2753
Sök

Besiktning av trimmad + stylad s40

23 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
#1
Hej, börjar bli dags att besikta kärran för första gången för min del. Börjar bli jävligt nojjig att jag får nån sur jävel som slänger fram ett reg bes på mig. Bilens utförande har inte ändrats senaste 3 åren och den har tidigare gått igenom. Den har bland annat öppen dump, chip och 3" rör (full lista på min profil) och efter vad jag läst på vissa forumtrådar så är det svårt att komma igenom med dessa.

Det rör sig om en s40 t4 -98. Vad fan gör man om man åker på en regbes? Jag har absolut inga pengar/tid att göra om den till original igen.

Ge mig några lugnande ord tack neutral

Forummoderator
26 289 Inlägg
21 mars 2014
#2
Du KAN ju få någon gasglad Besiktningsman..det är väl dom lugnande orden jag kan ge.
Du KAN få en..men med dom grejerna så ska den inte gå igenom.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

23 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
#3
Mack skrev:
Du KAN ju få någon gasglad Besiktningsman..det är väl dom lugnande orden jag kan ge.
Du KAN få en..men med dom grejerna så ska den inte gå igenom.
Hur har den gått igenom tidigare år? Har alla haft flyt? lol
Får hålla tummarna om det är som du säger då...

9 112 Inlägg
21 mars 2014
#4
Ska man va riktigt jädra petig så går varken trim eller styling igenom besiktningen. Väldigt sällan man hör att någon skulle få regbes för såntdär på SBP, snarare att polisen stoppar en å ger regbes.


152 Inlägg
21 mars 2014
#5
Hmm. Tanka 95oktan? Samt kan man inte ställa ner "turbotrycket" ? Om den laddar runt 1.2- 1,4 bar nu ställ ner till 0,7 ? Sen vet jag inte hur effektiv din katalysator är? Om du nu använder någon tongue
Senast redigerat av Driven08 (21 mars 2014)

X40 Nordic Forum

23 Inlägg
21 mars 2014
Trådstartare
#6
Som jag ser på tidigare bes. resultat så har den klarat avgasvärdena utan problem.

152 Inlägg
26 mars 2014
#7
Hur gick det ?

X40 Nordic Forum

908 Inlägg
26 mars 2014
#8
Det är tur du inte har mera saker och oroa dej över, hehe smile Går säkert bra.


23 Inlägg
27 mars 2014
Trådstartare
#10
Driven08 skrev:
Hur gick det ?
turbo98 skrev:
Driven08 skrev:
Hur gick det ?
vill också veta:D
Har åkt på en riktig förkylning just nu så fick skjuta lite på det. Skriver här med resultat senare!

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
27 mars 2014
#11
Plocka bort den öppna dumpen så ökar du dina chanser att klara dig rejält.


904 Inlägg
27 mars 2014
#12
Precis det ä det ända dom kan klaga på dumpen alltså :-)

AUTOTECH S60 power

There is no replacement for displacement
630 Inlägg
28 mars 2014
#13
Nja dom kan klaga på det mesta som är gjort på den men dumpen är ju i alla fall det mest uppenbara, fyller ju ingen funktion på den bilen att ha den heller så är bara dumt.


Forummoderator
10 576 Inlägg
28 mars 2014
#14
Driven08 skrev:
Hmm. Tanka 95oktan?
Det är liksom förutsättningen att man har bensin i tanken...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 mars 2014
#15
R_fused skrev:
Plocka bort den öppna dumpen så ökar du dina chanser att klara dig rejält.
Exakt.  Detta är inte tips på hur man klarar sig genom/smiter genom utan helt enkelt att återställa bilen till original på de punkter som syns mest.

Öppen dump är tokfel på alla sätt. Använd inte sådant skit.  Turbotrycket är kort sagt et som gör din bil chippad. minska det genom att koppla ur magnetventilens elkontakt så har du en original T4 i princip. Du får ersätta megnetventilen med antingen eff effektmotstånd eller en annan lös magnetventil för att slippa felkoder och motorlampa. Sen se till att bilen har fungerande ljuddämpare och hoppa över alla blåa siliconslangar.

Regbes och du kan i princip köra in med bilen på Stena metall tyvärr.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

23 Inlägg
28 mars 2014
Trådstartare
#16
torpis skrev:
R_fused skrev:
Plocka bort den öppna dumpen så ökar du dina chanser att klara dig rejält.
Exakt.  Detta är inte tips på hur man klarar sig genom/smiter genom utan helt enkelt att återställa bilen till original på de punkter som syns mest.

Öppen dump är tokfel på alla sätt. Använd inte sådant skit.  Turbotrycket är kort sagt et som gör din bil chippad. minska det genom att koppla ur magnetventilens elkontakt så har du en original T4 i princip. Du får ersätta megnetventilen med antingen eff effektmotstånd eller en annan lös magnetventil för att slippa felkoder och motorlampa. Sen se till att bilen har fungerande ljuddämpare och hoppa över alla blåa siliconslangar.

Regbes och du kan i princip köra in med bilen på Stena metall tyvärr.
Tack för tipsen. Hur gör du med din? Eller skiter du i bes/kör med körförbud?

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 mars 2014
#17
manske skrev:
torpis skrev:
R_fused skrev:
Plocka bort den öppna dumpen så ökar du dina chanser att klara dig rejält.
Exakt.  Detta är inte tips på hur man klarar sig genom/smiter genom utan helt enkelt att återställa bilen till original på de punkter som syns mest.

Öppen dump är tokfel på alla sätt. Använd inte sådant skit.  Turbotrycket är kort sagt et som gör din bil chippad. minska det genom att koppla ur magnetventilens elkontakt så har du en original T4 i princip. Du får ersätta megnetventilen med antingen eff effektmotstånd eller en annan lös magnetventil för att slippa felkoder och motorlampa. Sen se till att bilen har fungerande ljuddämpare och hoppa över alla blåa siliconslangar.

Regbes och du kan i princip köra in med bilen på Stena metall tyvärr.
Tack för tipsen. Hur gör du med din? Eller skiter du i bes/kör med körförbud?
Men om jag skriver hur man måste göra, så måste det ju gälla mig också... eller hur smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
28 mars 2014
#18
Har lite dålig koll, men om öppen dump = öppen vevhusvent, det hatar dem = 2a...

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 mars 2014
#19
FordRSC skrev:
Har lite dålig koll, men om öppen dump = öppen vevhusvent, det hatar dem = 2a...
Finns lite att läsa här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798

Problemet är att alla bilar från mitten på nittiotalet och framåt är helbilsgodkända. Man får alltså inte ens använda annat än originalbensinen eller originalluften i däcken om man skall hård dra det hela.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

KHRacing
28 mars 2014
#20
torpis skrev:
FordRSC skrev:
Har lite dålig koll, men om öppen dump = öppen vevhusvent, det hatar dem = 2a...
Finns lite att läsa här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=119798

Problemet är att alla bilar från mitten på nittiotalet och framåt är helbilsgodkända. Man får alltså inte ens använda annat än originalbensinen eller originalluften i däcken om man skall hård dra det hela.
'
Inte alla, men de allra flesta.. 1999 EVO6 är det ej exempelvis !

Det är upp till importören att avgöra om de vill ha en ny modell helfordonsgodkänd

trevlig helg


Sök