Köpråd: v70

Martin81
29 december 2013 · 1 232 Inlägg

som rubriken lyder...
så..detta e kraven.
automat.
bensinare "

Pris max 30.

Att tänka på. Har alldrig ägt någon så all info mottages.

Vilken mod e mest bekymmersfri..prisvärd osv.
Har familj och åker ibland långsträcka.
pris å äga....
delar pris.
tack för all hjälp.

Har ändrat denna tråd igen ja vet.

Senast redigerat av Martin81 (2 januari 2014)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 december 2013 · 14 060 Inlägg

Martin81 skrev:
som rubriken lyder... vet att det säger sig självt att automat på en stor bil är dyrt.
men nu är det så att det sökes och därav frågar jag om råd här.

så..
automat.
stor och rymlig dvs barnvagn,hund och en del matkassar.
bensinare "ev diesel"

har funderat på japansk honda Accord  ,toyota avensis, nissan primera men även opel omega osv...

pris å äga....
delar....

ni som undrar så är det min sambo som vill ha v70......"Chrysler 300 kombi" som ska ha bilen... därav automat....

men vi har nu en passat 1.8t-00 manuell och kan ju säga att den går som en 945 i dricken men som en gl i fart.


tack för all hjälp.

?????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Presidento Of World
29 december 2013 · 3 329 Inlägg

Omega är sköna.. för priset så får man sjukt skön bil som inte ser helt fel ut heller.. även bakhjulsdrift på den med.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Johnson
29 december 2013 · 613 Inlägg

Ford Mondeo Mk4 är riktigt stora å rymliga.. Eller S maxen med smile Dieslarna är snåla med tycker ja

Ford Mondeo (2010)
Rover Mini (1991)
Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
29 december 2013 · 17 486 Inlägg

Vad ska den kosta? Antar att ni ska "byta upp er" :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Martin81
29 december 2013 · 1 232 Inlägg

jag förstår många frågetecken här.  säger så här.
det blir uppbyte ja...... vill ha en stor och rymlig bekväm långfärdsbil som är lite av ett alltiallo....

*krav:
*automat.
*kombi stor.
* slitstark och pigg gärna hyggligt billig i delar med.
*tex Avensis,primera,accord ,nyare v70,passat,m.m
*bensinare. blev det just nu då jag ej kör så långt och mycket.


angående bensinkostnad så ligger dem flesta bilar idag runt litern och ja... lite mer med automat men ville mest ha råd... kritik vet jag att jag kommer få... men varför annars fråga?

pris e lite olika beroende på. men kom med förslag så får vi se.

Senast redigerat av Martin81 (29 december 2013)

ahi
29 december 2013 · 90 Inlägg

ska du få bra råd i tipps måste du nästan ha riktpris.. ska det kosta 50,000 - 150 eller 350.000
finns ex.. nya passat kombi..
ford mondeo
citroen c5
v70
nyare är inte dyra i skatt i dieselmotorer..

sätt ett pris så kommer du få mycket mer tipps smile

Martin81
29 december 2013 · 1 232 Inlägg

lås tråd.. hittat bil.
tack samtliga för all hjälp.

Senast redigerat av Martin81 (29 december 2013)

uhlin
29 december 2013 · 2 834 Inlägg

Martin81 skrev:
lås tråd.. hittat bil.
tack samtliga för all hjälp.

Jaha.... och vad blev det och varför, kan va bra att veta för oss andra som söker bil på samma kriterier.

Tycker det hör till att man skriver vad det blev och varför då man ändå skapat en tråd.

Inget illa menat mot trådskaparen.

ahi
29 december 2013 · 90 Inlägg

uhlin skrev:

Martin81 skrev:
lås tråd.. hittat bil.
tack samtliga för all hjälp.

Jaha.... och vad blev det och varför, kan va bra att veta för oss andra som söker bil på samma kriterier.

Tycker det hör till att man skriver vad det blev och varför då man ändå skapat en tråd.

Inget illa menat mot trådskaparen.

mm håller me.. wink bör skriva resultat innan låsning wink

Martin81
2 januari 2014 · 1 232 Inlägg

Hej igen va å kolla på avensis men blev inget...

Så nu e det v70 som gäller. Har ändrat rubrik och info.
Ja ber om ursäkt för allt surr men ska tänka på det hädanefter.

Så massa info nu mvh.

Cadillac_The_King
2 januari 2014 ·

Köp än V70 du bra familjebil . Skön o köra bra bil helt ankelt  . Jag skulle valt V70

Xoff Volvo tönt... =)
2 januari 2014 · 2 344 Inlägg

Volvo V70, den finns ju i flera generationer så skulle vara bra att veta vilken generation du är på jakt efter...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Cadillac_The_King
2 januari 2014 ·

Denna skulle jag rekommendera . Skulle köpt den idag men kredit prövningen gick inte igenom http://www.blocket.se/vi/51238782.htm

Evildan
2 januari 2014 ·

Cadillac_The_King skrev:
Denna skulle jag rekommendera . Skulle köpt den idag men kredit prövningen gick inte igenom http://www.blocket.se/vi/51238782.htm

55900kr över TS budget.

För 30k får man en -risig- V70N eller en snorfin V70

Cadillac_The_King
2 januari 2014 ·

Evildan skrev:

Cadillac_The_King skrev:
Denna skulle jag rekommendera . Skulle köpt den idag men kredit prövningen gick inte igenom http://www.blocket.se/vi/51238782.htm

55900kr över TS budget.

För 30k får man en -risig- V70N eller en snorfin V70

Finns billigare på hans hemsida åkso :-) han är bra o ha göra med . Köpte än V70 01 av han för ett års han begärde 29 fick ner den till 20 plus 18 tums fälgar :-)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 januari 2014 · 14 060 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:

Evildan skrev:

Cadillac_The_King skrev:
Denna skulle jag rekommendera . Skulle köpt den idag men kredit prövningen gick inte igenom http://www.blocket.se/vi/51238782.htm

55900kr över TS budget.

För 30k får man en -risig- V70N eller en snorfin V70

Finns billigare på hans hemsida åkso :-) han är bra o ha göra med . Köpte än V70 01 av han för ett års han begärde 29 fick ner den till 20 plus 18 tums fälgar :-)

Hur fan gick det till?? Känner du honom för han bedriver väl inte välgörenhet. Haha! wink

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Cadillac_The_King
2 januari 2014 ·

Vettemannen skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Evildan skrev:

55900kr över TS budget.

För 30k får man en -risig- V70N eller en snorfin V70

Finns billigare på hans hemsida åkso :-) han är bra o ha göra med . Köpte än V70 01 av han för ett års han begärde 29 fick ner den till 20 plus 18 tums fälgar :-)

Hur fan gick det till?? Känner du honom för han bedriver väl inte välgörenhet. Haha! wink

/Benny

Man måste våga pruta ordentligt när man ska pruta på bil haha :-) nej jag kände han inte  jag velade inte heller sa bara du får 20.000 för den o jag får med 18tums fälgarna med? Ok det går bra fick nycklarna igenom än timma sen sålde jag den efter 1 månad  för 25.000:-)

Cadillac_The_King
2 januari 2014 ·

Cadillac_The_King skrev:

Vettemannen skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Finns billigare på hans hemsida åkso :-) han är bra o ha göra med . Köpte än V70 01 av han för ett års han begärde 29 fick ner den till 20 plus 18 tums fälgar :-)

Hur fan gick det till?? Känner du honom för han bedriver väl inte välgörenhet. Haha! wink

/Benny

Man måste våga pruta ordentligt när man ska pruta på bil haha :-) nej jag kände han inte  jag velade inte heller sa bara du får 20.000 för den o jag får med 18tums fälgarna med? Ok det går bra fick nycklarna igenom än timma sen sålde jag den efter 1 månad  för 25.000:-)

Så såg den ut http://www.garaget.org/?car=337181 tog än vecka när jag sålde den då

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
2 januari 2014 · 14 060 Inlägg

Cadillac_The_King skrev:

Vettemannen skrev:

Cadillac_The_King skrev:

Finns billigare på hans hemsida åkso :-) han är bra o ha göra med . Köpte än V70 01 av han för ett års han begärde 29 fick ner den till 20 plus 18 tums fälgar :-)

Hur fan gick det till?? Känner du honom för han bedriver väl inte välgörenhet. Haha! wink

/Benny

Man måste våga pruta ordentligt när man ska pruta på bil haha :-) nej jag kände han inte  jag velade inte heller sa bara du får 20.000 för den o jag får med 18tums fälgarna med? Ok det går bra fick nycklarna igenom än timma sen sålde jag den efter 1 månad  för 25.000:-)

En hyffsad affär alltså! Hehe! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang