Inte riktigt bestämt mig för vart detta landar än. Om de blir stressfläkt eller ej, om den blir stilren eller ett riktigt raggaråk, den som lever får se. I dagsläget står den utan motor och låda. Är lite rost som skall lagas först sen åker nog org motor i innan en bes. Väntar nog lite med att bygga om allt för mycket innan jag vet att den går att få ut på väg ens. Så är tanken nu ikväll iaf
Varit på marknad i Höör idag. Blev ett litet inköp, skaffade mig en liten spoiler fram till rekorden. Ska snart iväg och inventera lita av delarna som följde med bilen. Tanken är att hämta motor och låda i veckan, får se hur de går med de. Förra ägaren sa att den gick dåligt på tomgång så de får fixas sen när den hittat rätt. Fick nys om nya strålkastare och en ny framskärm idag på loppisen. Tror de kommer kännas värt att investera i de innan man lägger ny färg på bilen. Sen två nya skärmkanter bak så är den nästan i nyskick igen
nixon89 skrev: Ragga tag på en ankstjärtsvinge med när du ändå är påt, vilken motor fick du med?
De är en 1900 motor med. Sen e där två lådor till också, en 4 och en 5 vxl. Samma gubbe som har framskärm och strålkastare har en uppsättning stötdämpare också så de är nog lika bra att passa på Ja, får se vad man hittar för vinge, kanske kan va kul
Idag har ja kollat och inventerat lite. Finns lite rost, behövs en ny dörr på vänster sida bland annat. Två nya strålkastare, rostlaga innerskärmar och på två ställen i en balk. Ska beställa hem två skärmkanter bak snart tänkte jag.
spokenratt skrev: Fan va läcker den va med nedre delen monterad! Synd att dörren behövde bytas, är det bortom räddning så att säga?
Ja visst va den sjukt ball!? Ja, pallar inte stå och banka och bocka all den plåten till dörren. Letar efter en bättre begagnad dörr istället, spar man en massa meck
Fått tag i ett block för att se hur mycket jobb de är att få plats med de i rekorden. Ska bli spännande! Isf kanske de blir turbomaskin i den. Bilen är redan uppkapad framtill för att ge plats till den raka 6an dom hade i tidigare. Är en lagom plats till en ic
Elot skrev: Fått tag i ett block för att se hur mycket jobb de är att få plats med de i rekorden. Ska bli spännande! Isf kanske de blir turbomaskin i den. Bilen är redan uppkapad framtill för att ge plats till den raka 6an dom hade i tidigare. Är en lagom plats till en ic
Det tror jag kan vara kul! Vad är beräknad vikt på bilen med en sådan motor?
Så, då har jag lånat hem ett block för att se hur man ska passa in de i rekorden, kan nog bli kul Framskärmarna är nu demonterade för att komma till och laga några små hål där bakom. Blir väl till att byta ut hela innerskärmen när man e klar Har fått tag på ett par rekord motorfästen, ska ha tag på motorfästen till rödblocket för att se hur dessa kan svetsas ihop till något bra. Känns som den kommer rulla ganska snart når jag väl börjar ta tag i den ordentligt. Verkar inte vara några enorma operationer för att få den till besiktningen vilket känns jävligt skönt!
Chevy_4400 skrev: Vafan är oddsen! Jag, pappa och brorsan var iväg och tittade på denna bara för ett par dagar sen Fick ett tips av en polare att en han kände hade en rekord c coupé att sälja för småpengar, men när vi anlände visade det sig att det varken var en c eller coupé och blev därmed inget köp heller. Men kul att se att den inte bara blev ståendes
Haha visst r världen liten! Killen som hade denna körde kollegans gamla bil, också stor chans nu är den mer i delar än när ni såg den, ska svetsa upp den innan kör den till bilprovningen för att sen bygga om
Chevy_4400 skrev: Vafan är oddsen! Jag, pappa och brorsan var iväg och tittade på denna bara för ett par dagar sen Fick ett tips av en polare att en han kände hade en rekord c coupé att sälja för småpengar, men när vi anlände visade det sig att det varken var en c eller coupé och blev därmed inget köp heller. Men kul att se att den inte bara blev ståendes
Haha visst r världen liten! Killen som hade denna körde kollegans gamla bil, också stor chans nu är den mer i delar än när ni såg den, ska svetsa upp den innan kör den till bilprovningen för att sen bygga om
Har fått fixat och kollat lite idag Mätt upp bilen framtill för att se hur mycket plats man har att leka på, alltid bra att veta Håller på att leta delar för fullt, allt från chassi till strålkastare och ny dörr till förarsidan, lite trist i botten. Med skärmarna av var de lätt att bedöma rostens omfattning innanför, verkar inte helt meningslöst enligt mig. Allt mtrl finns så nu skall bara tiden hittas.
Allt mtrl utom skärmkanterna finns. Har en pärm med delar som är tänkta till bilen, så man får en liten överblick och bra planering på projektet så de inte skruvas i alla ändar samtidigt projektet i pappersform
Sitter här och kollar runt lite på problemlösningar. Verkar som det skall vara ganska enkelt med volvo 240 huvudbromscylinder och sen en bromsservo från antingen suzuki swift eller nissan micra k10. Även volvo spindel med stålhylsor som insatser skall passa in bra i en opel. På de viset får man 5x108 fram och detta är till fördel om jag nu skall byta nakaxel också till nya motorn och växellådan. Detta har förutsättningarna att bli bra Tanken är att passa in maskinen snart för att se hur allt får plats
nixon89 skrev: Hörru tomte nissen. Jag har cad ritningar med mått på distans hylsorna för volvo lagren om du vill köra 240 nav
Tack! Ska först se vad de e för nav svärfaren har hemma Får fatt i två strålkastare, 2 speglar och en skärmkant idag. Ska bli kul att få ihop skiten. Tänkte hämta 1900-motorn i veckan så den finns hemma för besiktningen.
Ny motor beställd, lite i linje med nixons fast ändå inte sugis på 2,6l, kan bli spännande Bör trilla in i veckan redan först bes sen blir det kanske en förgasare på de eller tre
Samtal från skoten där ja köpte motorn. Allt som saknas skulle vara startmotor, generator och fördelare. Bör komma i slutet av veckan eller på måndag, hade en leveranstid på 1-3 arbetsdarag. Väntar spänt nu! Tänkte ta ett ryck med bilen nu i helgen, hoppas på att få en massa gjort. Hämtar 1900-motorn och växellådorna idag så att allt finns hemma tills det är dags. Ska se vad jag kan lösa i besiktningsväg för att få bygget lagligt med så lite insats det går. Den som lever får se