Fyllechaffis och dyl.!

Skalman
6 december 2013 · 508 Inlägg

Tjänster och så var det gentjänster men när får man dom. Kostar att åka bil så därför tar jag betalt skäms inte för det. Mina tjänster kostar är så trött på att vara snäll och inte få något tillbaka.

Klagar dom på priset ber jag dom ringa till regeringen och ändra bensinpriset :-)

cyberk2
6 december 2013 · 214 Inlägg

Vilka judar alla är på att ta betalt. Jag skjutsar gratis och vill nån ge en peng så får dom göra det. Men jag föredrar att sova på nätterna så jag brukar alltid tacka nej att vara fyllechaffis. Finns ju inget värre än fulla människor hmm

TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
7 december 2013 · 938 Inlägg

Skjutsar bara vänner å bekanta, å tar aldrig betalt av dom, vill dom ge en hundring så är de väl ok, men som sagt inget krav...  Har även vid något tillfälle kört buick electra en hel kväll på cruising för en bit mat... tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
7 december 2013 · 5 753 Inlägg

Gratis till närmare vänner och familj/släktingar, resten skjutsar jag inte då jag HATAR fyllskallar när jag själv är nykter. Om dom inte betalar så jävla mycket så man inte kan avstå.

Senast redigerat av _Glenne_ (7 december 2013)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
tju2an Tidsoptimistisk påkämpare
7 december 2013 · 126 Inlägg

Tar sällan betalt av vänner, det brukar jämna ut sig. När man däremot kör äldre så envisas de med att ge en en slant, och det är ju så att man går redigt med plus på det iallafall. Sällan nattetid dessutom smile

~2.5mil, fyra passagerare och bråttombråttom resulterade i en pizza och en femhundring, det är nog mitt rekord smile

Mickius
7 december 2013 · 4 670 Inlägg

Har varit fyllechaffis mycke förr o fått köra rätt många rusktigt fina Gamla jänkare. Aldrig tagit betalt förutom en bit mat. Nu har man tyvärr inte tiden längre annars hade man nog fortsatt. Upplevelse o köra alla dessa gamla fina bilarna smile

BudgetDunkaren Osponsrad
7 december 2013 · 1 631 Inlägg

tkd_rille skrev:

BudgetDunkaren skrev:
Brukar ta 50:-/mil/person.. Brukar löna sig wink
Sen har man ju "stammisar" som ger allt från 500 - 4000 för ca 15 mils körning wink

4000 kr.   Du är alltså dyrare än en vanlig taxi.  Vad för människor betalar dessa pengar?

känner några knösusar i stan.. brukar köra den enes Dodge ram vart dom vill och sen pröjsar dom wink

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Muttley
7 december 2013 ·

BudgetDunkaren skrev:

tkd_rille skrev:

BudgetDunkaren skrev:
Brukar ta 50:-/mil/person.. Brukar löna sig wink
Sen har man ju "stammisar" som ger allt från 500 - 4000 för ca 15 mils körning wink

4000 kr.   Du är alltså dyrare än en vanlig taxi.  Vad för människor betalar dessa pengar?

känner några knösusar i stan.. brukar köra den enes Dodge ram vart dom vill och sen pröjsar dom wink

De är generöst av detta sällskap.   Om de är de som frivilligt ger dig pengarna ser jag inga problem.  Hade du begärt de hade jag tyckt att du varit en girig rackare.   




Ang han som skrev att de var olagligt.   Olagligt blir de när man hämtar upp främlingar på stan för att i ett enda syfte tjäna svarta pengar.   
Kör man en polare som betalar en 500 för att få komma hem på natten är de inte olagligt,  man kräver ju kanske inte de heller och vill vännen betala för sig så varför skulle någon myndighet bry sig ?  De är småpengar om man gör de sällan.

Aga_Diff Bärs!
7 december 2013 · 3 456 Inlägg

FLindgren skrev:
500 spänn och 500 extra om man ska förbi mcdonalds.

Snyggt! big_smile

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Pontus1991
7 december 2013 · 423 Inlägg

Tar aldrig betalt när jag skjutsar familj eller vänner om de inte absolut vill, bättre med tjänster och gentjänster tycker jag

Andromeda Rumpmas
7 december 2013 · 3 860 Inlägg

Kräver inget i gengäld, men vettigt folk erbjuder naturligtvis någon form av kompensation utan att man frågar när nu någon sätter sig i bilen och skjutsar hem dom mitt i natten.

På jobbet har vi en lite kul policy. En av oss har alltid beredskap i hemmet, dygnet runt, året runt. Är det någon tillställning som är någorlunda arbetsrelaterad inom en timme från arbetsorten är ju för det första jourhavande med och deltar, men då nykter. För det andra är det kutym att jourhavande skjutsar dit och hem. Med övertidsersättning smile

Gäller ju bara att det inte händer något på någon av anläggningarna, då får fylltrattarna ordna skjuts på annat sätt.

Senast redigerat av Andromeda (7 december 2013)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
steifan DR!FTT3KN!K3R
7 december 2013 · 10 427 Inlägg

Andromeda skrev:
På jobbet har vi en lite kul policy. En av oss har alltid beredskap i hemmet, dygnet runt, året runt. Är det någon tillställning som är någorlunda arbetsrelaterad inom en timme från arbetsorten är ju för det första jourhavande med och deltar, men då nykter. För det andra är det kutym att jourhavande skjutsar dit och hem. Med övertidsersättning smile

~350-450kr i timmen dvs wink

http://blakesnow.com/wp-content/uploads/sites/2/2013/10/url-1.gif

Det skulle nog inte funka enligt våran fordonspolicy iaf tongue

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
birka76 BASS GLAD
7 december 2013 · 1 381 Inlägg

Brukar köra mina vänner gratis ... men som sakt antingen brukar dom ge mej en slatt så jag kan tanka ... lika dant om jag åker med en kompis så brukar jag betala för soppan + något med ..

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
Volvo 944 "Gråing" (1998)
Volvo 945 Turbo "De vita skåpet .." (1996)
Volvo 940 LITEN TURBO "Röda faran med briljant lack" (1991)
Andromeda Rumpmas
7 december 2013 · 3 860 Inlägg

steifan skrev:

Andromeda skrev:
På jobbet har vi en lite kul policy. En av oss har alltid beredskap i hemmet, dygnet runt, året runt. Är det någon tillställning som är någorlunda arbetsrelaterad inom en timme från arbetsorten är ju för det första jourhavande med och deltar, men då nykter. För det andra är det kutym att jourhavande skjutsar dit och hem. Med övertidsersättning smile

~350-450kr i timmen dvs wink

http://blakesnow.com/wp-content/uploads … /url-1.gif

Det skulle nog inte funka enligt våran fordonspolicy iaf tongue

Det är antagligen inte kompatibelt med vår heller, men ledningen vet säkert om det, och skiter i det så länge vi sköter oss smile

Senast redigerat av Andromeda (7 december 2013)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
gamlingen
7 december 2013 · 5 198 Inlägg

betalt ? snåljåpar... här får de endast betala bensinpeng... om man använder sin egen bil.. annars inget...

sv3nss0n
7 december 2013 · 264 Inlägg

räknar ut vad det går åt i soppa, det är väl allt jag tar betalt för smile men får ofta lite extra ändån. detta gäller då folk jag känner till eller "vet om". händer väldigt sällan att man kör för någon okänd^^

Granlund94
8 december 2013 · 39 Inlägg

Tror inte ett skit på dessa som nu "aldrig" tar betalt och kallar oss andra här för det ena och det andra. smile

Låter som många utav er tänker precis som mig, soppan + någon krona extra i tanken som tack, det är humant att ta betalt för soppan som går åt och lite extra för att man ställer upp, precis likadant som när man ber en polare skjutsa så betalar jag på det sätt jag vill att andra betalar mig. smile

SAAB 9000 2,3T CX65M -95 - 270hk / ?Nm __-PROJEKT-__
SAAB 9000 2,0T CSE - 96 150hk / ?Nm __-BRUKIS-__
Länk till projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=283945
Saab 9000 CX65M "Speedparts" (1995)
gamlingen
8 december 2013 · 5 198 Inlägg

skillnad på "ta betalt" och få soppa pengar.... soppar pengar ser jag som en forma av ersättning för bruk av egen bil.. men skulle aldrig "ta betalt" sen om de ger extra må va hänt... men inget jag "tar"

Andromeda Rumpmas
8 december 2013 · 3 860 Inlägg

Granlund94 skrev:
Tror inte ett skit på dessa som nu "aldrig" tar betalt och kallar oss andra här för det ena och det andra. smile

Låter som många utav er tänker precis som mig, soppan + någon krona extra i tanken som tack, det är humant att ta betalt för soppan som går åt och lite extra för att man ställer upp, precis likadant som när man ber en polare skjutsa så betalar jag på det sätt jag vill att andra betalar mig. smile

Du tar inte betalt, du får väl betalt, utan att fråga?
Annars är det väldigt ohyffsat folk du skjutsar.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
davidklang
8 december 2013 · 908 Inlägg

1 pers. 2mil, 400kr och en plusmeny på donken. sen skulle ja hämta käringen på ngt uteställe, då kom de 2 fulla personer som ville ha skjuts, sa ja inte hade tid för ja skulle hämta min brud, men dem va kåta på varandra så dem gav mig 400kr för att komma hem. 1,5km var det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang