2842
Sök

projekt: FORD SIERRA || update och nya bilder 2007-11-08 ||

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
vaknade i morrse och kollade ut och såg att de var typ 15-20cm nysnö och att de fortsatte att bara vräka ner, vräker fortfarande ner snö..

pärlan ser lite kall ut (tog en bild för skojskull)
http://i18.tinypic.com/33wm6bo.jpg

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

248 Inlägg
19 februari 2007
va? finns snö i sverige nu? yikes
Snyggt projekt i övrigt:)

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
ja vi har väll kanske runt en meter.. eller iaf runt 70cm snö typ tongue

tackar smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Bilmekaniker
46 Inlägg
19 februari 2007
oj, de va inte lite snö heller tongue här nere é de ett tag sen snön försvann .. o den för gärna hålla sig väck .. nu får våren gärna komma så spacklet inte tar 100 år på sig att torka på fronten ^^

//Sandra

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
eventuellt så har jag nya planer för sierran nu... en lite mer stilren ide´ wink den ska få förbli en cossie replica med cossie fronten osv sen så lackar man den blank svart, heltonat, vita fälgar och en små fet bård på framrutan (bara en mkt intressant ide´ än så länge)

så här är min ide´ tänkt på ett ungefär smile (inte säkert, bara en intressant ide´ än så länge) och jaa jag vet att den kanske är lite smått slarvigt photoshopad men ni fattar ju hur jag menar iaf hoppas jag smile
http://i16.tinypic.com/2mob6gg.jpg

säg gärna vad ni tycker (beslutsångest) själv tyckte jag de vart riktigt grymt och är sugen på att göra den så där men säg vad ni tycker oxå?? smile

man får många ideer när man sitter hemma på kvällarna så man får lite beslutångest ibland tongue

edit: fan vilken dålig kvalitet de vart på bilden när jag laddade upp den :S
Senast redigerat av volvo_glenne (19 februari 2007)

470 Inlägg
19 februari 2007
volvo_glenne skrev:
eventuellt så har jag nya planer för sierran nu... en lite mer stilren ide´ wink den ska få förbli en cossie replica med cossie fronten osv sen så lackar man den blank svart, heltonat, vita fälgar och en små fet bård på framrutan (bara en mkt intressant ide´ än så länge)

så här är min ide´ tänkt på ett ungefär smile (inte säkert, bara en intressant ide´ än så länge) och jaa jag vet att den kanske är lite smått slarvigt photoshopad men ni fattar ju hur jag menar iaf hoppas jag smile
http://i16.tinypic.com/2mob6gg.jpg

säg gärna vad ni tycker (beslutsångest) själv tyckte jag de vart riktigt grymt och är sugen på att göra den så där men säg vad ni tycker oxå?? smile

man får många ideer när man sitter hemma på kvällarna så man får lite beslutångest ibland tongue

edit: fan vilken dålig kvalitet de vart på bilden när jag laddade upp den :S

Jag Tror nog att den kommer att se jävligt grym ut om du lyckas med det där...

Har du kollat hur den skulle se ut med svarta fälgar?

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
tackar....

nu har jag nyss kommit hem... var till stan en sväng och beställde en säkningssats som kommer imorrn.. så kommer  bild på dom imorrn... sen så funderar jag på att köpa 5st blåa x-ljus oxå, å ett par m3 speglar.. de är väll vad som står närmast på inköpslistan tongue

ja och så här kommer den bli.. har bestämmt mig nu att de är så den ska bli
sama bild som förut fast med x-ljus
http://i13.tinypic.com/2jg83tf.jpg

hade bra så länge

2 122 Inlägg
23 februari 2007
tror att du ska skippa den stora bården typ helften så stor så tycker jag att det ser bättre ut men smaken är som baken

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
jag gillar feta bårder tongue

vart lite mera jobb idag.... steg helvetet fattade eld.. slog lågor ur de hmm  tur jag hann märka de (känna lukten) annars hade säkert bilen fattat eld oxå.. har steget monterat på baksidan ryggstödet så om jag inte hade märkt det så hade nog bilen fattat eld som sagt... tur jag har garanti på steget! för jag varken överbelastade de eller nå kablar som låg imot (kollade) så de är ett kvalitets/fabriks fel så därför borde jag väll få ut på garantin?? eller??

hare bra

2 953 Inlägg
23 februari 2007
r.i.p glennes steg

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
xorox_88 skrev:
r.i.p glennes steg

ääh vadå? de är bara lite sjukt wink bara näe de kommer till farbror doktorn (AVD) så blir de nog friskt igen ska du se wink haha big_smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
installerade lite neon nere vid fötterna oxå idag med controll till så de kan blinka med musiken eller fast sken smile

haha tyvärr så vart bilden CP och dålig kvalitet... ska ju igentligen vara lila neon hehe big_smile
http://i17.tinypic.com/2q8zno7.jpg

men men skitsamma, en bild iaf tongue

godnatt alla gorgare

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
jahapp då har man nyss kommit hem då.. varit till stan och hämtat säkningssatsen som jag beställde igår smile kommer nog bli kanon bra...

en bild på min nya fina säkningssats så... 40mm säkning, blir nog lagomt eller va tror ni? smile
http://i9.tinypic.com/2v0xu8m.jpg

så när vi skulle åka hem från stan så var de en olycka.. nån bil som hade kört av.. fulla vägen med poliser, brandmän, ambulans snubbar, jornalister osv... polaren tog nå kort med telefon oxå.. kanske kan lägga in dom bilderna senare oxå hehe

ja de var allt för tillfället... hare gott allihopa

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
ja jag fick ideen att göra egna vita bakljus eftersom dom inte finns att köpa till sierra längre.. alltså jag tog en sån där lampkåpa/skärm eller vad ja ska kalla det till lysrör eftersom dom har samma mönster som bakljus glas brukar ha(om ni fattar?).. och då kapade jag ut en bit som var lika stor som bakljusen sedan så värmde jag den så jag kunde böja och forma den efter baklyset och när jag hade fått till rätt form så knackade jag bort glaset på ett baklyse (inte bakljusen som jag hade på bilen, ett par andra) och limmade fast det vita som jag hade kapat och format till och så här vart det då

och här är det provmonterat (eller bara dit hängt)
http://i17.tinypic.com/2cy4r4j.jpg

och här är en närbild
http://i16.tinypic.com/42k7bzs.jpg

OBS. det är bara en lite smått slarvig prototyp.. ska göra 2 st nya seriösa och noga gjorda av en lite vitare och mer "fin räfflad" plast men ja ni ser ju ungefär hur det ska se ut..

så vad tycker ni??

hare så bra allihopa
Senast redigerat av volvo_glenne (24 februari 2007)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
24 februari 2007
Duär en riktig Hantverkare du;) hehe
Snyggt blev det ju fan.. du kan u nästan göra lite sånna och sälja om de inte finns längre;) hehe
Snygg bil i övrigt..
lycka till
mvh kimpa

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
hehe jaa men ma nska ju vara en liten hantverkare när man stylar bilar tongue hehe.... tackar föresten smile

imorrn kanske jag ska åka och hämta 2st bilstein dämpare oxå (fram) eftersom viktigast är att de är stadigt i framänden tycker jag men de ska ju så klart på värre dämpare bak oxå bara jag får tag på nåra och har råd smile

Tro mig det går att köra fortare än 110:)
215 Inlägg
25 februari 2007
Vart riktigt bra med vita bakljus.. när får man se dom på då??

Jag kör traktor:)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 februari 2007
Trådstartare
tackar tackar... vet inte riktigt, när jag får tummen ur arslet och fixa nån finare å vitare plast att bygga dom 2 seriösa och mer nogranare bakljusen med smile
Senast redigerat av _Glenne_ (25 februari 2007)

259 Inlägg
25 februari 2007
såg riktigt nice ut med vita bakljus.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
tackar tackar smile

var och hämtade ett par bilstein dämpare idag oxå (till fram) köpt av "Ckosworth" här på gorg...

en bild på dom då

bilstein dämparna.. ska väll byta dämpare och fjädrar nu i veckan
http://i12.tinypic.com/2rwrleg.jpg

och ja jag har för tillfället bara bilstein dämpare till fram men så fort jag får tag på ett par till bak för rätt pris så ska jag köpa de oxå men viktigast för mig är att framänden är stadig big_smile men som sagt ska köpa till bak oxå

de var allt för tillfället.. ha de gott alla gorgare

Sök