5047
Sök

Volvo 945 Turbo "JDM / Stance stuk"

Planen är att få en låg och annorlunda svenssonskåp till första bil! Så i stort sätt ett försök till Stance, med en del inspirationer från Tyskstuk och JDM. Detta är en långtidsprojekt då min studentekonomi inte tillåter allt för... Visa mer

297 969 Visningar
Projektet avslutat 5 april 2015
486 Inlägg
23 februari 2014
Cappy skrev:
jakobsson740 skrev:
du gör ett fint jobb men ser inget alls som är jdm eller stance så ? hmm

nej det är inte mkt som har blivit stnace på bilen än, men jag har inte kommit alls långt med bygget...
men om vi säger såhär, coilovers + lite cambermek fram nu, 960 bakvagn snart.. alltså multilink så blir mycket camber i bak då och om allt går som planerat så blir det en riktig (h)julafton på sommarlovet eller efter smile låter det något mer stance då? smile  sen stickerbomb med men det kanske inte är så mkt stance i sig...

Har du köpt justerbara camber plattor fram?

sört räjsing
76 Inlägg
23 februari 2014
ElTacoNacho skrev:
Cappy skrev:
jakobsson740 skrev:

nej det är inte mkt som har blivit stnace på bilen än, men jag har inte kommit alls långt med bygget...
men om vi säger såhär, coilovers + lite cambermek fram nu, 960 bakvagn snart.. alltså multilink så blir mycket camber i bak då och om allt går som planerat så blir det en riktig (h)julafton på sommarlovet eller efter smile låter det något mer stance då? smile  sen stickerbomb med men det kanske inte är så mkt stance i sig...

Varför ska man göra det, när man kan borra nya hål i fjäder tornen:)

745 räjsing

257 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
ElTacoNacho skrev:
Cappy skrev:
jakobsson740 skrev:

nepp, dom kostar så in i helvete och man tjänar inte så mkt mer camber än på att modifiera övre tallriken och det kostar inte ens en krona att göra wink

257 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
R_745 skrev:
ElTacoNacho skrev:
Cappy skrev:

Varför ska man göra det, när man kan borra nya hål i fjäder tornen:)

haha precis, en mycket billigare och minst lika bra lösning big_smile

486 Inlägg
24 februari 2014
tattarlösningar......

sört räjsing
76 Inlägg
24 februari 2014
ElTacoNacho skrev:
tattarlösningar......

Kalla det vad du vill, kostar ingenting o du får camber. Är man inte miljonär så vill man inte slänga ut en jävla massa pengar på camber plattor o allt va de innebär. Lägg ner och klaga, lämna tråden istället om det stör dig hur vi andra eller han löser camber på våra bilar.

745 räjsing

257 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
ElTacoNacho skrev:
tattarlösningar......

konstigt nog har jag fått tips om den här sk. "tattarlösningen" från någon som kört rally i över 20år, han sa att alla som körde med volvo på rally borrade om tornet på deras rallybilar för att få camber, enligt han och alla andra förändrar man hela framvangnes beteende under hård körning.. den blir mkt hådrade och bilen känns mkt mer stabilt på vägen... jag ser det som en gratis möjlighet till camber fram på min 940! och att slippa lägga ner 3k på ett par ställbara topplagringar som inte ge mig ett skit mer camber än att borra om fjädertornet, det kör jag på!

du får gärna tycka detta är en tattarlösning, jag fick som sagt tipset från en kille som vet en hel del om bilar och har kört rally längre än va jag har levt så lyssnar nog på han, tror han vet lite bättre vad en tattarlösning är....

PFP Crew
220 Inlägg
24 februari 2014
Cappy skrev:
jakobsson740 skrev:

jo då låter najs men du skulle köpa dig eller bredda ett par plåtisar till 225 o på med 185 breda gummin gött som fan har det på min 945.a smile

Pink Flesh Pullers Familia

257 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
jakobsson740 skrev:
Cappy skrev:
jakobsson740 skrev:

jo då låter najs men du skulle köpa dig eller bredda ett par plåtisar till 225 o på med 185 breda gummin gött som fan har det på min 945.a smile

gött, ska hämta centrumvända nu på onsdag har tyvärr vanliga 205 till dom... alltså blir det ingen strech på dom än, men jag ska försöka fixa smalare däck så man får strech, vore nice som fan smile

257 Inlägg
24 februari 2014
Trådstartare
R_745 skrev:
ElTacoNacho skrev:
tattarlösningar......

Kalla det vad du vill, kostar ingenting o du får camber. Är man inte miljonär så vill man inte slänga ut en jävla massa pengar på camber plattor o allt va de innebär. Lägg ner och klaga, lämna tråden istället om det stör dig hur vi andra eller han löser camber på våra bilar.

dessutom är det som R_745 säger, är man inte miljonär så vill man komma undan å betala nåt, hade varit en annan sak om justerbara plattor gav mycket mera camber men det gör dom inte, blir nästan samma camber med en borrmaskin och 3k i fickan till annat roligt!

257 Inlägg
26 februari 2014
Trådstartare
Hemma efter en roadtrip ner till skåne där jag hämtat fälgar och coiloverskit... har inte hunnit ta några bilder på fälgarna eller coilssatsen men ska göra det imorgon så slänger upp några bilder då smile

dock har jag bilder på annat smått och roligt som jag tänkt och slänga upp så det inte blir för stilla på tråden smile

Usa blinkers fram,blir ganska fet med dom hoppas jag.. ska iaf slänga på dom nån gång snart, när orken finns! 
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-ffca75dbeb1cccedd21fec4fb6230962.jpg

även fått tag på volvos originala stänkskydd, kunde få det till runt om men ville bara ha fram för jag tycker det är snyggast så smile hade tänkt måla dom röda och sen slänga dit på bilen big_smile blir nog maaaad när den blir sänkt med! 
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-43a35e415d99b281d0066c2636671901.jpg

Lite tråkiga nyheter med.. vet inte om 960 bakvagnen jag skulle köpa från skolan är kvar eller om dom har slängt den, dom hittade den inte ute på lagret där dom trodde den skulle va... ska leta vidare på skolan och åka ner till lagret och ta en titt själv, hoppet finns att jag hittar den men få se hur det blir hmm
Senast redigerat av Cappy (26 februari 2014)

Byfåne
189 Inlägg
26 februari 2014
Fint med USA blinkers! Blev riktigt nöjd när mina åkte på. big_smile
Och den här bilen kommer nog att bli riktigt Maaad! wink

257 Inlägg
28 februari 2014
Trådstartare
Pekkapower skrev:

hoppas jag blir lika nöjd med mina sen smile hahah tackar! jag ska se till att den blir det! big_smile

1 830 Inlägg
28 februari 2014
Cappy skrev:
Pekkapower skrev:

hoppas jag blir lika nöjd med mina sen smile hahah tackar! jag ska se till att den blir det! big_smile

skulle kört med vanliga vita om jag vore du. Blir mycket snyggare i mitt tycke big_smile
Men alla tycker olika o har rätt till det tongue Finns ju inget fel direkt, eller jo.. originalen xD

Byfåne
189 Inlägg
28 februari 2014
Jiiimmie skrev:
Cappy skrev:
Pekkapower skrev:

skulle kört med vanliga vita om jag vore du. Blir mycket snyggare i mitt tycke big_smile
Men alla tycker olika o har rätt till det tongue Finns ju inget fel direkt, eller jo.. originalen xD

Ja, orginal ser lite tråkiga ut om man är van med annat xD

257 Inlägg
1 mars 2014
Trådstartare
Pekkapower skrev:
Jiiimmie skrev:
Cappy skrev:

personligen tycker jag det är lite snyggare med usa blinkers, så få bli det... men det är ju ingen jätte stor grej direkt tongue

1 830 Inlägg
1 mars 2014
Cappy skrev:
Pekkapower skrev:
Jiiimmie skrev:

personligen tycker jag det är lite snyggare med usa blinkers, så få bli det... men det är ju ingen jätte stor grej direkt tongue

smaksak som sagt big_smile

257 Inlägg
1 mars 2014
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
Cappy skrev:
Pekkapower skrev:

smaksak som sagt big_smile

hahaha percis, blir iaf bättre än originalblinkers smile

257 Inlägg
4 mars 2014
Trådstartare
Dags för en update nu då! är igång med coilovers bygget, få fortsätta med det nu på fredag och går allt som det ska är dem klara då smile

Här är alla delar till coilsen, valde 500lbs 7" fjädrar vilket är ganska hårt men tror det blir bra när man sänker kraftigt, även 4lbs 4" hjläpfjädrar till det wink blir nog fint! 
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-1a680cd1db71c31def49a38828495e59.jpg

Här är jag en aning inne i bygget har tyvärr inga bilder på steg innan så  få beskriva lite istället wink stötdämparen ute, skärt den fjädertalriken och slipat ner hela fjäderbenet så att det gick att tränga över gänghylsan!  jävligt rostiga fjäderben men det ska blästras och lackas sen smile 
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-d44644824339b998b87e9654ee02ea33.jpg

Här har jag svetsat gänghylsan på fjäderbenet och plockat av lagret för blästring..
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-c82972830cbd332027379bf91875fcbb.jpg

Detta blir nog MAAAD! som sagt så fortsätter jag på fredag och tror jag blir färdig då smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-a38ddd8e6a0093092f1ffd1ef6107fa3.jpg

Även fälgarna ska blästras snart och stickerbomb böcker är beställda så en hel del som ska hända nu framöver! big_smile

sört räjsing
76 Inlägg
4 mars 2014
Cappy skrev:
Dags för en update nu då! är igång med coilovers bygget, få fortsätta med det nu på fredag och går allt som det ska är dem klara då smile

Här är alla delar till coilsen, valde 500lbs 7" fjädrar vilket är ganska hårt men tror det blir bra när man sänker kraftigt, även 4lbs 4" hjläpfjädrar till det wink blir nog fint! 
http://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-1a680cd1db71c31def49a38828495e59.jpg

Här är jag en aning inne i bygget har tyvärr inga bilder på steg innan så  få beskriva lite istället wink stötdämparen ute, skärt den fjädertalriken och slipat ner hela fjäderbenet så att det gick att tränga över gänghylsan!  jävligt rostiga fjäderben men det ska blästras och lackas sen smile 
http://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-d44644824339b998b87e9654ee02ea33.jpg

Här har jag svetsat gänghylsan på fjäderbenet och plockat av lagret för blästring..
http://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-c82972830cbd332027379bf91875fcbb.jpg

Detta blir nog MAAAD! som sagt så fortsätter jag på fredag och tror jag blir färdig då smile
http://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-a38ddd8e6a0093092f1ffd1ef6107fa3.jpg

Även fälgarna ska blästras snart och stickerbomb böcker är beställda så en hel del som ska hända nu framöver! big_smile

hjälpfjädern ska väl sitta under den vanliga fjädern?tongue gjorde de på mk2 ialf :p

745 räjsing

Sök