nu måste man få tag på ett nytt dimmljus till cossie fronten också, var en fågel som ville ta en närmare titt på dimmljuset typiskt att jag dödade fågeln roger då haha xD vart inte så fräscht i insatsen till dimmljuset heller, blodstänk över hela dimmljuset och glaset sprack osv hehe ... nån som vet av ett väster dimmljus till cossie fronten??
Senast redigerat av _Glenne_ (6 augusti 2007)
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
idag får jag iaf ett nytt slutsteg.... efter att jag har haft steget inlämnat 2 gånger på garantin på grund av samma fel (har ungefär haft steget en halv kväll sen i vintras, resten av tiden har det varit på garanti ) så beslutade dom sig för att byta ut steget mot ett nytt, förmodligen ett likadant skulle jag tro men nytt, syrran skulle iväg och kolla på en ny lägenhet idag så då sa jag att hon skulle hämta ut steget när hon endå skulle till stan och jag inte har råd att åka till stan, sen så skulle hon jobba natten, bygga upp nån scen eller vad det var så hon skulle iaf komma förbi med steget när hon slutade, så då får man se om det är ett likadant vilket jag tror att det är
Senast redigerat av _Glenne_ (13 augusti 2007)
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
jahapp då knäckte man bakaxeln ikväll då, mer jobb och pengar fan att jag var så dum att ta bakaxeln från en ungdomskörd bil sist, skulle tagit en gubbkörd axel istället så hade säkert den fortfarande varit hel ajja den får väll stå och samla damm ett tag nu då, och jag får vara utan bil
men men det är snart fixat, går ju på ett ögonblick att byta axel på en sierra, mkt lättare än på en volvo exempelvis (har gjort det på båda)
Senast redigerat av _Glenne_ (21 augusti 2007)
ja då var bakaxeln ner riven då, tur att sierra är en av dom lättare bilarna att meka med, tog runt 1-1,5 timme och då var jag själv och jobbade i ett rätt segt tempo då det är blå varmt ute så man svettades som faan
så imorgon ska jag hämta en ny axel av b0nd3n, och på fredag (som för övrigt är min födelsedag) ska jag montera den sen får man se om man glider på stan på fredag eller om man dricker öl eftersom man fyller år
jaa då har man varit och hämtat bakaxeln idag, att man kan ha så kul med att plocka bort en bakaxel från en skrot bil sen så monterade jag den ikväll
lite bilder har jag med upphissad och utan bakaxel
hmm ska det verkligen se ut så här? och vart är det andra lilla drevet
nämen där var det andra lilla drevet xD
ett tapert försök att välta den med handkraft
efter lite hårt slitande så kom det en gubbe med en traktor som vi så snällt frågade om han kunde hjälpa oss, och han var så snäll så han ställde upp och poff så låg bilen på tak på ett ögonblick för övrigt jag och b0nd3n här på gorg på bilden
och sen så lyckades vi få bort bakaxeln och sen var det bara att åka hem och montera den på sierran, tror för övrigt att det vart en annan utväxling med för bilen känns piggare med den här axeln
sen så har vi ett filmklipp med som kommer upp snart
ha det bra alla gorgare
efter lite hårt slitande så kom det en gubbe med en traktor som vi så snällt frågade om han kunde hjälpa oss, och han var så snäll så han ställde upp och poff så låg bilen på tak på ett ögonblick för övrigt jag och b0nd3n här på gorg på bilden http://i9.tinypic.com/67g4vfd.jpg
och sen så lyckades vi få bort bakaxeln och sen var det bara att åka hem och montera den på sierran, tror för övrigt att det vart en annan utväxling med för bilen känns piggare med den här axeln
efter lite hårt slitande så kom det en gubbe med en traktor som vi så snällt frågade om han kunde hjälpa oss, och han var så snäll så han ställde upp och poff så låg bilen på tak på ett ögonblick för övrigt jag och b0nd3n här på gorg på bilden http://i9.tinypic.com/67g4vfd.jpg
ha det bra alla gorgare
snyggt Glenne sånt där mekande känner man igen hehe,fint att du fick ihop bilen igen och som du sa går ju jäkligt smidigt att byta axel på fårrdarna