Ta bort ful fastklistrad plastskylt med reklam från rutan?

Username1984
23 november 2013 · 48 Inlägg

Bilfirman jag köpte min bil från har satt sådan där ful reklam i bakrutan, någon genomskinlig plastskylt som sitter fastklistrad. Hur tar man enklast bort denna utan att det lämnar märken?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 november 2013 · 14 056 Inlägg

Peugeot307 skrev:
Bilfirman jag köpte min bil från har satt sådan där ful reklam i bakrutan, någon genomskinlig plastskylt som sitter fastklistrad. Hur tar man enklast bort denna utan att det lämnar märken?

Åk till bilfirman och be dom ta bort den. Det finns väl värmetrådar man kan skada och då är det bättre bilfirman gör det så dom får stå för skadan.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
KaptenHaddock
23 november 2013 · 357 Inlägg

Värmepickadoll o hårtork, limmet som är kvar löser du med t-röd, limborttagare eller asfaltslösare.
Är det värmeslingor därbak får du va försiktig när du skrapar (använd fingrarna) är det inte det kan du ta ett glasrakblad eller en isskrapa och ta bort ev klisterrester.

MVH/

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook
Username1984
24 november 2013 · 48 Inlägg

Oj, låter som det var lite svårare än jag trott. Ja, det finns värme i rutan.
Bilfirman kan jag inte be. Men jag får väl försöka med hårtork eller kontakta nån recond-firma kanske.
*muttrar lite över att dom sätter sån skit på bilarna* hmm

KaptenHaddock
24 november 2013 · 357 Inlägg

Nej det är inte alls svårt men kan ta lite tid.
Du kan ju alltid börja testa med att bara dra om du inte orkar nått annat, värsta fall blir klistret kvar och då får du gnu lite med nått lösningsmedel, troligtvis funkar t-röd eller stark fönsterputs.

MVH/

www.pingens.se
-Ny bilvårdswebshop och guider uppe nu!
Följ oss på Facebook
sandzoo
24 november 2013 · 2 071 Inlägg

hade samma sak på min gamla bil.. bäst/snabbast var att jag köpte en burk med glasrengöring på biltema..
otroligt men snabbt gick det..
de e väl de klibbiga plast/limaktiga geggan kvar?

denna http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt- … ng-364514/
låt skummet verka i nån minut o torka me torr trasa.. funkade prima för mig iaf

Senast redigerat av sandzoo (24 november 2013)

Sandzoo i da house
Larpa Bilvårdsexperten.se
25 november 2013 · 374 Inlägg

Gnu är ett bra ord! smile

KaptenHaddock skrev:
Nej det är inte alls svårt men kan ta lite tid.
Du kan ju alltid börja testa med att bara dra om du inte orkar nått annat, värsta fall blir klistret kvar och då får du gnu lite med nått lösningsmedel, troligtvis funkar t-röd eller stark fönsterputs.

MVH/

Username1984
25 november 2013 · 48 Inlägg

Tack! smile

volvoqq Lastbilsmekaniker
26 november 2013 · 5 138 Inlägg

Har den inte suttit läng brukar limmet släppa med för att solen inte bränt fast den än.

Username1984
5 december 2013 · 48 Inlägg

Hej igen! Kan meddela att det var väldigt enkelt att få loss den. Bara att dra. Den har inte suttit länge alls och den släppte hur lätt som helst utan att lämna några limrester. smile Skönt slippa se reklamen nu. smile

Extrazz En 5a är Livet.
15 januari 2014 · 2 005 Inlägg

Ett varningen finger dock. Är rutan "fabrikstonad" så använd inte T-röd etc.

http://i.imgur.com/8x4V89F.jpg

Efter att ha använt T-röd så var den "blå" toningen borta där man gnuggat med T-röd.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang