BMW 525 tds 1993

rsng
22 november 2014 · 4 Inlägg

Som titeln säger så har jag en BMW hemma, eller ja det är min fars rättare sagt. När han fick hem den var motorn isär plockad så han satte ihop den och den gick inte o starta. Jag som inte har någon erfarenhet av bilar alls vet inte alls vad det kan vara för fel, men när jag satte i ett batteri och försökte starta så började hela instrumentpanelen lysa när jag vred på tändningen, men när jag skulle starta klickade det bara till och det var som att batteriet dog, vred om nyckeln igen och ingenting lyste. väntade någon minut och vred igen och då hände samma sak som första gången så tänkte att batteriet säkert var dåligt så gick och hämtade batteriladdaren och stoppa i den och vred om, men det klickande ljudet var kvar men lät också som det slog gnistor någonstans ifrån bilen. Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel? Det är ju en väldigt fin bil..

wofflan- Gear Heads Göteborg
22 november 2014 · 156 Inlägg

Varför starta 3 trådar om samma sak? Om det slå gnistor under bilen har ni väl glömt att sätta fast någon kabel typ startmotorn.. eller jordkablar etc..

rsng
22 november 2014 · 4 Inlägg

1 av trådarna blev av misstag o den andra kändes nästan som det var fel kategori, det slår inte gnistor men låter som det gör det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang