2262
Sök

projekt: FORD SIERRA || update och nya bilder 2007-11-08 ||

147 Inlägg
30 augusti 2007
_Glenne_ skrev:
Hunda skrev:
Svart tak vore snyggt också, eller varför inte bakluckan också svart?

har faktiskt funderat på det, men vet inte hur det skulle bli igentligen smile

Här har du en som har svart bagagelucka & huv http://www.garaget.org/?car=61451

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
jahapp man hade turen med att toningen inte räckte till hela bakrutan hmm ajja bara skaffa mer och tona den med

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

811 Inlägg
30 augusti 2007
Glenne bilder bilder bilder bilder tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
det får bli när det är klart, funderar på att heltona och en fet bård på framrutan... äkta bonna stil hahahahaha tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

811 Inlägg
30 augusti 2007
åsch skit i det. borden ok. men drit i framrutorna. snyggt ok men känns onödigt nu när det blir mörkt ute.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 augusti 2007
Trådstartare
hehe joo jag vet, men tänkte bara se hur det blir, bara slita bort om man nu vill det... men bakrutan och board ska jag fixa iaf smile

811 Inlägg
30 augusti 2007
liter bra det. smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
uscha måste byta skärmkanter bak också, fast det visste jag väll iofs... råkade sparka bort en bit av skärmkanten igår på ena sidan hehe tongue  nä byta dom och huven sen är den klar för garage lack big_smile

2 953 Inlägg
31 augusti 2007
r.i.p glennes vänstra skärmkant big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
haha iaf en bit av den lol

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
jahapp då fick man ett tillfälligt skattemärke i postlådan idag då, så nu är bilen laglig ett tag smile känns skönt tongue

för övrigt så har det inte hänt så mkt idag eftersom jag har kopplat in ljud i syrrans bil... en peugot 206 gti -00 och fan i helvete vad bra det lät i en sån liten bil, trodde fan hjärtat skulle stanna när man basade lol  för övrigt så är det en sjukt pigg liten sak den där bilen big_smile

men syrran skulle svänga in och se om hon kunde få tag på nå mer toning åt mig idag så uppdate kommer väll kanske imorrn då... för övrigt så tänkte jag ge mig på att byta knutkors på mellanaxeln imorrn eftersom det är rätt glappt smile
Senast redigerat av _Glenne_ (31 augusti 2007)

259 Inlägg
31 augusti 2007
_Glenne_ skrev:
det får bli när det är klart, funderar på att heltona och en fet bård på framrutan... äkta bonna stil hahahahaha tongue

haha de är rätta takter. ska vara heltonat och en fet bord.big_smiletongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
31 augusti 2007
Trådstartare
bubban skrev:
_Glenne_ skrev:

haha de är rätta takter. ska vara heltonat och en fet bord.big_smiletongue

hehe japp... bonna style lixom xD roll

och eftersom orginal dimmljusen var borta när jag köpte den så tiggde jag åt mig ett par scorpio dimmljus av b0nd3n, så idag eller nyss lättare sagt har jag monterat dimmljus så man kan köra med lite "raggar belysning" wink big_smile

*sponsrad av b0nd3n* wink haha

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
jaa nu har man ju avgas trimmat med wink..... avgassystemet är typ av roll... men det är också lite kul, fan va folk tittar när man gasar förbi lol va fjortis man känner sig att gasa runt med halvt avgassystem lol men tror det bli i veckan jag fixar avgassystemet

sen så bytte jag mellanaxel igår, eftersom ena knutkorset var rätt glappt, så nu funkar det bra igen...så har jag satt fast batteriet, 2st 2or fixade tongue

sen så har jag tonat en lagom board i framrutan.. 25cm.. så där lagomt hehe tongue

så har jag monterat oranga lampor i P-ljusen fram, sen ska jag borra in P-ljus i blinkersena fram och koppla in sido markeringarna till P-ljusen med, så ser den iaf lite raggig ut när det är mörkt hehe

så har vi riktigt tur så kanske vi kan fixa nå bilder ikväll på boarden och dimmljusen och det oranga P-ljuset
Senast redigerat av _Glenne_ (2 september 2007)

1 997 Inlägg
2 september 2007
Yeah går bra de här! tongue
kör hårt big_smile
om avgaset ändå ska bytas kan du väl fixa nåt grövre? wink
väntar på bilder smile

Ford Racing
479 Inlägg
2 september 2007
Fullgott!!! Bilder!!!!!

Ja Just!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
inga bilder ikväll, eventuellt imorrn,  har iaf borrat och kopplat in lampor i blinkersena fram, så orange ljus i P-ljus och blinkers, ser fränt ut med det och tända dimmljus tongue ska även koppla in sidomarkeringarna som sagt, men det blir nån gång i veckan här.... joo men tänkte svetsa avgassystemet lite snabbt så där så man får den igenom bes iaf, sen ska jag byta till 2,5" simons och ta bort kattarna, men det blir när pengarna räcker smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
jahapp idag har man ju haft det man har gjort med... har slipat ner alla rostfläckar (förutom huv och skärmkanter som ska bytas) och grundat, spacklat och sedan grundat igen... så bara man får byta skärmkanter och huv så blir det väll nån färg på hela bilen, har bestämmt att den ska bli blanksvart så ska jag lacka trösklarna, nedre läppen på kofångaren fram och och en liten kant längs ner på kofångaren bak silver, om ni förstår hur jag menar?! tror det kommer bli snyggt smile

just ja höll på att glömma att jag har börjat med nätgrill med,  den blir förhoppningsvis klar ikväll och jag tror även den kommer bli ganska bra smile

så jag ska försöka så gott jag kan att fixa bilder på det jag har gjort med bilen hitills smile

för övrigt så har jag eventuellt fått tag på en fräsch huv billigt, hoppas bara att det blir så smile
Senast redigerat av _Glenne_ (4 september 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
nu har jag varit iväg och lånat morsans kamera iaf men eftersom det var mörkt nu när jag kom hem så vart det lite dåliga kort, ´så kunde inte ta bilder på allt jag gjort, men nån bild vart det iaf smile

lyset tongue tyvärr så ser det långt ifrån lika bra ut på bild som det gör i verkligheten hmm
http://i17.tinypic.com/54al5dl.jpg

hr har jag slipa och puttsat och grejjat för att få bort lite rost, och jag lyckades bra tror jag, sen grundade jag, spacklade lite och sedan var det tänkt att grunda igen efter spacklingen men det hann jag inte så det blir imorrn.. för övrigt så syns det inte att jag har kört efter en blöt grusväg va?? roll
http://i12.tinypic.com/53hy77p.jpg

och tyvärr så hann jag inte klart med grillen på långa vägar ikväll eftersom jag for och fixade en kamera istället tongue  men här är den som den ser ut nu iaf
http://i7.tinypic.com/4ys4q60.jpg

som sagt, lite dåliga bilder kanske men bilder på boarden, resten av rostlagningen, och lite annat kommer imorrn, så som sagt så blir det mer bilder imorrn wink
Senast redigerat av _Glenne_ (5 september 2007)

811 Inlägg
4 september 2007
låter bra. det Glenne. saknat lite bilder. smile lycka till med resten av arbetet imorgon smile

Sök