- Index
- Projekt
- Diskussionsforum
- Allmänt
- El- och hybridbilar
- Generell felsökning
- Motorteknik (Grundläggande)
- Motorteknik (Avancerad)
- Chassi, bromsar, transmission och däck
- Fordonsel och bilelektronik
- Billjud och multimedia
- Inredning, utseende och styling
- Bilvård och biltvätt
- Övriga fordon
- Projekt
- Efterlyst
- Film och foto
- Off topic
- Evenemangsforum
- Norrland
- Västra Svealand och Gävleborg
- Östra Svealand / Stockholm
- Västra Götaland
- Östra Götaland och Jönköping
- Skåne och Blekinge
- Internationellt
- Garaget - Support och nyheter
- Nyheter
- Felanmälan / Rapportera buggar
Nissan s13 med reggad m50 och bur mm
- 8 Följare
- 4 535 Visningar
- Uppdaterades senast 29 november 2014
Hej.
Jag håller på att bygga en s13 med bmw m50 b25iv .
Jag har nu reggat den, så mycket är klart.
Men, jag skapar denna tråd för att jag har fått många förfrågningar om hur jag har löst olika saker, och här kan ni få vissa svar, för att alla som bygger som mig ska slippa googla ihjäl sig, precis som jag gjorde och givetvis ge mig fina komplimanger. hehe.
Jag har gått från en nissan s13 med ca18det motor, som hade fått regbes pga trim, till en reggad s13, den är även inreggad med en fullbur och ställbara coils.
Sedan ska busen även trimmas, setupen kommer längre ner.
Där är snusket.
Städad!
motorn.
Det som har fått göras för att kunna montera motorn :
e34 tråg måste man ha om man inte vill bygga om hela torpeden.
bygga egna motorfästen.
Plocka krängninghämnaren fram
modifiera kardan, (svetsa ihop bmw och nissan)
och koppla om lite el , (tändström startström och suppapumpsrelät)
resten av bilens el behöver man inte röra.
motorrummet ska lackas såfort motorn är ur!
specs :
Info om karossen :
Sitter apexi Fullbur i bilen,den med dörrstag.
Sitter K sport Racing pro coilovers, ställbara i hårdhet och höjd runtom, plus camber fram.
Rensad baktill , batteriet bakflyttat.
Sitter en tjock bmw kylare med elfläkt som styrs från cockpiten.
Sitter en Lamelldiff med original oljekyl.
Stolarna är ett par Porsche GT3 replika, i bra skick, på ställbara skenor, man sitter svinlågt.
Sportratt. mätare i bilen, oljetemp , tryck, laddtryck, vattentemp
OMP 4punkts bälten
Sitter stabiliserings stag, bak, helt värdelöst då bilen blir skitstyv med buren, men ser ballt ut.
Bilen är omlackad.
motor : m50b25 iv , gått cirka 16k mil när den kom till mig.
ZF Diesel låda från TDS , med shortshift, lägena är tighta!
Henko 275 Liters pump i tanken.
Balanserad och ordentligt svetsad kardan!
styling" eller vad ni än kallar det.
works 8 kjolpaket runtom, helt och fint.
Omgjorda bakljus.
Trim
Innovate Bredbands lambda
Turbo, ny skick, T70 kl racing,
turbogrenrör, toppmatat, uttag för extern WG .
M20 svänghjul, svarvat.
M20 startmotor, den lilla.
6 puckad lamell , med saschs tryckplatta.
Komplett ic kit.
Allt med turbo är AN kopplingar, tillförsel , retur osv.
Sitter en AN 8 uttag svetsad i tråget.
Finns slangar med AN kopplingar och oljekylare.
Hks Replika dump, öppen.
Tial 38mm äkta wg.
Trimmet kommer monteras snart, ska plocka hem pnp sprut, en avgaskam, ny topplockspackning samt arp.
(om någon sitter på pnp sprut får ni gärna hojta annars)
bless.
Nissan 200sx s13 (1990)
- Index
- Projekt
- Diskussionsforum
- Allmänt
- El- och hybridbilar
- Generell felsökning
- Motorteknik (Grundläggande)
- Motorteknik (Avancerad)
- Chassi, bromsar, transmission och däck
- Fordonsel och bilelektronik
- Billjud och multimedia
- Inredning, utseende och styling
- Bilvård och biltvätt
- Övriga fordon
- Projekt
- Efterlyst
- Film och foto
- Off topic
- Evenemangsforum
- Norrland
- Västra Svealand och Gävleborg
- Östra Svealand / Stockholm
- Västra Götaland
- Östra Götaland och Jönköping
- Skåne och Blekinge
- Internationellt
- Garaget - Support och nyheter
- Nyheter
- Felanmälan / Rapportera buggar