Hur varmköra racekat?

primeramannen
2 januari 2015 · 907 Inlägg

Dumförklara mig inte nu.
Jag har monterat 3" från turbon och på systemet sitter det en racekat och jag vet att man ska varmköra en racekat innan besiktning,och nu tänkte jag bara kolla hur varmkör man en racekat snabbast?
Kör man fort till besiktningen eller ligger man och drar på växlarna eller kanske ligger man och pumpar på gasen?

Dodge Dart "Darten" (1965)
Funkiee Saab älskare!
2 januari 2015 · 4 597 Inlägg

bara köra ett tag så blir den varm o sen innan bes kan du låta bilen vara på hela tiden medans du väntar på o få komma in smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Richtenb
9 januari 2015 · 1 365 Inlägg

Beror lite på hur många celler den har också. Men om du hör klinkljudet från systemet när du stannar så brukar det vara tillräckligt varmt smile . konstant höga varv nån kilometer brukar göra susen.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
primeramannen
9 januari 2015 · 907 Inlägg

Richtenb skrev:
Beror lite på hur många celler den har också. Men om du hör klinkljudet från systemet när du stannar så brukar det vara tillräckligt varmt smile . konstant höga varv nån kilometer brukar göra susen.

Det är ju det jag har ingen aning hur många celler jag har sad köpte hela systemet begagnat och han som jag köpte av visste inte heller för det satt på en bil som han köpte

Dodge Dart "Darten" (1965)
wofflan- Gear Heads Göteborg
9 januari 2015 · 156 Inlägg

Jag körde normalt in inga problem ca 1-1.5 mil 70 väg. Det sitter en 200 cells på bilen visserligen har ju Mr2an väldigt kort system men det borde bli tillräckligt varmt även på en vanlig bil om du ger den lite extra varv smile

Richtenb
10 januari 2015 · 1 365 Inlägg

Med en 100 cells så brukar man få värma upp skapligt innan man kan åka in. Ivarjefall på de bilar jag haft.

Pontiac GTO "Indiansläden" (2006)
mr_z28
10 januari 2015 · 47 Inlägg

Sitter katten monterad långt bak så kan du behöva varmköra lite mer, jag har 100 cellers på min och det har aldrig varit problem med bes. Dvs normalt varmkörd bil räcker gott.

Buick Roadmaster "Skeppet." (1955)
Chevrolet Impala "Black beast" (1965)
BLASTbeet Trucker/Rocker
10 januari 2015 · 39 Inlägg

Du kan ju linda bandage fram till katten också för att hjälpa den på traven.

Friskt humör, sjuk humor.
Buick Riviera "T.O.T.T." (1972)
Chevrolet Camaro Sport Coupé "FrankenFrog" (1971)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang