Fick lite tråkigt besked nu på morgonen av en riktigt kunnig Volvo meckare.. Det går tyvärr inte byta mätarhus på bilen Det går men då får man lämna in bilen hos Volvo och dom får koppla upp dator och allt sånt och antar att det inte blir jätte billigt Ska ju självklart kolla upp det ändå Men som det ser ut nu så får jag ha den tråkiga gröna färgen i hela bilen
ToxicNightmare skrev: Fick lite tråkigt besked nu på morgonen av en riktigt kunnig Volvo meckare.. Det går tyvärr inte byta mätarhus på bilen Det går men då får man lämna in bilen hos Volvo och dom får koppla upp dator och allt sånt och antar att det inte blir jätte billigt Ska ju självklart kolla upp det ändå Men som det ser ut nu så får jag ha den tråkiga gröna färgen i hela bilen
Aah.. det var synd!
Som fan du Men ska ändå bort till Volvo och hör vad dom har och säga om saken. Dom vet ju helt enkelt bäst Får hålla tummarna
Som fan du Men ska ändå bort till Volvo och hör vad dom har och säga om saken. Dom vet ju helt enkelt bäst Får hålla tummarna
Ja för fan! Lika bra att fråga!
Kan ju vara så enkelt att man kan göra bytet själv och bara behöver mjukvaran!
Precis Har gått igenom alla knappar och reglage i hela bilen med och alla andra är lampsocklar. Så det är verkligen bara mätarhuset som ställer till detta
Såg på Facebook idag att BRL har stor rabatt på Silent Coat Klickade hem 4 kvm direkt! Passa på innan det tar slut Nu har man dämpning till en del av bilen iaf! Tänker nog köra STP Gold i dörrar och tak sen
Markus1987 skrev: Har också använt SilentCoat i Volvon, bagaget, golv, dörrar.... sitter bra och är lättjobbat Ett sånt därnt paket räcker fan långt asså, köpte förut 3 paket och har ett oöppnat fortfarande aja alltid bra å ha
Hade tänkt köpa 2 paket idag men tänkte att 4 kvm får räcka till en början Fler saker som ska inhandlas så
Min knäskada har inte alls blivit bättre så där är en anledning.
Den andra är att bilen gick i sönder i morse, för andra gången den senaste månaden..
Lyckas få det klassiska felet på gasspjället! Yey -.-'
Går som en påse nötter på tomgång och man kommer upp i 1500-2000 varv på fullgas. Lämnade in bilen på mekonomen. Fick felkoderna som ni ser på bilden nedan. Den översta felkoden var att hela mitt insugningsrör mellan turbon och LMM var helt spruckit. Tydligen vanligt fel när man ''pressar'' bilen, hehe (a) Dom bytte tryckröret och provkörde bilen massa gången och fick inte fram felkoden på spjällhuset igen. I morse kom den igen! Så nu ska jag jaga gasspjäll till ett billigt pris. Mekonomen tar 3000 kr för ett men ska försöka få tag på ett beg.
Fett drygt när man precis köpt bilen med... Tur man har kvar sitt sletna turboskåp som man slipper ha hyrbil under denna tiden med Blir inte jätte lindrigt.. va nere och snacka med mekonomen nu på lunchen. Fick reda på då att när man monterar nytt spjällhus så måste man lägga in ny programvara med. Vilket bara Volvo gör så klart. Så blir att köpa spjällhuset på mekonomen och sen lämna in den på Volvo för byte och programvara
ToxicNightmare skrev: Fett drygt när man precis köpt bilen med... Tur man har kvar sitt sletna turboskåp som man slipper ha hyrbil under denna tiden med Blir inte jätte lindrigt.. va nere och snacka med mekonomen nu på lunchen. Fick reda på då att när man monterar nytt spjällhus så måste man lägga in ny programvara med. Vilket bara Volvo gör så klart. Så blir att köpa spjällhuset på mekonomen och sen lämna in den på Volvo för byte och programvara
Aa... tyvär är det så. Trodde dock att volvo släppt den mjukvaran men det har dom kanske inte då (varför håller dom på den ännu??). Man måste gifta in det nya spjället liksom.
Dom har gjort det men så klart har inte en enda verkstad i Kristianstad den. Mekonomen skulle skaffa in den nu under året sa dom. Dom märkte själva hur vanligt fel detta är på Volvo. Jävla italienskt spjällhus som sitter i, inte konstigt de går i sönder -.-'
Ber om ursäkt för dålig update här men finns inte mycket att göra åt saken.. Bilen är tillbaka från Volvo och Mekonomen och den går som en klocka igen Men blev ju så klart inte mycket kvar i plånboken denna månaden pga detta haha!
Har iallafall gjort något som behövde göras Enjoy!
Sorry för dålig fokus på denna bilden men det ser bra ut i telefonen men skit på datan ^^ Iallafall... jag lackade om gallret i fronten nu i fredags då jag tyckte det var lite fel färg.. det var typ silver/grå/lite lite blått i det! fuuuuult!
Maskera... tra la la lala.. skit skoj! -.-' Nu undrar ni säkert, varför tar han inte bort gallret istället och lackar de? Är han helt dum i huvudet eller?! Haha nää du Gallret satt fast smällt i fronten med smällt plast.. inte lim.. plast!! Så en kall öl på detta så hade man tålamodet till att maskera
Färgen åker på Använder mig av Ullareds billack jag köpte förra året som låg och samla damm Torktid: 3-4 minuter.. haha chill!
Maskeringen borta.. fett nöjd
Här ser ni skillnaden
Det var allt för denna gången Kommer hända mer när löningen rullar in på kontot! Kan ju säga så att jag har något från GZ-Audio på väg hem i postlådan
spokenratt skrev: Fint! Skönt att du fått ordning på den!
Tack Ja verkligen.. 8800 kr slutade kalaset på Så hela min sparade budget till slutsteg och HU försvann där
Ja, det suger fan... synd att spjällen fortfarande strular på dessa... man kan ju tycka att typ alla borde vara utbyta och ha ftt en bättre modell monterad redan
Ja, alltså jag tycker att Volvo ska stå för sånt här.. det är ju inte produktionsfel direkt men dom märkte ju rätt fort att det gamla spjällhuset som var från Italien sög.. men men.. nu har jag det svenska spjällhuset och den går piggare än någonsin ^^
Ja, det suger fan... synd att spjällen fortfarande strular på dessa... man kan ju tycka att typ alla borde vara utbyta och ha ftt en bättre modell monterad redan
Ja, alltså jag tycker att Volvo ska stå för sånt här.. det är ju inte produktionsfel direkt men dom märkte ju rätt fort att det gamla spjällhuset som var från Italien sög.. men men.. nu har jag det svenska spjällhuset och den går piggare än någonsin ^^
Jag håller med, har dock för mig att det fanns en del som fick dom bytta på Volvos bekostnad men vågar inte svära på det.. och vet inte heller varför inte alla fått det isf..
Synd att jag inte fick det då om det nu stämmer Han på Volvo förklarade att det är kretskorten inne i spjällhusen som går i sönder. Det är rent sagt tur om det håller. Det är värmen i spjället som avgör om kretskortet går i sönder eller inte..
Jag håller med, har dock för mig att det fanns en del som fick dom bytta på Volvos bekostnad men vågar inte svära på det.. och vet inte heller varför inte alla fått det isf..
Synd att jag inte fick det då om det nu stämmer Han på Volvo förklarade att det är kretskorten inne i spjällhusen som går i sönder. Det är rent sagt tur om det håller. Det är värmen i spjället som avgör om kretskortet går i sönder eller inte..
OK! Hade ingen aning om varför de lägger av, intressant att veta!
Jag har hört att man bytte dom hos volvo men det var, enligt vad jag då hörde, mens bilarna var inne på service och de fortfarande var nya så at säga. Så det ska ju ha varit någon gång mellan 01-05 eller så..
Ja precis. Tror inte så gäller när motorn har rullat 16K och är över 10 år gammal.. Jävla synd och fett sura pengar!
OK! Hade ingen aning om varför de lägger av, intressant att veta!
Jag har hört att man bytte dom hos volvo men det var, enligt vad jag då hörde, mens bilarna var inne på service och de fortfarande var nya så at säga. Så det ska ju ha varit någon gång mellan 01-05 eller så..
Ja precis. Tror inte så gäller när motorn har rullat 16K och är över 10 år gammal.. Jävla synd och fett sura pengar!
Nä precis... och vid 16k så upphöver väl även försäkringen att ta koppling och växellåde strul.. körde min slavcylinder/urtrampningslager vid 16 700 något.. då hade jag nyligen passaerat gränsen sa dom. Men det blir ju så, bilarna börjar bli till åren nu, vissa delar har slitits en längre tid.
Kanske tid för mig att byta dom då snart så man inte blir stående mitt ute skogen en vacker sommar dag.
Nä precis... och vid 16k så upphöver väl även försäkringen att ta koppling och växellåde strul.. körde min slavcylinder/urtrampningslager vid 16 700 något.. då hade jag nyligen passaerat gränsen sa dom. Men det blir ju så, bilarna börjar bli till åren nu, vissa delar har slitits en längre tid.
Kanske tid för mig att byta dom då snart så man inte blir stående mitt ute skogen en vacker sommar dag.
Ja, skit svårt att säga hur det mår också... innan det rasar Det gick på 9 papp hos mekonomen... alltid bra att ha en buffert utöver de roliga grejerna till bilen!
5800 kr betalde jag hos Volvo för detta Aah precis! Jag som tur en buffert undanlagt till billjudet, annars hade jag varit bank i mitten på månaden x)