UniCross skrev:
Ska bli roligt att se hur du får till baklamporna på ribborna när du hinner ta tag i de!
Gött att de blev ordning på bromsarna, åh snart får vi njuta av spackel å slip bilder!
Haha, eller hur! Ja men längtan är lika stor hos mig om jag ska vara ärlig. 😅
Vet du vad, dagen efter tog jag ut bilen för en provkörning, hjälpte bytet tror du? Nej. Svar nej. Nu börjar irritationen sakta krypa fram. Något står absolut inte rätt till, jag misstänker att huvudbromscylindern jävlas, men farsan misstänker luft i systemet så jag ska lufta alla bromsarna på nytt för att utesluta problem med luft. Jag har svårt att tro att det verkligen är så det ligger till, men man vet aldrig.
Jag tänker göra såhär att jag ignorerar bromsarna för tillfället, och fokuserar på det jag länge velat göra, spackla och slipa, men det är väldigt lite svetsning kvar fram. Luftintaget under originalkylet ska göras om, anledningen är att jag tycker det ser dumt ut som det är nu, det ska vara en rundning i lodrätt riktning, alltså inte rakt som det är nu. Varför jag satte det rakt vet jag faktiskt inte, men det är väl bara att sätta kapen och åtgärda sitt misstag. 😅 dessutom kommer jag få göra om det vänstra hjulhuskanten, märkte av att när jag riktade frontläppen så drog det fram hjulhuset på högersidan, så jag har en större glipa mellan däck och hjulhuskanten. En sak jag verkligen ångrar när det kommer till detta bygget är att jag valde att testa mig fram via plåtformning och inte modellera, men när beslutet togs för att bygga bilen så var tanken att köra allt i plåt, kolfiberfasonerna är något som tillkommit i efterhand. Men men, det är lätt att vara efterklok. 😅