3751
Sök

Vilka kör med bilen på vintern?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
25 november 2006
Min körs på vintern, bruksbil med andra ord smile (synd bara att man inte har körkort ^^ )

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

264 Inlägg
25 november 2006
Det är bättre o ha en bil man kan köra skit ur året runt smile
Galt 16 !!

Teddan
2 495 Inlägg
25 november 2006
Jag kör min bil hela året å åker alltid på minst 17" hjul på vintern.
fattar inte detta med å ha en bil  som bara ska vara fin å åkas med på sommarn ??
Hadde en M5 som jag faktiskt inte körde på vintern , men så kan man ju inte ha det så den såldes 1vecka efter påställning
Jag anser att bilarna ska vara fina året om.
sätta på 15" å plåtfälgar osv .... vi har ju så kort sommar i sverige så man får allt offra sig lite å använda bilen hela året.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Fartdåre
378 Inlägg
25 november 2006
Kommer köra min på vintern men funderar köpa en vinterbil för de dagar då man vill ut på isen eller bara leka.

TICen är till salu säljs billigt.

Fartdåre
378 Inlägg
25 november 2006
Bakhjulsdrivet big_smile

TICen är till salu säljs billigt.

3 295 Inlägg
25 november 2006
kör inte med SAABen på vintern för att dom är ju välkända för sin rost. åker numera med en gammal Ford Sierra 2.0 GLX... det är grejor det!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
25 november 2006
Kör självklart BMW´n på vintern. bara och köra lite lugnare än vad man skulle gjort med en vinterbil. är sugen på att köpa en 240 eller något och leka med men har inte pengar.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

115 Inlägg
25 november 2006
Ja jag kör med Volvon på vintern

Moderator+
1 081 Inlägg
25 november 2006
Jag ställer av min bil av flera anledningar

Är överdrivet pedant och den vinter jag kört "finbil" har jag tvättat den två gånger i veckan typ vilket blir rätt kostsamt framför allt. Jag gillar att leka men 9-5an gillar troligsvis inte diken och annat som kan inträffa om man leker. Jag tjänar dessutom på att inte köra den på vintern.

Och många tycker säkert det är löjligt att ställa av den, men dom finaste entusiastbilarna som finns idag började också med att någon kallades för idiot för att dom ställde av den med meningen att skydda den från salt och annat skräp smile

Mvh

Vem jag?

Miklen
25 november 2006
ToTTeN skrev:
Kör självklart BMW´n på vintern. bara och köra lite lugnare än vad man skulle gjort med en vinterbil. är sugen på att köpa en 240 eller något och leka med men har inte pengar.

Ja kör oxå me min..ja har likadana vinterfälgar som du har på sommardäcken ToTTeN.. smile E din oxå diamantsvart ? isåfall skiljer d inte mer än ett år mellan våra bilar så dom måste va syskon smile

EDIT: E man inte helt tappad när d gäller att underhålla en bil är det inga som helst problem att köra den på vintern..bara att slänga på originalfjädrar å sånt ifall den e för låg.. smile
Senast redigerat av Miklen (25 november 2006)

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
25 november 2006
givet att man kör bilen på vinter då den funkar som bruksbil smile ...
sen är det juh inget minus att dom här uppe inte saltar vägarna smile

dock körde jag aldrig med 300:an på vintern... 300+hk , aut å bakhjulsdrift var ingen höjdare wink

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

498 Inlägg
25 november 2006
Jag kör min 940 åretrunt, dels för den är byggd för de nordiska klimatet och sedan e de bara onödigt att ha en vinterbil i MITT fall.

161 Inlägg
25 november 2006
Jag kör inte med min på vintern.. har min 142:a som kostar 120:-/mån + lite soppa, den är perfekt att köra med på vintern. 240:n spar jag på så länge det går.. snart är dom också värda sina pengar på marknaden om dom är fina...

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!

House/Trance diggare
287 Inlägg
26 november 2006
Som sagt, man vill väl inte få den förstörd av vägsaltet, plus att chansen att kvadda bilen är betydligt mycket större.

Är ju så äckligt väder på vintern, har man råd med en bruksbil också så why not.

Man vill ju vara rädd om sin bil hehe.

RS
886 Inlägg
8 augusti 2007
Aerodynamik skrev:
Hej!
Är det några som har sin bil som "året-runt-bil"

Har en sommarbil och en bruksbil som jag kör året runt.

Focus RS

Dr Snuggles
956 Inlägg
8 augusti 2007
Jag körde med min 200sx på vintern när jag hade den. Jääävlar va kul det va big_smile

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 augusti 2007
Chrillee skrev:
Som sagt, man vill väl inte få den förstörd av vägsaltet, plus att chansen att kvadda bilen är betydligt mycket större.

Är ju så äckligt väder på vintern, har man råd med en bruksbil också så why not.

Man vill ju vara rädd om sin bil hehe.

Bilar är till för att användas. Hata trailer-queens wink

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

346 Inlägg
8 augusti 2007
Jag kör min på vintern. Men var fan inte skoj att köra den på sommarsulor hem från jobbet första kvällen det blev snö och minus. Då var man fan inte kaxig.

Proljece?
1 464 Inlägg
9 augusti 2007
Har inte provat köra på vintern men polaren brukar ploga med sin pickis bild på galleri på den. Han har plog fästen där fram som han sätter på och sen 4x4 på de så funkar det finnemang tongue

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

OEM <3
6 957 Inlägg
9 augusti 2007
Kommer använda saaben i vinter, men ska investera i en 740 som
man kan sladda av sig lite i smile

OEM <3

Sök