1649
Sök

projekt: FORD SIERRA || update och nya bilder 2007-11-08 ||

811 Inlägg
9 september 2007
skit i skotern big_smile Skicka bort crossen och rusta scorpan. det är ju ingen cossie smile då kan man ju skippa det. tror du kommer få scorpan riktigt fin. känner det på mig.

Illustratör
826 Inlägg
9 september 2007
Kul att en gammal scorpa ska få liv på nytt..  Vad har du för planer med motorn? smälla in 2,9'an ist? tongue Eller ere hederlig trimning på G?

Tänker...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
hehe joo men jag vet ju hur kul en sierra 2,9a är, scorpan därimot är bara kul när det är blött ute roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Fallan skrev:
Kul att en gammal scorpa ska få liv på nytt..  Vad har du för planer med motorn? smälla in 2,9'an ist? tongue Eller ere hederlig trimning på G?

joo men som sagt så sitter jag och funderar på att köpa en sierra igen och sälja scorpan när den är bes och skattad, kör med ombes och tillfällig skattelapp nu... men får se om har kvar scorpan och lägger ner tid på den endå... isf är jag smått sugen på en turbo konventering i den, men har ju ingen erfarenhet av det, men med hjälp av polare med erfaranhet och gorg´s forum så ska det nog gå wink tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (9 september 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

379 Inlägg
9 september 2007
Sattsa på den där Sierran du big_smile Antagligen roligare än Scorpion på alla sätt, utom kanske bensinförbrukningen tongue

Tyskstuk är äckligt.

Illustratör
826 Inlägg
9 september 2007
_Glenne_ skrev:
Fallan skrev:

joo men som sagt så sitter jag och funderar på att köpa en sierra igen och sälja scorpan när den är bes och skattad, kör med ombes och tillfällig skattelapp nu... men får se om man lägger ner tid på scorpan endå... isf är jag smått sugen på en turbo konventering i den smile

Aha.. Jo sierrorna e religt roliga lekbilar men då ere nästan bättre o bara ha som just "lekbil" o inte fräscha upp. Man blir ju så mkt försiktigare då.. tongue Men det kan ju samtidigt vara kul o frächa upp scorpan. E ju inte så många som lägger ner den energin på dom..

Tänker...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Tweak skrev:
Sattsa på den där Sierran du big_smile Antagligen roligare än Scorpion på alla sätt, utom kanske bensinförbrukningen tongue

mjo precis, men en fräsch 2,9a ska ju inte ta allt för mkt soppa endå smile  men det är ju de där med att leka bort pengarna så där, men scorpan borde man ju kunna få runt 6papp bes och skattad sen isf smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Fallan skrev:
_Glenne_ skrev:
Fallan skrev:

joo men som sagt så sitter jag och funderar på att köpa en sierra igen och sälja scorpan när den är bes och skattad, kör med ombes och tillfällig skattelapp nu... men får se om man lägger ner tid på scorpan endå... isf är jag smått sugen på en turbo konventering i den smile

Aha.. Jo sierrorna e religt roliga lekbilar men då ere nästan bättre o bara ha som just "lekbil" o inte fräscha upp. Man blir ju så mkt försiktigare då.. tongue Men det kan ju samtidigt vara kul o frächa upp scorpan. E ju inte så många som lägger ner den energin på dom..

näe tänkte ju isf köpa in den där sierran jag länkade till på föregående sida och bara tuckta... är så less på att göra iordning bilar, antingen kvaddar man dom eller så får man alldrig igen pengarna osv osv osv.... men får se, har ju inte bestämmt mig än heller, är ju lagomt sugen på en skoter med smile

811 Inlägg
10 september 2007
skippa skotern. och gör något kul för pengarna eller ge bilen nåt.  smile Iofs så bor man ju i mellan sverige och får inte 2meter snö på vintern så jag har inte riktigt förståt det roliga med skoter big_smile

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
10 september 2007
rs niklas skrev:
fattar inte hur folk orkar lägga ner tid på en meninglös ford?

HAHAHA....!!!! är en saab 99 så bra då?

///Widell

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Droors skrev:
skippa skotern. och gör något kul för pengarna eller ge bilen nåt.  smile Iofs så bor man ju i mellan sverige och får inte 2meter snö på vintern så jag har inte riktigt förståt det roliga med skoter big_smile

hehe dåå har du missat nått.... finns fan inge roligare än skoter nästan tongue  och har man haft skoter varje vinter så är det svårt att vara utan tongue men jag får se hur det blir smile

saab expert
248 Inlägg
10 september 2007
_Glenne_ skrev:
rs niklas skrev:

fattar inte hur folk kan vara så dum att dom åker runt i så förbannat fula sketna saabar.....

vad är det för jävla skit snack har du sett min saab i verkligheten????
avundsjuka-- lätt att få svårt att bli av med!!!

saab expert
248 Inlägg
10 september 2007
widell1111 skrev:
rs niklas skrev:

HAHAHA....!!!! är en saab 99 så bra då?

yes

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
rs niklas skrev:
_Glenne_ skrev:
rs niklas skrev:

fattar inte hur folk kan vara så dum att dom åker runt i så förbannat fula sketna saabar.....

vad är det för jävla skit snack har du sett min saab i verkligheten????
avundsjuka-- lätt att få svårt att bli av med!!!

joo jag är absolut avundsjuk på en sketen saab 99 roll lol

Illustratör
826 Inlägg
10 september 2007
Orka ens komentera om du inte har några synpunkter på bilen i sig, rs.. Eller var det för ansträngande att låta bli o skriva? 
Iaf.. Nog går det att "nästan" vara utan skoter.. Förra vintern va ju ren katastrof.. Jag körde inte min mach Z mer än en gågn tror jag.. Ja bytte motor i min gamla everest o criusade omkring med den ist.. Har kostat mig, förutom soppa, ett bränslefilter för 15kr. smile Ska sälja Z'an nu o köra me everesten då det känns så surt när det aldrig kommer nån snö...

Tänker...

7 100 Inlägg
10 september 2007
skit i sierran och skoter,och kör på med scorpion ist ffs!! smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Fallan skrev:
Orka ens komentera om du inte har några synpunkter på bilen i sig, rs.. Eller var det för ansträngande att låta bli o skriva? 
Iaf.. Nog går det att "nästan" vara utan skoter.. Förra vintern va ju ren katastrof.. Jag körde inte min mach Z mer än en gågn tror jag.. Ja bytte motor i min gamla everest o criusade omkring med den ist.. Har kostat mig, förutom soppa, ett bränslefilter för 15kr. smile Ska sälja Z'an nu o köra me everesten då det känns så surt när det aldrig kommer nån snö...

joo det var ju lite ont om snö förra vintern jaa... men jag tyckte det funkade att öra skoter då med, kanske vi hade lite mer snö, trots att det bara skiljer ca 10 mil mellan oss??  iaf tänkte jag bara köpa mig nån polaris för runt 10papp isf så det är ju inte världens undergång... typ en indy 500 från början av 90-talet eller liknande... men som sagt, får se smile

bmx: vi får se hur det blir smile

Illustratör
826 Inlägg
10 september 2007
Hehe.. får se o får se.. big_smile Man vill ju inte följa ett projekt som  inte blir klart juh. E ju som att se en film o ge fan i o se slutet. big_smile  Ne så får det inte bli.. tongue

Tänker...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
meeen vafan inte ger jag upp scorpan bara för att jag skulle köpa en skoter... tänkte ju köpa sommar fälgar för dom pengarna bland annat, och de behövs ju inte nu så innan vintern är slut så har man ju lyckats spara ihop till ett par fälgar säkert.... för även om jag köper skoter så kommer jga endå fortsätta med scorpan ju! smile

hehe och jaa jag har beslutsångest för vad jag ska göra med pengarna.. för det är ju inte varje dag man har sånna summor när man är arbetslös tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (10 september 2007)

Illustratör
826 Inlägg
10 september 2007
_Glenne_ skrev:
meeen vafan inte ger jag upp scorpan bara för att jag skulle köpa en skoter... tänkte ju köpa sommar fälgar för dom pengarna bland annat, och de behövs ju inte nu så innan vintern är slut så har man ju lyckats spara ihop till ett par fälgar säkert.... för även om jag köper skoter så kommer jga endå fortsätta med scorpan ju! smile

hehe och jaa jag har beslutsångest för vad jag ska göra med pengarna.. för det är ju inte varje dag man har sånna summor när man är arbetslös tongue

Härligt o höra.. tongue 

Asså, utifall du planerar att ev investera i bilen så är ju fälgarna det som utgör halva bilens utseénde enligt mig..  En råstylad bil med plåtfälgar e inte snygg..  En bil, rostbrunare är skit med ett par 20" cromefälgar ser het ut. tongue  Kanske inte i alla lägen men i regel..
Så jag skulle säga feta fälgar.. hur mkt pengar har du att röra dig med?

Tänker...

Sök