STOP!Inte nog med att vi kan köra både framåt och bakåt så kan vi numera stanna oxå!
Men snacka om att pissa i motvind, har tagit hela veckan att byta bromsar pga allt bök, men till slut så!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eftersom jag tänkte ge bakbromsarna samma omgång som fram, dvs skivor, belägg samt renovering av OK, så jag börja plocka av oken och lyckades runda av en bromsslang. Shit, men ingen big deal, får väll byta slangar oxå, dom var på gränsen iaf. AH MEN FAN HELLER.
Slutade med nytt ALLT ifrån avlastningsventilen ut till hjulen... Och självklart har ju nån jävel på Audi monterat skiten på det dummaste sättet någonsin som vanligt.
6h senare...
Rent och fint om inget annat...
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Till slut fick jag börja med det jag faktiskt planerat att göra oxå.
Efter en sväng med blästern
Släng dej i väggen Picasso
Sen vet jag inte om någon här plockat isär ett utav dessa ok förut, men ännu en gång är det ju designat utav en apa...
Pga hur handbromsen ser ut så finns det en fjäder innuti oken som ska dra tillbaka kolven när handbromsen släpps.
Den hålls fast med en låsring och man måste trycka ihop fjädern ganska kraftigt för att få dit den. Problemet är dock att fjädern inte direkt är nån vekling...
Det går knappt att trycka ihop den tillräckligt när man har den i handen, ska man sedan försöka göra det nere i ett bromsok OCH DESSUTOM KOMMA NER MED EN LÅSRINGSTÅNG!
Mycket tid och ett par nya specialvektyg senare...
Äntligen
Riktigt äckliga bromssköldar, men dom var vara tills dess att jag gör iordning bakaxeln.
Det var den historien det!
Annars har det inte hänt så mycket. En hel del paket har ramlat in!
Mest massor av packningar, men ett par godbitar är 034Motorsport förstärkta motorkuddar samt fjäderbenslagringar, "snubb"fäste i plast och en väldigt svårhittat växellådskudde hela vägen ifrån England...
Nu lär jag väll ligga på latsidan tills dess att bes-gubben dyker upp, men det borde vara redan nu till veckan satt.
Jag är taggad!