2230
Sök

projekt: FORD SIERRA || update och nya bilder 2007-11-08 ||

811 Inlägg
13 september 2007
jasså det var en skoter big_smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Droors skrev:
jasså det var en skoter big_smile

mjoo det verkar så.... även om det inte känns allt för frestande nu (eftersom det inte är snö än) så känner jag att, tänk när snön har kommit och jag står där utan skoter, vilken ångest jag skulle ha och vilken tråkig vinter det skulle bli smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

811 Inlägg
14 september 2007
hehe, Men så går du in i en BRL eller annan ljud butik så blir du helt såld på ett par nya basar och lite annat godis till bilen. Då blir det beslutsångest igen.

Nästan så att en annan blir sugen på att kränga snowboarden och köpa saker till bilen istället. Chansen att jag kan åka i vinter är nog rätt liten efter förra året sad

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
14 september 2007
_Glenne_ skrev:
tanken är att tona bakrutorna iaf... sen får jag se om jag köper nån ljusare toning till framdörrarna smile  idag tonade vi iaf rutorna till bakdörrarna smile

lite bilder då
vi håller på att tonar ena rutan
http://i7.tinypic.com/4zd6kyg.jpg

nämen se där, två rutor tongue
http://i17.tinypic.com/53k9b2u.jpg

det färdiga resultatet, vart mkt bra resultat inga bubblor eller liknande och bra utskuren osv!! smile
http://i6.tinypic.com/4pkhv79.jpg

och ett stort tack till widell1111 här på gorg för hjälpen! smile

så det var allt för idag, men kanske man gör nått mer imorrn, eller joo ska ju montera rutorna imorrn smile

Det va så lite wink men du får hjälpa mej att lufta bromsarna på Opeln nått smile

///Widell

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
Droors skrev:
hehe, Men så går du in i en BRL eller annan ljud butik så blir du helt såld på ett par nya basar och lite annat godis till bilen. Då blir det beslutsångest igen.

Nästan så att en annan blir sugen på att kränga snowboarden och köpa saker till bilen istället. Chansen att jag kan åka i vinter är nog rätt liten efter förra året sad

hehe näe, har bestämmt mig för en skoter, och oavsett hur frestande allt annat är så måste jag hålla mig tongue

hehe jasså... vad hände dårå? eller var det bara en allmänt dålig vinter?

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
14 september 2007
Trådstartare
bytte åt mig en bas idag, ingen värsting precis som ni ser, men det låter väll sisådär iaf, får duga så länge smile

orange? jaa det var ju lite passande tongue skit bas, men när man ska spara pengar till en skoter så kan man ju inte köpa vad som hellst, och denna la man ju inte ut nå pengar på, gjorde ett litet byte som gick väll ganska jämt upp i värde smile
http://i19.tinypic.com/4pkned4.jpg

ajja nu funderar jag på att åka in till stan och kolla läget, ha det bra alla gorgare
Senast redigerat av _Glenne_ (14 september 2007)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 september 2007
Trådstartare
ja det har ju inte hänt så mkt med bilen pga dåligt väder eller dålig ork roll men har iaf slitit ur CD och STEG pga att jag ska sälja iväg de, för att få ihop pengar till skoterköpet.. så är det nån som är intresserad så är priset på CD:n 1600kr (nypris ca 3000KR) och på STEGET 1700kr (nypris 2500kr)  eller varför inte alltihopa för 3000kr, hör av er om det är intressant

förutom det så har jag fått ett mystiskt elfel, parkerings ljusen lyser runt om även fast allting är avslaget, alltså det går inte att slå av :S så jag måste ta bort säkringen som för övrigt går till centrallåset, stereon, och parkeringen för att så lyset att slockna, nån som vet vad fan som kan vara fel?

83 Inlägg
20 september 2007
Kan vara boxen som sitter högst upp i motor rummet på förar sidan..
Känner flera stycken som har haft elfel på scorpio o då har det varit den boxen.. Kommer lätt in fukt där..

519 Inlägg
20 september 2007
Här var det längesen man tittade in ser jag yikes Du har ju både bytt upp dig till en Scorpio och ner dig till en dohc tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
jonnyP: joo det är ju ganska vanligt på ford att det knasar där, men har nog kommit på vad felet är, det är 2st kablar som har råkat åka ihop när jag har hållt på att grejja  smile

fordofilen: haha njae, skulle hellre säga att jag har bytt ner mig till en scorpio och bytt ner mig till en dohc lol

näe jag hade nog hellre haft kvar sierran, men men smile
Senast redigerat av _Glenne_ (20 september 2007)

519 Inlägg
20 september 2007
Hehe ja så kan det vara, själv föredrar jag en stor bil med go komfort i än en liten Sierra smile
Bör jag nämna att jag bytte bort en Scorpio 2.9 aut kombi mot en sierra 5dr doch?^^

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
hehe joo iofs men en sierra är ju fan så mkt snyggare och roligare än en scorpio tongue

hehe jasså smile

519 Inlägg
20 september 2007
Jag skulle helst inte kalla någon av dom snygg big_smile Men Sierran får väl räknas som snyggare, framförallt i jämnförelse med en grod-scorpio roll

DU kan få köpa sierran av mig, gillar du sierra och hatar rost så är det ett bra köp big_smile Finns lite rost på båda bakdörrarna efter lackskador... Annars nada smile Just ja, något ägg har skruvat med den och hängt dit en förkort kardan mad
Hehe blir antagligen skroten för den efter vintern, det är ingen som vill ha den tongue

Ska kolla titta igenom tråden lite mer noggrant vad jag har missat, tittade lite snabbt förrut och såg en ledsen sierra sad

519 Inlägg
20 september 2007
Hahaha härlig ironi av saab-åkaren lol

Tråkigt med Sierran sad du fick ju inte ens äran att döda den själv tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
hehe nja jag tycker personligen att sierra, sedan modellen är den snyggaste bilen av alla märken kring den årgången, alltså "normala bilar" iaf smile

hehe jasså du, de tycker du tongue

hehe jao så kan man ju också se på saken tongue

519 Inlägg
21 september 2007
Föressten, säg till om du vill ha ngt från en 2.9 aut 92b kombi. Jag håller på att riva min nu smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
21 september 2007
Trådstartare
hehe ok, men  då jag varken har en sierra eller en 2,9 + att jag har 4st sierror som reservdelsbilar varav 2st är 2,9or, 1st 2,8 och 1st 2,0, så jag klarar mig  nog tongue

7 100 Inlägg
21 september 2007
Fordofilen skrev:
Föressten, säg till om du vill ha ngt från en 2.9 aut 92b kombi. Jag håller på att riva min nu smile

men ja kanske vill ha nåt big_smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

519 Inlägg
21 september 2007
_Glenne_ skrev:
hehe ok, men  då jag varken har en sierra eller en 2,9 + att jag har 4st sierror som reservdelsbilar varav 2st är 2,9or, 1st 2,8 och 1st 2,0, så jag klarar mig  nog tongue

Mkt från 2.9 passar på 2.0 också wink Det är en Scorpio föressten... Glömde skriva det roll

bmx: PMa mig så slipper vi ta det här smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Fordofilen skrev:
_Glenne_ skrev:

Mkt från 2.9 passar på 2.0 också wink Det är en Scorpio föressten... Glömde skriva det roll

bmx: PMa mig så slipper vi ta det här smile

hehe joo iofs men jag har inte räknat med att ha kvar scorpan så länge, tänkte göra iordning den till skapligt skick, så är den ju nybes och nyskattad, sen blire väll till att sälja den... vill såååå gärna ha en sierra tongue

Sök