Köpa utomlands??

cavis Servicetekniker
13 februari 2014 · 138 Inlägg

Det är ju största bekymret med bilstereo att ingen
Har exakt samma bil låda slutsteg mm så det är alltid en chansning men en grej att
Kolla på är ju när många säljer nästan nytt på blocket för då låter det ju antagligen sådär.
Och Hertz är ju inte ens vanligt att hitta på blocket men mycket Gas

Amatör
Fjong
13 februari 2014 · 1 494 Inlägg

Om det finns många GAS grejer på blocket betyder det inte att dom är dåliga..... Går du ut en kväll i jkpg å tittar va folk har i sina bilar så vågar jag lova att du kommer se mkt mer GAS än Hertz med wink

Det där med provlyssningar är svårt ja men det är bättre att få höra grejerna (även om det e separat) innan du köper dom i vilket fall (tycker jag) för då får du ju kanske en liten uppfattning om vad det e du köper eller vad det e du vill uppnå smile

cavis Servicetekniker
13 februari 2014 · 138 Inlägg

Klart att inte allt med gas är dåligt 😎  jo man ju höra lite ljudkaraktär osv

Amatör
cavis Servicetekniker
15 februari 2014 · 138 Inlägg

Funkar Dls Classic cad11 lika bra?

Amatör
Fjong
15 februari 2014 · 1 494 Inlägg

DLS gör väl helt ok grejer vad jag vet men det är ju inte det billigaste märket heller om du vill ha mkt effekt smile
Har aldrig ägt nått från DLS men dom är väl lite SQ/SQL inriktade tycker jag men jag kan ju ha fel

cavis Servicetekniker
15 februari 2014 · 138 Inlägg

Funkar Dls Classic cad11 lika bra?

Amatör
cavis Servicetekniker
15 februari 2014 · 138 Inlägg

Kan köpa ett cad11 för 2-2,5 tusen i morgon och det ger ju 1050Wrms i 1 ohm så det är
ju bara 50wrms mindre än impact steget plus att Dls är ju verkligen kvalitet men som du säger
kanske mer sq än spl. Men bör inte bli besviken på det med tanke på strömstyrka/watt

Amatör
Fjong
15 februari 2014 · 1 494 Inlägg

Är det ett begagnat steg då elr? :o Jag hittar inga nya såna steg för under 5000 å det e ganska dyrt om man vill ha effekt :s Glöm inte att kolla så att dina basar kan kopplas i 1 Ohm med bara smile

cavis Servicetekniker
15 februari 2014 · 138 Inlägg

Ja det är beg och köper man Hertz hx300d4 så blir ju två stycken 1ohm om man parallellkopplar
Spolarna på båda basarna

Amatör
Carl7
15 februari 2014 · 403 Inlägg

cavis skrev:
Ja det är beg och köper man Hertz hx300d4 så blir ju två stycken 1ohm om man parallellkopplar
Spolarna på båda basarna

Är steget i bra skick kanske det kan vara värt det. Men tycker fortfarande att du ska kolla på Audison sr1dk. 1200W@ 1ohm för 2200kr. Bra kvalitet på steget och även bra kontroll.

Dls steget är väl bättre, men jag hade nog valt sr1dk eftersom då vet man att steget är nytt. Men vet du att steget har skötts bra och inte spelats mycket kan det kanske vara värt det.

http://www.dbakuten.se/ovriga/audison/sr/audison-sr1dk/

cavis Servicetekniker
16 februari 2014 · 138 Inlägg

Det är nytt och oanvänt i kartong

Amatör
Putte1
16 februari 2014 · 559 Inlägg

cavis skrev:
Det är nytt och oanvänt i kartong

Köp då det!

www.pmshopen.se, webb samt butik i Solna på Johan Enbergsv. 2
Även på Facebook
cavis Servicetekniker
17 februari 2014 · 138 Inlägg

Hej
Kom aldrig iväg igår av olika skäl och kan inte åka förrän Torsdag om jag ska köpa dls steget om det finns kvar.
Men mailade dbakuten om några steg och mailade följande.

"Funderar på att köpa audison sr1dk eller spl dynamics ice 1500 eller kicker ex1000 vilket av dessa rekommenderar ni att köpa?

Mvh Martin"

och fick följande svar

"Mest pulver Ice 1500.1
Finast ljud Audison SR1Dk
Kicker bra på mycket. Snygg design=

Smaksak men det är riktigt bra slutsteg alla 3"

Har googlat för jag vill trycka på "beställ knappen" ikväll och undrar är audison sr1dk så jäk*a bra som många säger?

vill ha spl men får inte låta skit bara för det och ska helst palla två Hertz hx300d.4 alt. en hertz hx380d4

Amatör
Jockk3
17 februari 2014 · 1 426 Inlägg

cavis skrev:
Hej
Kom aldrig iväg igår av olika skäl och kan inte åka förrän Torsdag om jag ska köpa dls steget om det finns kvar.
Men mailade dbakuten om några steg och mailade följande.

"Funderar på att köpa audison sr1dk eller spl dynamics ice 1500 eller kicker ex1000 vilket av dessa rekommenderar ni att köpa?

Mvh Martin"

och fick följande svar

"Mest pulver Ice 1500.1
Finast ljud Audison SR1Dk
Kicker bra på mycket. Snygg design=

Smaksak men det är riktigt bra slutsteg alla 3"

Har googlat för jag vill trycka på "beställ knappen" ikväll och undrar är audison sr1dk så jäk*a bra som många säger?

vill ha spl men får inte låta skit bara för det och ska helst palla två Hertz hx300d.4 alt. en hertz hx380d4

jag tror nog att alla dom stegen funkar alldeles utmärkt.
mycket har med baslådan och placeringar att göra också för att få det bästa ur basarna.

frågan är väl om man vill spela högt elr om man ska ha lite finljud ur basarna.

kommer säkert nån som kan förklara bättre smile

cavis Servicetekniker
17 februari 2014 · 138 Inlägg

Placering och låda är jag medveten om och kommer ta reda på bästa lådan för basen till just min bil isf.
Men det är just att alla känns likvärdiga som gör att man får beslutsångest.

Amatör
mb_pucken
17 februari 2014 · 5 091 Inlägg

Jag har ett sr1dk och är riktigt nöjd. Dock plockar jag inte ut någon stora effektmändrer ur det men låter bra gör det smile så får rösta på det då wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Jockk3
17 februari 2014 · 1 426 Inlägg

ska du bara spela högt så ta ice
och spela finljud så sr1dk

båda stegen klarar av att driva 2 st Hertz hx300d.4 utan problem så länge strömmen finns

cavis Servicetekniker
17 februari 2014 · 138 Inlägg

ok är sugen på att prova audison pga rekommendationer på nätet som sagt ström är inget problem har ett yellow top batteri och kan sätta i ett likadant till. Blir nog ett sr1dk beställt runt 22.00 om man inte får andra argumet

Amatör
Fjong
17 februari 2014 · 1 494 Inlägg

Ska du ha Hertz basarna så säger jag Audison steget elr DLS steget är bättre för det känns lite dumt att driva så fina basar med ett steg som verkar va lite dåligt ljudkvalité mässigt, då kan du lika gärna köpa billigare basar med smile

cavis Servicetekniker
17 februari 2014 · 138 Inlägg

Ja det känns ju så 👍😎

Amatör
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang