2218
Sök

projekt: FORD SIERRA || update och nya bilder 2007-11-08 ||

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Fallan skrev:
_Glenne_ skrev:
meeen vafan inte ger jag upp scorpan bara för att jag skulle köpa en skoter... tänkte ju köpa sommar fälgar för dom pengarna bland annat, och de behövs ju inte nu så innan vintern är slut så har man ju lyckats spara ihop till ett par fälgar säkert.... för även om jag köper skoter så kommer jga endå fortsätta med scorpan ju! smile

hehe och jaa jag har beslutsångest för vad jag ska göra med pengarna.. för det är ju inte varje dag man har sånna summor när man är arbetslös tongue

Härligt o höra.. tongue 

Asså, utifall du planerar att ev investera i bilen så är ju fälgarna det som utgör halva bilens utseénde enligt mig..  En råstylad bil med plåtfälgar e inte snygg..  En bil, rostbrunare är skit med ett par 20" cromefälgar ser het ut. tongue  Kanske inte i alla lägen men i regel..
Så jag skulle säga feta fälgar.. hur mkt pengar har du att röra dig med?

hehe så sant så sant smile

nja har ju ett antal spekulanter på crossen och jag har sagt att får jag inte 5tusen för den så kan jag lika gärna ha kvar den och dom är fortfarande intresserad smile så när man får iväg den för 5papp, får soc bidraget, och får kränga iväg gammla sierra fälgarna och sånt så har jag väll runt 8-10tusen att röra mig med, men sen OM jag skulle köpa en skoter så kan man ju alltid låna nån tusing av nån inom familjen med smile
Senast redigerat av _Glenne_ (10 september 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 364 Inlägg
10 september 2007
tycker du skall sattsa på en ny sierre istället glenne:P tycker dom e riktigt bra:D å så mkt tid som du la på den gammla så kan du dom ganka bra med antar jag;P

Illustratör
826 Inlägg
10 september 2007
Du får väl se till o vinna på lotto..  wink  Köp en gammskoter o bygg en indystukad av den då.. vad som helst för att spara pengar.. tongue 

Blir det nå update idag föresten?

Tänker...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
hehe en indy 500 får man ju för 8-15papp ju, fina skotrar det med enligt min erfarenhet smile  hehe jaa visst, eller så fixar man ett jobb istället tongue

näe ingen uppdate idag... har varit så dåligt väder så jag har bara varit inne hmm men imorrn skulle de tydligen bli sol så då får man väll se till att grejja lite med bilen smile

Calibra_16: joo jag älskar sierror men det handlar ju om ekonomi, köpte scorpan för att den var billig... jag gillar igentligen inte scorpio, tycker dom är klumpig och trött... men nu när man har en så får man väll göra det bästa av sitvationen, sen så går den väldigt billigt med smile men får se, kanske blir en ny sierra i framtiden smile
Senast redigerat av _Glenne_ (10 september 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
hehe fan nu har man haft ännu en lat dag, alltså tror fan jag måste gå ut och grejja nu... för övrigt så håller jag på att överväger att skita i att köpa skoter och köpta 2st cerwin vega 15"  vega 6x9or till hatthyllan och vega 5,25 till dörrarna...  har sån jävla beslutsångest om jag ska köpa ljud och kosta på bilen eller om man ska köpa skoter.... åååh vad jag hatar beslutsångest!!!! hmm

811 Inlägg
11 september 2007
haha. Får man fråga varför du ska ha 2 st 15" i bilen? räcker det inte med 1 eller kanske 2*12". smile

Själv sitter man också och har lite beslutsångest... Min stereo som jag trodde var avbeställd har blivit skickad så den borde dimpa ner imorgon.. Kommer nog att testa den. även om den fått kritik..

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
Droors skrev:
haha. Får man fråga varför du ska ha 2 st 15" i bilen? räcker det inte med 1 eller kanske 2*12". smile

Själv sitter man också och har lite beslutsångest... Min stereo som jag trodde var avbeställd har blivit skickad så den borde dimpa ner imorgon.. Kommer nog att testa den. även om den fått kritik..

maffigt med 2x15" ju wink hehe... näe men gillar vega 15" har haft vega 15" förut fast av annan serie och den tryckte på sjukt bra!! big_smile så jag tänkte jag skulle testa denna serie av vega 15" nu och se om det är nå trycka i dom med smile

hehe okej, joo är ju bara testa det smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
jag och en polare fick för oss att vi skulle tona rutorna på scorpan med riktigt toning istället, var ju feltemas återanvändings toning förut... så eftersom polaren (widell1111 här på gorg) är ganska bra på att tona så tänkte jag ta hjälp av han smile

rivit bort dörrsidan och tagit bort rutorna
http://i8.tinypic.com/6apgyn4.jpg

dörrsidorna
http://i5.tinypic.com/4qd4aja.jpg

rutorna med gammla toningen
http://i16.tinypic.com/6fg45ki.jpg

rutorna utan toningen
http://i10.tinypic.com/4xyoxl5.jpg

så långt har vi kommit nu.. men polaren skulle hem och äta nu så jag sitter och väntar på han ska äta klart så vi kan tona rutorna, så bilder på det kommer sedan smile

811 Inlägg
11 september 2007
fan jag vill också ha såna rutor. mina jävla rutor går på skenor så dom går inte att plocka ur. Jag fick inte ur dom iaf.
Senast redigerat av Droors (11 september 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
dom här rutorna sitter också på skenor, plus att dom är skruvad nere i dörren i stagen, sen så måste man bort med massa lister för att få bort dom, var rätt jobbigt, och kommer bli ännu jobbigare att få tillbaka dom hmm smile

259 Inlägg
11 september 2007
ser bra ut de där. ska du tona alla rutor eller?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
tanken är att tona bakrutorna iaf... sen får jag se om jag köper nån ljusare toning till framdörrarna smile  idag tonade vi iaf rutorna till bakdörrarna smile

lite bilder då
vi håller på att tonar ena rutan
http://i7.tinypic.com/4zd6kyg.jpg

nämen se där, två rutor tongue
http://i17.tinypic.com/53k9b2u.jpg

det färdiga resultatet, vart mkt bra resultat inga bubblor eller liknande och bra utskuren osv!! smile
http://i6.tinypic.com/4pkhv79.jpg

och ett stort tack till widell1111 här på gorg för hjälpen! smile

så det var allt för idag, men kanske man gör nått mer imorrn, eller joo ska ju montera rutorna imorrn smile
Senast redigerat av _Glenne_ (11 september 2007)

2 594 Inlägg
11 september 2007
niiiice glenne big_smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
11 september 2007
Trådstartare
man tackar smile

Egenföretagare
223 Inlägg
11 september 2007
Riktigt kul att du satsar på en "sån här" bil=) Och angående det där med skotern, klart du ska köpa en skoter.

Det spelar ingen roll vad folk på detta forum säger, det är bara en sann skoter människa som vet nöjjet med riktig skoterkörning, och det spelar ingen roll vad du gör med bilen så är en fin skotertur värd så mkt mer.

Jag kör rakt in i en betongvägg med celican om jag skulel få en skoter för det:P Finns ju absolut INGET som är bättre.

Men back to topic! Jag tycker du skall satsa på scorpion. Dom har riktig potential som där maskinerna. Och du verkar ju ha den "roliga" motorn hemma, så hiva ner den också försjutton så har du ju lit att "komma" med wink

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
k-len skrev:
Riktigt kul att du satsar på en "sån här" bil=) Och angående det där med skotern, klart du ska köpa en skoter.

Det spelar ingen roll vad folk på detta forum säger, det är bara en sann skoter människa som vet nöjjet med riktig skoterkörning, och det spelar ingen roll vad du gör med bilen så är en fin skotertur värd så mkt mer.

Jag kör rakt in i en betongvägg med celican om jag skulel få en skoter för det:P Finns ju absolut INGET som är bättre.

Men back to topic! Jag tycker du skall satsa på scorpion. Dom har riktig potential som där maskinerna. Och du verkar ju ha den "roliga" motorn hemma, så hiva ner den också försjutton så har du ju lit att "komma" med wink

man tackar smile  joo finns inget som går upp imot en riktigt lång tur på skoter en solig vinter dag med pudersnö... men det jag är rädd för är att vintern kommer bli lika dålig iår med... därför tänkte jag avvakta lite i vinter och se hur denna vinter blir, blir den bättre än ifjol så blir det nog en skoter nästa vinter smile men som sagt, skoter körning är det absolut roligaste som finns, fast jag avvaktar nog tills nästa vinter för att köpa skoter, då lär man ha fått ihop till en ännu värre skoter med smile

hehe tack... fast jag är bra sugen att slänga på en stressfläkt på den här motorn med tongue men får se hur det blir med den saken smile
Senast redigerat av _Glenne_ (12 september 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
monterade rutorna förut då smile

så här blev det, bara dom små rutorna och bakrutan kvar då hmm tongue
http://i4.tinypic.com/63814pg.jpg
http://i4.tinypic.com/4r8hzpy.jpg
trösklarna är inte rostig, dom är bara lerig så ni vet tongue

bra rostig i skärmkanterna som ni ser hmm men nya skärmkanter kostar 195kr på mekonomen så det är inte hela världen smile

föresten, nån som vet om det är ett helvetes jobb att tag bort bakrutan på en scorpio.. fömodar att dom är limmad... måste ju bort med den för att tona den, för vi klarar nog inte av att tona den på plats sad  men det ska nog gå på ett eller annat vis smile

för övrigt så har jag inte hunnit med så mkt mer idag, eftersom jag vart tvungen att gå på nån jävla jobbmässa som arbetsförmedlingen hade ordnat tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (12 september 2007)

2 594 Inlägg
12 september 2007
dom där j-vla jobb mässorna sket i en sån och dom skrev ut mig från ams yikes dagen efter

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
dom där j-vla jobb mässorna sket i en sån och dom skrev ut mig från ams yikes dagen efter

jooo syrran sa till mig att dom kunde göra så, så jag tänkte att det var bäst att gå tongue fast jag lämnade bara in papperet om att jag hade varit där, kollade runt i en kvart ungefär och for hem tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
nu har man iaf fått sålt crossen, dom var nyss hit och hämtade den smile  men tänker inte lägga ut nå pengar på bilen just, för nu kommer jag leva snålt eftersom jag ska spara till en skoter smile

Sök