Laglig burnout?

Germax
5 mars 2014 · 12 086 Inlägg

Finns ingen lag som specifikt förbjuder burnouter mig veterligen smile
Finns flera olika ordningsbrott man kan dömas för.

Jag har faktiskt "burnat" mitt framför ögonen på två poliser. Jag skulle under deras övervakning dra upp en bil från diket med bogserlina. Det va blött och mina hjul spann rätt friskt, lika friskt ljöd min V8 och poliserna hade inga användningar alls smile

När det gäller huruvida människor gillar att burna eller dricka vin så kan vi ju konstatera att man tycker olika, utan att behöva vara varken gammal eller omogen.

Senast redigerat av Germax (5 mars 2014)

Busgrabb Rejsa ?
5 mars 2014 · 2 959 Inlägg

Germax skrev:
Finns ingen lag som specifikt förbjuder burnouter mig veterligen smile
Finns flera olika ordningsbrott man kan dömas för.

Jag har faktiskt "burnat" mitt framför ögonen på två poliser. Jag skulle under deras övervakning dra upp en bil från diket med bogserlina. Det va blött och mina hjul spann rätt friskt, lika friskt ljöd min V8 och poliserna hade inga användningar alls smile

När det gäller huruvida människor gillar att burna eller dricka vin så kan vi ju konstatera att man tycker olika, utan att behöva vara varken gammal eller omogen.

Du får göra en undersökningstråd....lägga rökare eller dricka surt rödvin tongue

Autotech
BMW 335D (2008)
granadadr
5 mars 2014 · 7 292 Inlägg

Busgrabb skrev:

Germax skrev:
Finns ingen lag som specifikt förbjuder burnouter mig veterligen smile
Finns flera olika ordningsbrott man kan dömas för.

Jag har faktiskt "burnat" mitt framför ögonen på två poliser. Jag skulle under deras övervakning dra upp en bil från diket med bogserlina. Det va blött och mina hjul spann rätt friskt, lika friskt ljöd min V8 och poliserna hade inga användningar alls smile

När det gäller huruvida människor gillar att burna eller dricka vin så kan vi ju konstatera att man tycker olika, utan att behöva vara varken gammal eller omogen.

Du får göra en undersökningstråd....lägga rökare eller dricka surt rödvin tongue

jag lägger rökare varenda dag, min tjej gnäller på det varje kväll å morgon wink

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Busgrabb Rejsa ?
5 mars 2014 · 2 959 Inlägg

granadadr skrev:

Busgrabb skrev:

Germax skrev:
Finns ingen lag som specifikt förbjuder burnouter mig veterligen smile
Finns flera olika ordningsbrott man kan dömas för.

Jag har faktiskt "burnat" mitt framför ögonen på två poliser. Jag skulle under deras övervakning dra upp en bil från diket med bogserlina. Det va blött och mina hjul spann rätt friskt, lika friskt ljöd min V8 och poliserna hade inga användningar alls smile

När det gäller huruvida människor gillar att burna eller dricka vin så kan vi ju konstatera att man tycker olika, utan att behöva vara varken gammal eller omogen.

Du får göra en undersökningstråd....lägga rökare eller dricka surt rödvin tongue

jag lägger rökare varenda dag, min tjej gnäller på det varje kväll å morgon wink

Så segt att göra rökare på vintern bara med vintersulor och grus/halt underlag men annars så... smile

Senast redigerat av Busgrabb (5 mars 2014)

Autotech
BMW 335D (2008)
granadadr
5 mars 2014 · 7 292 Inlägg

Busgrabb skrev:

granadadr skrev:

Busgrabb skrev:

Du får göra en undersökningstråd....lägga rökare eller dricka surt rödvin tongue

jag lägger rökare varenda dag, min tjej gnäller på det varje kväll å morgon wink

Så segt att göra rökare på vintern bara med vintersulor och grus/halt underlag men annars så... smile

går jättebra, speciellt efter ärtsoppa wink

Busgrabb Rejsa ?
5 mars 2014 · 2 959 Inlägg

granadadr skrev:

Busgrabb skrev:

granadadr skrev:

jag lägger rökare varenda dag, min tjej gnäller på det varje kväll å morgon wink

Så segt att göra rökare på vintern bara med vintersulor och grus/halt underlag men annars så... smile

går jättebra, speciellt efter ärtsoppa wink

Jo misstänkte att det var det du menade tongue

Autotech
BMW 335D (2008)
KHRacing
6 mars 2014 ·

Rätt simpelt egentligen
Rullande burnis: Vårdslöshet i trafik. i många fall indraget KK
Stillastående burnis: Störande utav den allmänna ordning samt ev skadegörelse på kommunal/statlig/privat/företagsägd egendom.

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
6 mars 2014 · 3 929 Inlägg

Bränna gummi är hur kul som helst men det där såg lite white trash ut...

KHRacing skrev:
Rätt simpelt egentligen
Rullande burnis: Vårdslöshet i trafik. i många fall indraget KK
Stillastående burnis: Störande utav den allmänna ordning samt ev skadegörelse på kommunal/statlig/privat/företagsägd egendom.

Så är den där rullande eller stillastående?

Senast redigerat av Thunderbird88 (6 mars 2014)

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 mars 2014 · 14 066 Inlägg

offfroad skrev:
såg denna klippet precis..., så långt jag tänker så är detta lagligt väl , ich?

https://www.youtube.com/watch?v=ivGdazS7AWk

Tittade på klippet nu och tycker det är lite fjortisfasoner över det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
granadadr
6 mars 2014 · 7 292 Inlägg

det är skillnad på burn å burn wink

jag tycker det är töntigt att bromsa fast en bil,, kan ju vilken slö 740 som helst göra,,

MEN att lägga i ex 2an å bara trycka på å bilen bara ritar,, meo en POWERSLIDE det är coolt smile

men som endel sa man bör nog tänka på var man gör detta ja smile

har själv en GAMMAL film som vi gjorde för många år sen, den är hårt redigerad,,

http://www.youtube.com/watch?v=ZBy7lYGXpOU

Senast redigerat av granadadr (6 mars 2014)

Busgrabb Rejsa ?
6 mars 2014 · 2 959 Inlägg

Här kommer ett bidrag från mig när jag gör slut på lite däck med min gamla M3:a på Elmia 2013
Lagligt är det med! big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=S6m6YMic_q4

Senast redigerat av Busgrabb (6 mars 2014)

Autotech
BMW 335D (2008)
granadadr
6 mars 2014 · 7 292 Inlägg

Busgrabb skrev:
Här kommer ett bidrag från mig när jag gör slut på lite däck med min gamla M3:a på Elmia 2013
Lagligt är det med! big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=S6m6YMic_q4

joo precis finns en hel del lagliga event som man får ställa upp på smile

ex på motorveckan i Lycksele, där finns det burnouttävling
med varierande bilar allt från slöa dieslar till kompressor v8or smile

ganska kul å se faktiskt

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
6 mars 2014 · 14 066 Inlägg

Busgrabb skrev:
Här kommer ett bidrag från mig när jag gör slut på lite däck med min gamla M3:a på Elmia 2013
Lagligt är det med! big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=S6m6YMic_q4

Helt okay att burna så här. Dom har ju numer en laglig burnsträcka ute på Hälla under Power Big Meet.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang