2913
Sök

Volvo 945 Turbo "JDM / Stance stuk"

Planen är att få en låg och annorlunda svenssonskåp till första bil! Så i stort sätt ett försök till Stance, med en del inspirationer från Tyskstuk och JDM. Detta är en långtidsprojekt då min studentekonomi inte tillåter allt för... Visa mer

297 630 Visningar
Projektet avslutat 5 april 2015
257 Inlägg
2 april 2014
Trådstartare
zetterup skrev:
Detta ska följas, funderar själv på att stickerbomba min 940i när den kommer hem smile

det är helt rätt! stickerbomb är Maaaaaad tongue

257 Inlägg
2 april 2014
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
Har du kvar torkarskyddet/torkararmen bak? smile

Edit: borde ha tänkt på de tidigare att jag har en vit bil o vill ha en vit sån där jävel xD

Än är den kvar, men funderar faktisk på att behålla den nu när det väl kommer till att sälja den, blev bjuden 400 men tvekar ändå.. så vet inte riktigt hur det blir wink

1 830 Inlägg
2 april 2014
Cappy skrev:
Jiiimmie skrev:

Edit: borde ha tänkt på de tidigare att jag har en vit bil o vill ha en vit sån där jävel xD

Än är den kvar, men funderar faktisk på att behålla den nu när det väl kommer till att sälja den, blev bjuden 400 men tvekar ändå.. så vet inte riktigt hur det blir wink

åfan, har för mig de kostar typ 300kr på volvo :o tongue

257 Inlägg
2 april 2014
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
Cappy skrev:
Jiiimmie skrev:

åfan, har för mig de kostar typ 300kr på volvo :o tongue

tror den kostar nåt på 600/700 ny wink

257 Inlägg
6 april 2014
Trådstartare
Tjenare!

va ett tag sen man la upp lite bilder, men nu jobbar man med bilen hela tiden så det blir bilder från bygget dagligen nu igen smile uppe i 40k visningar, aldrig gjort ett projekttråd innan så vet dock ej om det e mycket eller inte men trodde ändå inte att det skulle komma så långt tongue

kör igång med stickerbomb på skärmen nu! va lite grann lacksläpp här och där så det slipade jag ner och la lite grund på wink annars va skärmen helt frisk och det är ju alltid gött att slippa bry sig om rost nåt år framöver iaf..
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-f1b6c678de05f6d8d81c515a4d1fb1db.jpg

Sen precis som det va med tanklocket så ville jag inte att det skulle lysa vit så fort man öppnar huven så det blev en runda med svart färg och klarlack på alla ställen som skulle möjligtvis kunna synas dvs alla fästen o skit..  det va dock ett misstag att lägga klarlack där direkt för klistermärken ville inte fastna på klarlacken riktigt typ hmm men det löste sig till slut iaf wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-2be9347e241402ab5cca3a07f29c8706.jpg

början av stickerbomben, tar en jävla tid gör det men det är absolut värt det! Work in progress!!! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-64c3052e1375ce13e296d6908bdfd6df.jpg

Har också en fråga till er som följer, någon som vet hur man skapar ett tråd? har en vän som tänkte börja ett tråd på hans bubbla, men han vet ej hur man gör ett tråd till projekttråden och jag kommer fan inte ihåg det heller tongue tacksam för svar wink  Mer bilder på stickerbomben mm kommer snart!!!
Senast redigerat av Cappy (6 april 2014)

Volvo88_
6 april 2014
här händer de saker smile . blir spännande att se hur de hela slutar smile

1 830 Inlägg
7 april 2014
att du inte kör med någon serietidning o limmar dit om du ändå ska "bomba" skärmen. tongue (enkla sidor dvs inte en hel tidning) xD

#GoodToBeBad
856 Inlägg
7 april 2014
Ja, eller bara köpa ett färdigt ark som man brukar göra när man stickerbombar.. smile

>>LÄNK<<

Blir både snyggare och enklare...
Senast redigerat av Squidspeed (7 april 2014)

1 830 Inlägg
7 april 2014
brukar finnas sånna ark för ca 1-200kr på diverse marknader.

Vinkelslipsgalen
687 Inlägg
7 april 2014
Måsta bara följa för att se alla haters fina kommentarer big_smile lycka till big_smile

Följ framstegen på 242 t5 bygget här: 242 T5 Driftingbil på gata
Samarbetspartners:
L-M-R.se l Spacer.se l MKMotorsport.se l Klracing.se

257 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
Volvo88_ skrev:

Händer en hel del nu gör det ja wink har en känsla att det kommer sluta jävligt fint och definitivt ovanligt! big_smile

257 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
Jiiimmie skrev:
att du inte kör med någon serietidning o limmar dit om du ändå ska "bomba" skärmen. tongue (enkla sidor dvs inte en hel tidning) xD

haha ahh finns ju dom som väljer serietidining istället med, men stickerbomb är ändå klistermärken det handlar om, det där med serietidningar har ju sitt namn wink men att bomba nåt med serietidningar har man planerat längre, bordet skärmen ligger på har väntat på serietidningar i några månader nu tongue

257 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
Squidspeed skrev:
Ja, eller bara köpa ett färdigt ark som man brukar göra när man stickerbombar.. smile

>>LÄNK<<

Blir både snyggare och enklare...

ja det är också en möjlighet, men sen är frågan hur mkt "stickerbomb" är det när allt du gör är sätter dit ett stort klistermärke? wink jag är en av dom som uppskattar vissa detaljer och tex just det att du aldrig hittar en såhär stickerbombad skärm på en annan bil, för att det blir alltid "one of a kind" med riktig stickerbomb inte som det blir med en vinyl. Alltså enligt mig är det snyggare med en riktig stickerboomb! wink

Jiiimmie skrev:
brukar finnas sånna ark för ca 1-200kr på diverse marknader.
inget att ha ändå wink visst är det enkelt och tar max några timmar till skillnad från 3 veckor men fett mycket värt att läga ner tid på ett riktigt stickerbomb, inte bara ett stort klistermärke enligt mig wink dessutom är böckerna mycket billigare smile))))

257 Inlägg
7 april 2014
Trådstartare
Daniel-N skrev:
Måsta bara följa för att se alla haters fina kommentarer big_smile lycka till big_smile

hahah haters gonna hate! and belive me they DO! tongue

Volvo88_
8 april 2014
Cappy skrev:
Volvo88_ skrev:

Händer en hel del nu gör det ja wink har en känsla att det kommer sluta jävligt fint och definitivt ovanligt! big_smile

varför vara som alla andra? bättre att vara sig själv wink

257 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
Volvo88_ skrev:
Cappy skrev:
Volvo88_ skrev:

haha precis, varför ha en bil som liknar alla andra wink

257 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
Stickerbomb fortsätter wink en runda till förbi reservdelsbilen snart så man kan plocka ut lite plast från inredningen och krydda till det med lite klistermärke också wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-f4ca6b0a62699d91d6c232fcbe9f234d.jpg
Work in progress! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/160/159280/159280-1bbc1d7af5a42968f055838e1ce24aac.jpg

Volvo88_
8 april 2014
Cappy skrev:
Volvo88_ skrev:
Cappy skrev:

kör ditt eget race de e du som ska äga bilen och vara nöjd ingen annan wink

1 830 Inlägg
8 april 2014
vart köper du dem där ifrån? smile

257 Inlägg
8 april 2014
Trådstartare
Volvo88_ skrev:
Cappy skrev:
Volvo88_ skrev:

kör ditt eget race de e du som ska äga bilen och vara nöjd ingen annan wink

så är det med, bryr mig inte riktigt om dom som hatar vad jag gör, många kommer tycka om bilen när den är färdig men lika många lär hata den med tongue

Sök