1. Lossa och ta bort fläktarna.
2. Lossa och ta bort avgasröret (ta isär det vid framstolarna) och på turbon.
3. Lossa alla kopplingar på turbon (tryckrör etc etc)
4. Lossa banjokopplingarna (olja, vatten), (vid montering kan du släppa på den andra änden så blir rören lite mer samarbetsvilliga, inte lossa helt utan bara lite alltså)
5. Nu är det bara att lossa på grenrörsinfästningen så har du turbon i handen
6. Häng upp motorn i en motorlyft (finns en lyftögla)
7. Lossa motorfästen (En bult i det V formade fästet)
8. Skruva bort alla bultar i tråget.
9. För att få ned tråget behöver motorn brytas lite åt höger framifrån sett, jag brukar ta kobenet mellan balken bakom framhjulet och bända, men man behöver vara två i det momentet och att man passar oljepumpen.
10. när du ändå är där och hålls, kolla hur det ser ut vid oljepumpen, är den "våt" är det inte så kostsamt (en packbox) eller jobbigt (en stor segersäkringstång) att byta den.
11. Gör rent tråg och sil, kan även byta silen, sen sitter det en O ring på sugröret, den bör du byta.
12, Jag har alltid kört med biltemas röda silicone till tråget, har alltid funkat.
13. Sen är det bara att göra allt åt andra hållet
Sen har du väl fått många bra tips här, olja i turbon innan montering, nya kopparbrickor, nya pinnbultar, men köp ej detta på biva, jag gjorde det misstaget första gången, då gick brickor och pinnbultar på 1000 spänn, andra gången åkte jag till maptune, 150 spänn där
Edit: Som någon skrev, försök att blåsa ur IC på olja...
Senast redigerat av gurragas (13 februari 2014)
Mopar or no car:)