2594
Sök

projekt: FORD SIERRA || update och nya bilder 2007-11-08 ||

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
jaa jag får se om jag orkar plocka ihop sierran idag... känner mig lite trött då de vart lite fest inatt med.... måste bara säga att jag har inte garvat så mkt som jag gjorde inatt.. bonden_ här på gorg var så förbannat full så han visste knappt vad han hette hahahah.. så fick vi för oss att vi skulle grilla inatt också så bonden_  stod i elden sammtidigt som han grillade.. trodde jag skulle dö av skratt hahahha oj oj säger jag då... men tillbaka till ämnet så får jag se om jag orkar plocka ihop sierran idag, har ju haft bort insprutet och lackat det med smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
17 april 2007
Trådstartare
bilen är nu ihop plockad efter lackeringen av lite motordelar men då batterierna i kameran är slut och jag inte har nåra nya så får ni ha lite tålamod och vänta på bilder tills jag fixat nya batterier....

idag tänkte jag fixa det sista inför besiktning.. spänna handbrommsen och fixa vänster bromsljus och slänga på nåra fula plåtisar med lagliga däck.. sen ska jag väll besikta så fort som möjligt eftersom jag har körförbud nu och behöver bilen (måste bessa innan den 7e maj annars blir det ny besiktning)

men jag ska försöka fixa batterier idag så nu får lite och kolla på smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
jaa igår grejjade jag med bilen och idag så var jag in och besiktade smile

http://i16.tinypic.com/2efrqxi.jpg

skönt att ha fått den igenom besiktningen... så nu kan man börja oroa sig för allt annat som att byta skärmkanter och framskärm och sånt som ska göras innan lack smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
ja då har man fått tag i batterier till kameran så nu kan jag uppdatera med bilder på hur det blev under huven när det blev ihop plockat smile

lite bilder

insprutet borta, som ni ser så lyckades jag repa ventilkåpan när jag skulle bort med insprutet hmm men de fixade jag till så nu ser det bra ut igen smile
http://i18.tinypic.com/2uxv8mx.jpg

insprutet grundat, tyvärr så har jag ingen bild på när det var nylackat men har iaf bilder på hur det ser ut när det är ihop monterat
http://i16.tinypic.com/4h1868n.jpg

monterat och klart
http://i14.tinypic.com/42s429k.jpg
http://i10.tinypic.com/4d4r3iw.jpg

ska även lacka dom där värme plåtarna på grenrören när jag har köpt riktigt färg som tål ett X antal hundra grader.. nu har jag bara vanlig motorlack och det tål ju inte lika mkt värme som "hot paint" smile sen så ska jag köpa nya tändkablar med så dom kommer också bli fräsch och ren snart smile

men så ser det ut nu iaf och jag vart nöjd, vart mkt snyggare smile

SÅ SLÄNG IN NÅN KOMMENTAR NU! alltid roligt med kommentarer smile

2 230 Inlägg
18 april 2007
det var rent och fint det dära:) blänker ju dom bara den:P tänk om man kunde ha så dära fint hehe:)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

778 Inlägg
18 april 2007
om du vill ha lite tips så tycker du fixar polerade insugs rör också smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 april 2007
Trådstartare
rojpen: tackar smile

sluskk: joo hade tänkt att göra nånting åt dom med, men det blir när jag bygger om lite för sportfilterna.. dom bara ligger där nu, tänkte jag skulle bygga nått fäste osv så då blir det nog andra insugsrör med smile

.......
2 655 Inlägg
19 april 2007
blev riktigt fint de där du. men du skulle ha köpt nå silicon spray eller va man ska säga å spraya på slangarna åså putsa lite på dom så dom blir svart o blank så blir de riktigt nice big_smile...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
beemern skrev:
blev riktigt fint de där du. men du skulle ha köpt nå silicon spray eller va man ska säga å spraya på slangarna åså putsa lite på dom så dom blir svart o blank så blir de riktigt nice big_smile...

tackar... joo jag ska puttsa dom men är ju inte klar än, det kommer smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
ja de har ju inte hänt så mkt... har skaffat nytt soppa filter och olje filter och det är så klart INTE biltema skit iaf :P

soppa filter och olje filter
http://i17.tinypic.com/4cuhu2a.jpg

tänkte byta soppa filter idag, men olja och olje filter blir nån annan gång eftersom jag inte har nån ny olja, farsan skulle fixa nån dyr "racing" olja åt mig så olja och filter byter jag när jag får ny olja :) och för övrigt så väntar jag på pengar så jag kan köpa nya stift och kablar :) så efter en hel service på motorn så ska nog pärlan må bra :)

och har jag tur så blir det kanske lack snart... chefen på praktiken sa idag att vi borde ta tag i min bil snart så den blir klar nån gång :) så de är bara att hoppas det blir snart, och han konstaterade också att vi inte behövde byta vänter framskärm eftersom det bara var ytrost så det kunde vi bara blästra :)

nä nu ska jag ut och byta soppa filter och sen ska jag börja grejja med 245an och göra den fin så man kan sälja den å köpa cross.. så om ni är sugen på en besiktad och skattad 245:a med nya broms skivor och belägg runt om, ny bytt v-låda och lite annat så hör av er :)

ha de!
Senast redigerat av _Glenne_ (24 april 2007)

10 sec före dig...
540 Inlägg
24 april 2007
mycket snyggt!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
tackar tackar smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 april 2007
Trådstartare
farsan kom förbi med oljan förut så jag har bytt både olja, olje filter, och soppa filter idag, sen har jag grejjat med 245an med som jag sa. slipad och grundat skärmkanterna bak på den och polerat den så nu är den röd igen tongue

845 Inlägg
24 april 2007
ser fint ut.. lycka till!

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
24 april 2007
_Glenne_ skrev:
ja de har ju inte hänt så mkt... har skaffat nytt soppa filter och olje filter och det är så klart INTE biltema skit iaf tongue

BILTEMA är det inge fel på;) största skillnaden är nog priset smile ...

AJJA ! lycka till Glennooo.....

soppa filter och olje filter
http://i17.tinypic.com/4cuhu2a.jpg

tänkte byta soppa filter idag, men olja och olje filter blir nån annan gång eftersom jag inte har nån ny olja, farsan skulle fixa nån dyr "racing" olja åt mig så olja och filter byter jag när jag får ny olja smile och för övrigt så väntar jag på pengar så jag kan köpa nya stift och kablar smile så efter en hel service på motorn så ska nog pärlan må bra smile

och har jag tur så blir det kanske lack snart... chefen på praktiken sa idag att vi borde ta tag i min bil snart så den blir klar nån gång smile så de är bara att hoppas det blir snart, och han konstaterade också att vi inte behövde byta vänter framskärm eftersom det bara var ytrost så det kunde vi bara blästra smile

nä nu ska jag ut och byta soppa filter och sen ska jag börja grejja med 245an och göra den fin så man kan sälja den å köpa cross.. så om ni är sugen på en besiktad och skattad 245:a med nya broms skivor och belägg runt om, ny bytt v-låda och lite annat så hör av er smile

ha de!

///Widell

778 Inlägg
25 april 2007
_Glenne_ skrev:
rojpen: tackar smile

sluskk: joo hade tänkt att göra nånting åt dom med, men det blir när jag bygger om lite för sportfilterna.. dom bara ligger där nu, tänkte jag skulle bygga nått fäste osv så då blir det nog andra insugsrör med smile

GRYMT! smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 april 2007
Trådstartare
japp smile

men vet inte hur jag ska bygga till sportfilterna..funderar på om man ska bygga en värme avskiljande polerad plåt låda till dom eller nått?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
27 april 2007
Trådstartare
fan om den ska lackas snart så måste jag ju få tag på en cossie vinge med... kan ju inte ha en cossie replica utan en äkta cossie vinge så om du har en cossie vinge eller vet av en cossie vinge till salu så hör av dig! smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
28 april 2007
Trådstartare
har ni en cossie grill till salu så hör av er då med.. min flög bort inatt hmm  körde ikapp med en epa och när vi passerade 200km/h så lossnade min cossie grill och flög iväg och sen hittade vi den inte nå mer.. smått less mad
Senast redigerat av _Glenne_ (28 april 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 maj 2007
Trådstartare
ja nu kommer de bli dåligt med bild uppdateringar på en tid eftersom det verkar som det är nån jävel som stal kameran av mig på sista april mad men jag ska fan i mig försöka ta reda på vem det var och "hälsa på" den jäveln mad

Sök