Fick lite hjälp i garaget så vi har börjat bygga fäste för hydraulkryckan och nytt spakställ för långspak o shortshift
En bit påväg
Nöjd
Sopa i en 40 liters fuelcell oxå
Verkar sitta fast
Har lite fundering kring soppa pump, ska ha catchtank så undrar om det finns förpump till den utan att sätta i tanken? eller går de mata på med en 044?
Tjena, snyggt bygge :-) Men du behöver tänka över dina fästen till fuelcellen som det är nu har tanken inget stöd under själva tanken, dessutom är inte dessa fäst öron designade att klara kraften vi exempelvis en olycka, du behöver montera tankband också.
Tjena, snyggt bygge :-) Men du behöver tänka över dina fästen till fuelcellen som det är nu har tanken inget stöd under själva tanken, dessutom är inte dessa fäst öron designade att klara kraften vi exempelvis en olycka, du behöver montera tankband också.
Mvh Kjelle.G
tackar! gjorde om å satte även plattjärn som den står på nu så de vart bättre
Långt sedan förra updaten men hänt en massvis med grejjer ska ni veta, lägger in de äldsta nu i början så kommer bilder från gårdagen sist!
Kolvarna ihopsatta
På plats med arp toppbultar och mls toppackning
Fick bli en KLR T2 kam!
Backade kammen 2,5 grader
Motorn har nu blivit ihopsatt så de blev till att riva ut de gamla
Nya på plats, ser i princip likadan ut
Gasspjäll från 16V
Uppslipat
Perfekt med att ha fästen färdigt för intercoolern o oljekyl
Turbon fick plats på grenröret utan som helst att behöva modda, dp'n gick även smidigt att göra, blev lite trång med tryckrör osv men expansionskärlet från 740 blev grymt
KLR T2 Passar för motorer med lite större Turbos och ökat laddtryck, ger rejäl effektökning för att vara en så pass snäll kamaxel. Har bra tomgång och lågfart. Dur på körspel 280grader Kamlyft 11,3mm Nockvinkel 112 grader TDC lyft ca 2,5mm. Ventilspel 0,35mm Fördelarspår på kamaxel: Ja Behövs lasch cap: Ja; 1mm tjocka rekomenderas
Hade tjall med oljetrycket och misstänkte att oljepumpen var pajj, hade köpt ny från kl men man vet ju aldrig så rev ned oljetråget å kollade. Det var tätningen som sitter på röret mellan block å pump som hade farit på sniskan! Jävligt skönt, passade på o byta olja å filter i samma veva så nu är de som det ska!
Satte pysventil för att styra laddtrycket men verkar inte komma över 0,9 bar, tog bort pysen å bara hada t-kors men var likadant. Har läckage i svetsning i grenröret så ska svetsa igen mer å hoppas de beror på det!
Har blivit lite körning på både sätna och mittsverigebanan!
Satte dit dubblakrängare
Gjorde en egen dragögla bak
Sedan sprack röret till wastegaten så lämna iväg den på svetsning och linda ny bandage
Dumpventilen ja hade var trasig så blev en nu, har även en bricka i wastegaten så styr med en skruv istället för pysventil
Så nu går bilen mycket bättre när det blev tätt, laddar 1 bar nu och har aldrig gått bättre.. strulet är att grenröret börjar glöda av att bara köra normalt och sedan i sin tur börjar turbon glöda Har provat höja/sänka soppatryck, höjt tändning med både 3 och 6 grader, nollat, ställt fram samt bak kammen. kört med bara downpipen, bytt tändmodul å tändspole men inget har fått de att bli bättre