2255
Sök

projekt: FORD SIERRA || update och nya bilder 2007-11-08 ||

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 juni 2007
Trådstartare
jaa idag har man små grejjat lite.. fixat ett stag i förar dörren till elhissen... förut så gick rutan upp snett när man hissade upp den men nu funkar den prima fint wink sen så har jag bytt en tätnings list runt dörren som var sliten med så nu blev det riktigt tyst och fint att åka i bilen.... förhoppningsvis så blir det väll även lack snart... ska snacka med chefen på praktiken eftersom jag skulle få en lack snart och det känns som det börjar bli dags nu smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

735 Inlägg
6 juni 2007
_Glenne_ skrev:
jaa idag har man små grejjat lite.. fixat ett stag i förar dörren till elhissen... förut så gick rutan upp snett när man hissade upp den men nu funkar den prima fint wink sen så har jag bytt en tätnings list runt dörren som var sliten med så nu blev det riktigt tyst och fint att åka i bilen.... förhoppningsvis så blir det väll även lack snart... ska snacka med chefen på praktiken eftersom jag skulle få en lack snart och det känns som det börjar bli dags nu smile

Jobba på nu glenne tongue vill se fårrden i ny skepnad hehe

Born With Nothing..Die With Everything

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:
_Glenne_ skrev:

Jobba på nu glenne tongue vill se fårrden i ny skepnad hehe

hehe då är vi två wink

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

519 Inlägg
7 juni 2007
_Glenne_ skrev:
hehe det vart en cross endå tongue men imorrn ska 245an skrotas så då får man 4000kr att spendera wink  undra bara på vad roll kan säga att jag fick tillbaka steget från garantin för 2 veckor sedan men det höll bara några timmar innan det brann igen så jag fick lämna in det igen hmm

Hehe ja dom där 4000 var det många som var ute efter, jag skrotade min bruks sierra så det blev V8a som bruksbil i några dagar, DYRT men roligt big_smile
Kommer du inte på vad du ska lägga dina pengar på så kan jag PMa mitt kontonr, jag har INGA problem att spendera dom roll

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 juni 2007
Trådstartare
Fordofilen skrev:
_Glenne_ skrev:
hehe det vart en cross endå tongue men imorrn ska 245an skrotas så då får man 4000kr att spendera wink  undra bara på vad roll kan säga att jag fick tillbaka steget från garantin för 2 veckor sedan men det höll bara några timmar innan det brann igen så jag fick lämna in det igen hmm

Hehe ja dom där 4000 var det många som var ute efter, jag skrotade min bruks sierra så det blev V8a som bruksbil i några dagar, DYRT men roligt big_smile
Kommer du inte på vad du ska lägga dina pengar på så kan jag PMa mitt kontonr, jag har INGA problem att spendera dom roll

hehe otur för mig att jag inte fick nå pengar för den så jag skrotade den inte.. pengarna var redan slut i fonden när jag skulle skrota den.. så jag får väll sälja den för en par tusen hmm

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
jävlar va dåligt med uppdateringar det har varit på sista tiden, men det är för att jag har gått ur skolan nu så jag lever på 0kr i månaden just nu, sen så är det sommar så då går pengarna till bensin, och skräp mat och öl nån gång ibland tongue

men nu i veckan så kommer det 5st blåa x-ljus och ett par m3 speglar iaf smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 juli 2007
Trådstartare
imorrn kommer iaf x-ljusen och m3 speglarna... så då ska man väll försöka få till ett snyggt fäste till x-ljusen och få dit speglarna osv... får se om man kanske kan åka och låna morsans kamera då eftersom min vart stulen som det står tidigare i tråden... men nog ska vi kunna fixa lite bilder åt folket....hoppas jag... smile

sen så ska farsan köpa en svets snart så då kan jag äntligen byta skärmkanterna bak och vänster framskärm... vill iaf få på en grund färg på bilen innan vintern... så nu snart så ska det väll bli lite fart på tråden igen smile

Höbonde
228 Inlägg
19 juli 2007
Mycket fint, fortsätt med det bra arbetet big_smile

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
idag kom X-ljusen och speglarna men fick inte tag i nån kamera,,, men imorrn kommer iaf fästet till X-ljusen... beställde ett fäste med farsan då han jobbar på "hällsjö svets och industritjänst" smile så ska försöka få tag i en kamera och fota när X-ljusen är på plats smile

2 953 Inlägg
20 juli 2007
satt dit speglarna än eller måste du fixa addaptor plator till dom

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
måste bygga addaptor plator först....

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
idag har man kopplat in X-ljusen så nu lyser dom med tongue så har jag byggt addaptor plattor till m3 speglarna, men dom var inte riktigt klar men ska göra klar dom imorrn smile

sen ska jag väll köpa värre lampor till X-ljusen (100W) och några dioder som jag ska borra in i X-ljusen.... nån som vet vart man kan få tag på dioder föresten?? OBS ej blåa för det är för mkt fjortis/epa stuk OBS typ oranga om det finns sånna dioder??

föresten så tänkte jag försöka åka till morsan imorrn och låna kameran av henne så bilder på m3 speglarna och X-ljusen kommer smile

kanske ska fråga om det är nån som vet hur man koppar P-ljus till sido markeringarna?? alltså så dom lyser hela tiden men endå blinkar när man ska blinka.. nån som vet??

hare bra alla smile
Senast redigerat av _Glenne_ (23 juli 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
idag så vart addaptor platorna klara också... ligger på torkning nu efter att jag lackade dom så senare idag åker m3 speglarna på smile  ska som sagt försöka fixa en kamera idag så ni får några bilder smile

735 Inlägg
24 juli 2007
_Glenne_ skrev:
idag så vart addaptor platorna klara också... ligger på torkning nu efter att jag lackade dom så senare idag åker m3 speglarna på smile  ska som sagt försöka fixa en kamera idag så ni får några bilder smile

Foort glenne en kamera wink vill se

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:
_Glenne_ skrev:

Foort glenne en kamera wink vill se

jag ska, fick tyvärr inte tag i morsan idag så kunde inte låna kameran av henne idag... men ska göra ett nytt försök att låna kameran imorrn tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
ja nu kommer det äntligen några bilder smile

X-ljusen smile  rally stuk AB wink
http://i14.tinypic.com/6h58n79.jpg
http://i16.tinypic.com/63wf2xf.jpg

M3 speglarna och mina hemma byggda addaptor plator smile
http://i11.tinypic.com/4za7alw.jpg

ursäkta dom fula börndäcken bak, men anledningen har ni här wink tongue
diff doris big_smile
http://i10.tinypic.com/5xh2t1c.jpg

filmer från däck slitaget finns uppladdade under kategorien video eller gå in på video eller film klipp eller va fan det heter på min sida om ni vill se smile

det var allt för denna gång, ha de bra allihopa smile
Senast redigerat av _Glenne_ (25 juli 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
just ja, glömde nämna att fästet till x-ljusen är egen svetsat smile vart ju bra iaf eller hur smile

735 Inlägg
25 juli 2007
_Glenne_ skrev:
just ja, glömde nämna att fästet till x-ljusen är egen svetsat smile vart ju bra iaf eller hur smile

Blir ju bra det där smile vad är det för massage kudde du har på sätet mannen tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
Broken-Arrow skrev:
_Glenne_ skrev:

Blir ju bra det där smile vad är det för massage kudde du har på sätet mannen tongue

tackar smile ,äh nå jävla överdrags skydd skit för att skydda sätet lite bara, fast det har halkat ner lite haha xD smile
Senast redigerat av _Glenne_ (25 juli 2007)

735 Inlägg
25 juli 2007
_Glenne_ skrev:
Broken-Arrow skrev:
_Glenne_ skrev:

tackar smile ,äh nå jävla överdrags skydd skit för att skydda sätet lite bara, fast det har halkat ner lite haha xD smile

Hehe förstod nog det men skulle retas lite med dig tongue

Sök