3866
Sök

Sajter/kunskap om Dodge Van?

lundwall
28 november 2006
Hej,

Har tänkt skaffa mig en Dodge Van, 80-talare, och undrar om någon här besitter brutala kunskaper om dessa, eller känner till sajter där det diskuteras mycket vans? Är främst nyfiken på vad man behöver tänka på när man köper en, vad räknas som "vanrost", och vilka är fällorna? Vem säljer tillbehör, vem säljer "styling" och roliga prylar, osv.

Bombardera mig med allt ni har!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 november 2006
Min farssa kan inprincip allt om dom där bilarna...

alla har ju inprincip rost så man får inte vara för kräsen

både cheva vanarna och dodge vanarna efter 88 har el insprutning o drar typ 1,3l milen då blandad körning vilket inte är så farligt

EDIT: sen finns det en firma här i sthlm som har butik här som säljer massa godis till dom där bilarna kan ta reda på namnet på dom
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (28 november 2006)

Bmw osv..

lundwall
28 november 2006
UseDubbelTurbo skrev:

Nej, det har jag förstått. Men det är ju stor skillnad på rost i nederkant på dörrar och "rostblåsor", och rost som äter igenom balkar etc. Därför jag klurade på om det fanns något speciellt ställe undertill man bör kolla upp extra noga. Alla dörrar på den är rostiga så.. smile

UseDubbelTurbo skrev:
både cheva vanarna och dodge vanarna efter 88 har el insprutning o drar typ 1,3l milen då blandad körning vilket inte är så farligt

Tidigare varianter, rejält mycket törstigare? Den jag tänkte titta på är en -84.

UseDubbelTurbo skrev:
EDIT: sen finns det en firma här i sthlm som har butik här som säljer massa godis till dom där bilarna kan ta reda på namnet på dom

Ja tack, mycket gärna!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
28 november 2006
lundwall skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

Nej, det har jag förstått. Men det är ju stor skillnad på rost i nederkant på dörrar och "rostblåsor", och rost som äter igenom balkar etc. Därför jag klurade på om det fanns något speciellt ställe undertill man bör kolla upp extra noga. Alla dörrar på den är rostiga så.. smile

UseDubbelTurbo skrev:

Tidigare varianter, rejält mycket törstigare? Den jag tänkte titta på är en -84.

UseDubbelTurbo skrev:

Ja tack, mycket gärna!

Kan höra med farssan vad man ska kika på... och ja.. alla tidigare innan 88a slukar mkt betydligt mera.. tyvärr..

Bmw osv..

Sök