror nog jag fått med allt som hänt på sistone ! smile

Vill avsluta med ett stoooooooooooooort jäkla TACK till Simon för all hjälp man får för jämnan ! Du är en klippa !
Tack även till Jonas för sällskapet och.. ja de du och din far kommer ställa upp med framöver ! wink

Godnatt !

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Crima ...
4 maj 2014 · 113 Inlägg

Uuuuunderbart inte alls avis på dina dioder var det lätt sedan med Pos.ljuset?
Fan måste fixa detta till min med smile de är ju mycket snyggare än de gula fula ljuset!

Tummen upp upp upp!!

GT-R lär va en helvetes bil alltså fick Jimmie törrköra med wink

Drunk A.Sörman
4 maj 2014 · 1 299 Inlägg

Fanns ju en hel del grymma bilar å titta på. Så fick jag ju åka i Crima Förd med!! smile Tack för en bra kväll grabbar smile

Crima ...
4 maj 2014 · 113 Inlägg

Drunk skrev:
Fanns ju en hel del grymma bilar å titta på. Så fick jag ju åka i Crima Förd med!! smile Tack för en bra kväll grabbar smile

Tack själv det var riktigt sköj att du kom och att du åkte med mig smile

opA
5 maj 2014 · 302 Inlägg

Crima skrev:
Uuuuunderbart inte alls avis på dina dioder var det lätt sedan med Pos.ljuset?
Fan måste fixa detta till min med smile de är ju mycket snyggare än de gula fula ljuset!

Tummen upp upp upp!!

GT-R lär va en helvetes bil alltså fick Jimmie törrköra med wink

Gjorde man de bara på rätt sätt så var de lätt att få ur pos.ljuset roll

Drunk skrev:
Fanns ju en hel del grymma bilar å titta på. Så fick jag ju åka i Crima Förd med!! smile Tack för en bra kväll grabbar smile

Var en riktigt trevlig kväll ! Snart så blir de Skara, grabbar ! smile

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang