Ang. Mönstring & lumpen.

Tengu1969
16 november 2006 · 1 396 Inlägg

Hejsan.

Ska mönstra imorgon och känner verkligen för att göra lumpen men hörde nyss att man måste ha tagit studeneten för det?

Känns lite trist då jag verkligen vill göra lumpen och tagit ledigt från mitt jobb där jag är timanställd så jag förlorar ju också pengar.

Så, måste man ha gått gymnasiet för att få göra lumpen?

Tacksam för snabba svar!
Mvh Niclas.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
MilleN
16 november 2006 · 9 108 Inlägg

Det kan jag inte tänka mig att man måste. Kul att du är positiv till lumpen, det är en grym upplevelse!

Tengu1969
16 november 2006 · 1 396 Inlägg

MilleN skrev:
Det kan jag inte tänka mig att man måste. Kul att du är positiv till lumpen, det är en grym upplevelse!

Okej, får hoppas det.
Ja det är klart, har bara hört positiva saker om lumpen från vänner och bekanta!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
ErskPersk Svindåre
16 november 2006 · 1 433 Inlägg

alla väntar spänt på ett svar från Calibra _nox big_smile

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
Tengu1969
16 november 2006 · 1 396 Inlägg

ErskPersk skrev:
alla väntar spänt på ett svar från Calibra _nox big_smile

Haha Ja, det var därför jag skrev det här på Garaget, fick upp hans soldatbild i huvudet:)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
ludde__mannen draminbil.nu
16 november 2006 · 1 382 Inlägg

Nee du måste inte ha tagit studenten för att göra lumpen. Men du får inte rycka in innan du slutat gymnasiet wink

Tengu1969
16 november 2006 · 1 396 Inlägg

ludde__mannen skrev:
Nee du måste inte ha tagit studenten för att göra lumpen. Men du får inte rycka in innan du slutat gymnasiet wink

Jo men slutar gymnasiet(er) har jag ju gjort så då borde jag väl få göra lumpen?

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Jackeman
16 november 2006 · 64 Inlägg

Jag mönstrade i februari i år och sa att jag gärna gjorde lumpen. Verkar inte vara någon som vill göra lumpen så jag fick en tjänst med en gång, blev skyttesoldat på Malmen.

Om du får skapliga poäng på proven och säger att du är intresserad får du nog en tjänst. Se till att du står på dig bara och inte tar en skittjänst!

ludde__mannen draminbil.nu
16 november 2006 · 1 382 Inlägg

NiclasT skrev:

ludde__mannen skrev:
Nee du måste inte ha tagit studenten för att göra lumpen. Men du får inte rycka in innan du slutat gymnasiet wink

Jo men slutar gymnasiet(er) har jag ju gjort så då borde jag väl få göra lumpen?

Precis vad jag menade smile

MilleN
16 november 2006 · 9 108 Inlägg

ErskPersk skrev:
alla väntar spänt på ett svar från Calibra _nox big_smile

Han är ju finnjävel, är nog inte samma regler för dom tongue


Ewrs nämnde utlandstjänst. Kan nog vara bra att säga att man är intresserad av att göra det efteråt men förbered dig då på frågan varför.
Det där med "välj utlandstjänst" fattade jag inte, det är väl inget man väljer vid mönstringen precis.. Man måste ha sina betyg från lumpen innan man söker.

Senast redigerat av MilleN (16 november 2006)

Nipfel
16 november 2006 · 268 Inlägg

om du är 88a så rycker du in i januari 2007 smile om du kommer me wink

Goven
16 november 2006 · 264 Inlägg

om han e 88 går han i gymnasiet då, gör iaf jag.

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
Jackeman
16 november 2006 · 64 Inlägg

Jag är 88:a och rycker in Juli 2007

LocKtar Herr
16 november 2006 · 1 722 Inlägg

Du behöver inte ha tagit studenten för att få göra lumpen. Däremot måste du va ostraffad, eller iaf int prickad:)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
Merclone Leg. Spådam
16 november 2006 · 816 Inlägg

Nipfel skrev:
om du är 88a så rycker du in i januari 2007 smile om du kommer me wink

Ingen rycker in i januari

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Tengu1969
16 november 2006 · 1 396 Inlägg

LocKtar skrev:
Du behöver inte ha tagit studenten för att få göra lumpen. Däremot måste du va ostraffad, eller iaf int prickad:)

Okej, helvete. Haha nej men inte straffad för något allvarligt, nån smådum fjortisgrej kanske står med.

Goven skrev:
om han e 88 går han i gymnasiet då, gör iaf jag.

Japp, är 88 men hoppade av 2 gymnasier och jobbar nu.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
silverbird
16 november 2006 · 666 Inlägg

Merclone skrev:

Nipfel skrev:
om du är 88a så rycker du in i januari 2007 smile om du kommer me wink

Ingen rycker in i januari

Fel.. jag är 88 jag rycker in i Jannuari 2008, Nipfel 88 rycker inte in 2007 eftersom man tar studenten sommaren 2007...
//Silver

lundwall
17 november 2006 ·

MilleN skrev:
Det där med "välj utlandstjänst" fattade jag inte, det är väl inget man väljer vid mönstringen precis.. Man måste ha sina betyg från lumpen innan man söker.

GRU räcker. Tjejpolaren går Förberedande Polis nu och ska göra GRU hösten -07. Sen blir det utlandstjänst följt av polishögskolan.

Galen brud smile

Senast redigerat av lundwall (17 november 2006)

MilleN
17 november 2006 · 9 108 Inlägg

lundwall skrev:
Galen brud smile

Grym brud tongue

NiTroN
17 november 2006 · 115 Inlägg

Har du möjlighet att göra lumpen, ta den! ångrar inte en sekund att jag gjorde den.. det är en upplevelse du kommer att ångra om du inte tar den.. tänk inte att du förlorar pengar under året..tänk istället att allt är gratis i ett års tid, kläder, mat, logement, ammo hehe hoppas det går bra på mönstringen

Ground Zero från www.Blekingebilradio.com
http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=360824 min co-pilot Micke i slipning!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang