Planen är att få en låg och annorlunda svenssonskåp till första bil! Så i stort sätt ett försök till Stance, med en del inspirationer från Tyskstuk och JDM. Detta är en långtidsprojekt då min studentekonomi inte tillåter allt för... Visa mer
dags att lägga ut lite bilder på fälgarna som nu börjar bli färdiga, låter bilderna tala för sig själva för jag orkar inte skriva, men är det nåt ni vill veta så bara att fråga
Smurf va det ja! centrumet ska lackas svart på tisdag med
Nu jävlar är fälgarna och coilsen färdiglackade! Det ända som är kvar innan de ska på bilen är att kränga dit däck på fälgarna, det gör jag nån gång nu i vackan.. och sätta ihop coiloversen, dock fick abs-sladden för sig att gå av så det blir att skarva ihop den imorgon eller nåt sen sätta ihop coilsen, så i helgen ska 940in få komma ut från garaget hel och lite goare
Det sista med fälgarna va att lacka centrumet svart och jävla bra det blev!
Tackar Edvin_Elm för hjälpen med fälgarna!
maskera o matta ner dom innan lack här på bilden..
sen lägga det sista laget lack på den
plockat bort maskeringen från både fälgarna och coilsen, det syns på bild att abs-sladden är av men det ska jag fixa!
Vill inte ens tänka tanken på hur många timmar jag har lagt ner på fälgarna, att slipa och blästra tog evigheter, att spackla upp kanten och få en slät yta tog också en bra stund men det va värt det nu när man ser resultatet, så kan la avsluta med en före o efter bild på fälgarna
nu har jag satt ihop coilosen o fixat abs:en, och krängt på däck på fälgarna! ska ut till garaget och skruva ihop bilen nu men tänkte lägga ut bilder på allt innan
Färdiga coilovers
och fälgar med däck på skulle bli nankang 165/45 men börjar med michelin 195/50, ändå skapligt lågprofil om man ser dom irl, och däcket kostade mig ingenting heller så why not? så totalkostnad för fälgar o däck blev 1500kr