projekt: FORD SIERRA || update och nya bilder 2007-11-08 ||

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
4 mars 2007 · 5 753 Inlägg

Fordofilen skrev:
Låter lite bättre än min sierra smile
2liters med avklippt sista ljuddämpare (En refug hoppade på mig tongue) big_smile

hehe jooo men den låter härligare i verkligheten smile


hehe jaa men kan de bli så stor skillnad? tycker inte att dom låter så mkt mer när bakre dämparen är borta smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Fordofilen
4 mars 2007 · 519 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Fordofilen skrev:
Låter lite bättre än min sierra smile
2liters med avklippt sista ljuddämpare (En refug hoppade på mig tongue) big_smile

hehe jooo men den låter härligare i verkligheten smile


hehe jaa men kan de bli så stor skillnad? tycker inte att dom låter så mkt mer när bakre dämparen är borta smile

När röret slutar under baksätet med en liten krök uppåt så dånar det rätt bra i bilen, smäller om den när man varvar ur den också tongue

Måste fixa det där... Nångång... Kanske... Till bes iaf... Om jag bes den igen... big_smile Hehe fint dilemma, haffa har inte klagat än iaf så jag har inte bråttom tongue

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
4 mars 2007 · 5 753 Inlägg

Fordofilen skrev:

_Glenne_ skrev:

Fordofilen skrev:
Låter lite bättre än min sierra smile
2liters med avklippt sista ljuddämpare (En refug hoppade på mig tongue) big_smile

hehe jooo men den låter härligare i verkligheten smile


hehe jaa men kan de bli så stor skillnad? tycker inte att dom låter så mkt mer när bakre dämparen är borta smile

När röret slutar under baksätet med en liten krök uppåt så dånar det rätt bra i bilen, smäller om den när man varvar ur den också tongue

Måste fixa det där... Nångång... Kanske... Till bes iaf... Om jag bes den igen... big_smile Hehe fint dilemma, haffa har inte klagat än iaf så jag har inte bråttom tongue

hehe okey för om de bara är så att bakre dämparen är borta så tycker inte jag att de gör nån större ljud skillnad på sierra.. men du hade tydligen lite mindre avgassystem endå hehe tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
nixon89 klabbarpan
4 mars 2007 · 3 041 Inlägg

Ser mycket bra ut ^^ vaddå klen börnis? den var la inte klen? Man måste ha lite kul ibland med åxå ^^ inte bara enbart arbete big_smile

Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Ckosworth Mr
4 mars 2007 · 607 Inlägg

Bara lek stuga:D ha ha ser bra ut det där glenne

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
4 mars 2007 · 5 753 Inlägg

hehe jodå jag tyckte den va rätt klen tongue.... jorå lek stuga ja, måste ju lekas iblad oxå tongue


tackar och roligt med kommentarer smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
5 mars 2007 · 5 753 Inlägg

funderar även på att slänga på en orginal 2,9 bakaxel i veckan så man får rätt utväxling eftersom som ni vet så är de ju en axel från en automat nu = högre utväxling = dåligare drag än vad de ska vara igentligen smile

Senast redigerat av _Glenne_ (5 mars 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
nixon89 klabbarpan
5 mars 2007 · 3 041 Inlägg

låter mycket bra! då får vi se en filmsnutt med den nya bakaxeln snart då kanske:P

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
sa11e Tro mig det går att köra fortare än 110:)
5 mars 2007 · 215 Inlägg

Håller med fredrik ja.. bara lekstuga..

Jag kör traktor:)
Dj_funky
6 mars 2007 · 121 Inlägg

Kul bygge, riktigt snyggt. Rolig ide med Lysrörsglasen såg riktigt bra ut förutom det feta remsan i mitten som hade annan nyans än det andra glaset men blir väll bättre när du gör dom seriöst;)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 mars 2007 · 5 753 Inlägg

Dj_funky skrev:
Kul bygge, riktigt snyggt. Rolig ide med Lysrörsglasen såg riktigt bra ut förutom det feta remsan i mitten som hade annan nyans än det andra glaset men blir väll bättre när du gör dom seriöst;)

jodå dom kommer bli mkt bättre... fast den där remmsan du snackar om syns inte i verkligheten det var bara tack vare blixten på kameran som det vart nått konstigt ljus smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 mars 2007 · 5 753 Inlägg

ja idag har jag varit och hämtat shiftlighten som jag beställde i lördags.. monterade den direkt oxå tongue


bilder
http://i19.tinypic.com/2wo9gd0.jpg
http://i16.tinypic.com/2isxsuu.jpg


den oranga kabeln ska jag göra nånting åt så den inte syns så ni vet smile



var och besiktade den idag oxå.. 5st 2or hmm

http://i16.tinypic.com/357hsoh.jpg


jahapp vad ska man säga? vart ju lite jobb där men va fan gör de? vill man ha en fin bil så spelar de ingen roll, sen så var de ju inte allt för farligt heller smile sen så kostar de ju inga pengar att fixa, bara jobb eftersom jag har ett gäng sierror att ta delar av tongue


bes gubben va rätt rolig oxå... så sa han åt mig att komma och kolla på rost skadan han hade hittat, så säger han: de där var inte bra inte, nä de var de verkligen inte sa jag då, då säger han: du kan ju trösta dig med att du hade förbannat sköna stolar iaf (cossie stolar), jo ungefär då tyckte jag.... hahaha big_smile


ajja de var allt för tillfället.. ha de gott

Senast redigerat av _Glenne_ (6 mars 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 mars 2007 · 5 753 Inlägg

konstigt.. rätt vad de är så strömmar de bara in kommentarer och ibland så är de dödare än döden själv.. alltid kul med kommentarer ju big_smile

Senast redigerat av _Glenne_ (8 mars 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
vectra--power
8 mars 2007 ·

Ja får la slänga hit en komentar wink  Nice shiftlight! Synd med  bilprovningen men men sånt händer och de fixar du lätt wink  Jo förresten i vilket varvtal börjar shiftlighten att lysa i?

Senast redigerat av vectra--power (8 mars 2007)

beemern .......
8 mars 2007 · 2 655 Inlägg

hehe du fick ju en bra en du iallfall. jag e ändast orolig för effekten på min tongue. den kommer ju va ganska mycke mot orginal. må typ plugga den eller nå haha tongue

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
8 mars 2007 · 5 753 Inlägg

vectra--power skrev:
Ja får la slänga hit en komentar wink  Nice shiftlight! Synd med  bilprovningen men men sånt händer och de fixar du lätt wink  Jo förresten i vilket varvtal börjar shiftlighten att lysa i?

tackar tackar.... de kan man ju ställa in själv, allt mellan 500 till 12.000 rpm tror jag det var smile ställt in min på 4-5.000rpm nånting har jag för mig, behöver inte varva mer med en 6a med vrid wink tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Fordofilen
8 mars 2007 · 519 Inlägg

_Glenne_ skrev:

Fordofilen skrev:

_Glenne_ skrev:

hehe jooo men den låter härligare i verkligheten smile


hehe jaa men kan de bli så stor skillnad? tycker inte att dom låter så mkt mer när bakre dämparen är borta smile

När röret slutar under baksätet med en liten krök uppåt så dånar det rätt bra i bilen, smäller om den när man varvar ur den också tongue

Måste fixa det där... Nångång... Kanske... Till bes iaf... Om jag bes den igen... big_smile Hehe fint dilemma, haffa har inte klagat än iaf så jag har inte bråttom tongue

hehe okey för om de bara är så att bakre dämparen är borta så tycker inte jag att de gör nån större ljud skillnad på sierra.. men du hade tydligen lite mindre avgassystem endå hehe tongue

Hehe sånt är onödig vikt tongue Duger som ursäkt va? big_smile

Rostskadad infästning av bakaxel och glapp styrväxel lät inte så kul  =/

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 mars 2007 · 5 753 Inlägg

Fordofilen skrev:

_Glenne_ skrev:

Fordofilen skrev:

När röret slutar under baksätet med en liten krök uppåt så dånar det rätt bra i bilen, smäller om den när man varvar ur den också tongue

Måste fixa det där... Nångång... Kanske... Till bes iaf... Om jag bes den igen... big_smile Hehe fint dilemma, haffa har inte klagat än iaf så jag har inte bråttom tongue

hehe okey för om de bara är så att bakre dämparen är borta så tycker inte jag att de gör nån större ljud skillnad på sierra.. men du hade tydligen lite mindre avgassystem endå hehe tongue

Hehe sånt är onödig vikt tongue Duger som ursäkt va? big_smile

Rostskadad infästning av bakaxel och glapp styrväxel lät inte så kul  =/

ääh inte så farligt.. får ta in den i garaget och fixa den på praktiken min på praktikstid (skol tid) tongue bara man har den inomhus så äre inte så jobbigt att fixa smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Ckosworth Mr
9 mars 2007 · 607 Inlägg

Måste du ha shiftlight för att växla Glenne? Sånt hör man väl wink

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 mars 2007 · 5 753 Inlägg

Ckosworth skrev:
Måste du ha shiftlight för att växla Glenne? Sånt hör man väl wink

hahaha japp de hör man men tycker bara de är fränt, köpte den inte för att jag behöver den (vilket jag INTE gör) men köpte den för att de är fränt och för att piffa upp inredningen lite tongue

Senast redigerat av _Glenne_ (9 mars 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang