Polera bilen - vad för trissa ska användas?

baltis
10 mars 2014 · 1 948 Inlägg

Shaf skrev:
http://www.pingens.se/i/bilvards-guider/exterior-polering-och-lackskydd/bmw-7-serie-e38-polering-och-detaljarbete-del-2-polering.html

Där finns det fina guider, och hans produkter är väldigt bra. Många av oss som använder hans saker är väldigt nöjda.
Även om han använder flera olika maskiner i hans guider ibland, så går allt att göra med en classe-maskin. Kika runt på hans sida.

Att du använder "ett mesigt medel och maskin" spelar inte så stor roll. Men moderna BMW har rätt hård lack, så då tart det bara längre tid. Vet inte hur organiserad du är i polerandet, men testa detta:
Gör 6-8 section passes enligt följande guide - http://www.autogeekonline.net/forum/sho … isher.html

Beroende på vart du håller till och om det finns garage så kan jag erbjuda mig att göra ett försök på bilen smile Synd att en fin M3a ska stå och skämmas med massa tvättrepor, hehe wink

Skämmas behöver hon inte wink Dom syns inte förens man är några dm ifrån tongue

Kollade upp vad det kostade att lämna iväg bilen på en polering-vaxning samt en lackförsegling, priset verkade ligga på 1500 och sen runt 2500. Får bli det, dom har säkert svartvax också big_smile
Nu blir det till å bara vaxa bilen, sen när den är full i däckrester så lämnar jag iväg den tongue

Shaf
11 mars 2014 · 122 Inlägg

baltis skrev:
Skämmas behöver hon inte wink Dom syns inte förens man är några dm ifrån tongue

Kollade upp vad det kostade att lämna iväg bilen på en polering-vaxning samt en lackförsegling, priset verkade ligga på 1500 och sen runt 2500. Får bli det, dom har säkert svartvax också big_smile
Nu blir det till å bara vaxa bilen, sen när den är full i däckrester så lämnar jag iväg den tongue

Hehe, skojjade bara med dig som du nog förstod smile
Oftast är det just polering-vaxning som firmor gör. Detta är ett grundsteg innan lackförseglingen för att få upp lite extra lyster ur lacken. Men det är med ett fint polermedel som inte avverkar mycket alls. Alltså är risken att du har kvar dina tvättrepor och grövre repor, men maskerar dem lite med lackskyddet. På en vanlig slit och slängbil (förstå mig nu rätt) så är detta ett bra sätt för ägaren att få bilen fin igen.

Men jag tycker du ska höra med dem vad de tar för en ordentlig polering för att förbättra lacken när du ändå håller på smile En fin bil gillar alla smile

Lycka till! smile

baltis
11 mars 2014 · 1 948 Inlägg

Shaf skrev:

baltis skrev:
Skämmas behöver hon inte wink Dom syns inte förens man är några dm ifrån tongue

Kollade upp vad det kostade att lämna iväg bilen på en polering-vaxning samt en lackförsegling, priset verkade ligga på 1500 och sen runt 2500. Får bli det, dom har säkert svartvax också big_smile
Nu blir det till å bara vaxa bilen, sen när den är full i däckrester så lämnar jag iväg den tongue

Hehe, skojjade bara med dig som du nog förstod smile
Oftast är det just polering-vaxning som firmor gör. Detta är ett grundsteg innan lackförseglingen för att få upp lite extra lyster ur lacken. Men det är med ett fint polermedel som inte avverkar mycket alls. Alltså är risken att du har kvar dina tvättrepor och grövre repor, men maskerar dem lite med lackskyddet. På en vanlig slit och slängbil (förstå mig nu rätt) så är detta ett bra sätt för ägaren att få bilen fin igen.

Men jag tycker du ska höra med dem vad de tar för en ordentlig polering för att förbättra lacken när du ändå håller på smile En fin bil gillar alla smile

Lycka till! smile

Självklart kommer jag berätta vilka repor det är som ska bort, har heller inga problem att komma och kolla så dom är borta innan dom vaxar och lackförseglar smile
Tänkte hinna med några dagar på banan innan det är dags för det bara, får dom bekymret med att ta bort alla däckrester, brukar sitta som fan hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang