1509
Sök

projekt: FORD SIERRA || update och nya bilder 2007-11-08 ||

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
hahaha joo men visst tongue   har iaf nyss varit och hämtat en kompressor och färgspruta som jag lånat så jag ska kunna lacka fälgarna imorrn eller på lördag smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 953 Inlägg
6 september 2007
pyttsan glömde minna raketer å scorpion typ lite här där  i den

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

811 Inlägg
6 september 2007
trevligt. smile hoppas det blir bra väder då.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
Tim: haha nu är dom mina!! cool

Doors: joo jag hoppas på bra väder jag med smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 953 Inlägg
6 september 2007
_Glenne_ skrev:

de va ju de jävligaste

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 september 2007
Trådstartare
xorox_88 skrev:
_Glenne_ skrev:

de va ju de jävligaste

kan ja lova! wink

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
provade lacka den grundade fälgen idag, men den vart ju inte 100% eftersom färgsprutan läkte lite fram i munstycket så det droppade färg osv där så det vart lite knasigt, men skitsamma är ju bara vinterhjul, hade lika gärnat kunnat pensla dom, så noga är jag med vinter fälgarna tongue

ajja en bild på den då
http://i1.tinypic.com/4y63d48.jpg

mer kommer väll kanske sen

811 Inlägg
7 september 2007
hawt smile kommer garanterat bli super big_smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
jodå, idag har man kört hårt med fälgarna... snart är dom andra 3 klar för lack med, har hållt på att slipa och maskera dom sen klockan 11:00 nån gång tongue

sen måste jag tacka xorox_88 som hjälper till med fälgarna så det går fortare smile

för övrigt så borde det ju bli bättre än plåtisar med vita alu fälgar iaf, eller?? tongue smile
Senast redigerat av _Glenne_ (7 september 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
jahapp då har man grejjat lite till... så här kommer lite fler bilder

här har jag spacklat lite där jag slipade och grejjade rosten, det vart ett pytte litet hål där så det är därför jag använde glasfiberspackel smile
http://i15.tinypic.com/4p9r2gz.jpg

här vid baklyset vart det också ett pytte litet hål som jag anävnde glasfiberspackel till
http://i11.tinypic.com/5xdnkig.jpg

hel baken då... slipat rost där med, och spcklat igen porerna eller vad man ska säga och lite ojämnheter smile
http://i2.tinypic.com/4kz4n6g.jpg

så där ja då var alla 4 fälgarna lackade smile
http://i9.tinypic.com/4zm2t7d.jpg

det var allt för idag, mer bilder kommer säkert imorrn då jag förmodligen också ska grejja smile

811 Inlägg
7 september 2007
allt för idag? klockan är ju bara 16. du har ju minst 8 timmar till att arbeta på. hehe smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
hehe jaa men man måste ju ha lite övrig fritid med roll näe men måste åka till morsan och hämta mobilen eftersom jag glömde den i hennes bil när hon skjutsade mig igår, sen ska jag väll förbi farsan och käka nånting, och efter det ska jag fundera på hur man ska få tag i pengar så man kan ut på stan och glida ikväll tongue så jag har inte tid med bilen nå mer idag som sagt smile  eller kanske ska sätta tillbaka nummerplåten bak då så inte farbror blå blir plutt tongue

811 Inlägg
7 september 2007
hehe, ok. BTW fälgarna blev ju riktigt bra. Bara att hoppas lagningarna på bilen gör det också & att färgen stämmer överense som den ska smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
tackar... jag ska ju inte bättra på dom fläckarna utan dom ska bara slipas och grundas sen får det vara fläckar där tills bilen blir lackad blanksvart, sen lagningarna tror jag inte är några problem, dom kommer nog hålla en par år iaf... smile
Senast redigerat av _Glenne_ (7 september 2007)

811 Inlägg
7 september 2007
jag kan köra upp min bil så kan du få greja med den också. Lacka den svart kan du för göra också. vore nog rätt coolt med svart färg på bilen. smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 september 2007
Trådstartare
Droors skrev:
jag kan köra upp min bil så kan du få greja med den också. Lacka den svart kan du för göra också. vore nog rätt coolt med svart färg på bilen. smile

haha jaa gör de du lol jodå skulle nog va rätt snyggt på din bil med svart smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
jaa idag har jag slängt på alu fälgarna (vinter sulorna) och jaa jag vet att man inte får lägga på vinter däcken än, men hade punka på en sommar bak däcket och det andra var inte så fräscht efter nån börn, sen så ville jag inte ha plåtisar, ser ju iaf bättre ut med alu fälgar och för det tredje så börjar det bli minus grader här på nätterna så rätt vad det är så är det en hal fläck så man far av vägen om man har sommardäck smile

en liten bild då, vart ju MKT bättre än plåtisarna även om alu fälgarna kanske inte är så jätte fet, men de behöver dom ju inte vara på vintern heller smile
http://i17.tinypic.com/4m18hvp.jpg

och för övrigt så är ju bilen ganska skitig och lerig som ni ser tongue

och det är ju ganska dåligt väder här idag så man kan inte göra så mkt, vart ju ganska blöt när jag bytte hjul tongue  men väntar på att regnet ska avta så man kan gå ut och hänga upp avgassystemet som rammlade i backen igår kväll när jag gled runt på stan tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (8 september 2007)

1 997 Inlägg
8 september 2007
Jo ja håller me dig. De vart grym skillnad! wink
Grillen blev också bra! smile
Bården va ju som lagom fet också tongue

Fortsätt såhär nu så blir den fet tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 september 2007
Trådstartare
tackar tackar smile

här är en liten filmsnutt för att se hur slö den är.. nädå tycker den går helt okej för att vara en så pass stor bil med 2,0 liters spis, 0-100 på UNDER 10sek iaf smile men bättre kommer den gå efter vintern tongue
http://www.garaget.org/video/7nyxq3tc6jz0

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
sitter nu och  funderar på en sak, jag håller ju på att sälja crossen och har ju fått några spekulanter som verkar intresserad, då tänkte jag från början köpa fälgar till scorpan för dom pengarna, men sen insåg jag att det börjar närma sig vintern och att en skoter inte hade varit helt fel smile men nu satt jag och surfade runt på blocket och hittade den här http://www.blocket.se/vi/12890928.htm?ca=4_s som jag vart rätt sugen på, så nu sitter jag och funderar om man skulle ta ett tåg ner och hämta den där om den finns kvar när jag sålt crossen eller om jag ska köpa mig en skoter, vad tror ni??? smile

saknar ju lixom min "åka brett oavsett väglag" bil, så jag är sugen på en ny tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (9 september 2007)

Sök