Porsche 996 Turbo, enligt kapten!

Lite smått och gott av uppgraderingar inför nästa säsong!
  • 76 Följare
  • 42 291 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 augusti 2016
Jagge
13 oktober 2023 · 33 Inlägg

Maso skrev:

Rickard-v skrev:
Kör man Porsche måste man ha bra däck.
Michelin Supersport som byter namn till Pilot Sport 4 S blir nog bra.

Jag har MPS4S och upplever dom som "oljiga" på bilen jämfört mot tidigare MPS2.

Själv upplevde jag samma sak som du beskriver när jag provade Pirelli P Zero, PS4 har jag aldrig provat men så länge jag körde PS2 så hade jag inga som helst klagomål på greppet. Livslängden däremot var något helt annat, 2 säsonger så var dom soppslut. Bridgestone Potenza som jag kör nu är en riktigt god avvägning mellen grepp och livslängd, tycker jag i varje fall

Saab 900 2.3 SET "Monstret" (1998)
Saab 9-5 2.3t "Aero Biopower Wannabe" (2000)
Maso
13 oktober 2023 · 45 Inlägg

Jagge skrev:

Maso skrev:

Rickard-v skrev:
Kör man Porsche måste man ha bra däck.
Michelin Supersport som byter namn till Pilot Sport 4 S blir nog bra.

Jag har MPS4S och upplever dom som "oljiga" på bilen jämfört mot tidigare MPS2.

Själv upplevde jag samma sak som du beskriver när jag provade Pirelli P Zero, PS4 har jag aldrig provat men så länge jag körde PS2 så hade jag inga som helst klagomål på greppet. Livslängden däremot var något helt annat, 2 säsonger så var dom soppslut. Bridgestone Potenza som jag kör nu är en riktigt god avvägning mellen grepp och livslängd, tycker jag i varje fall

Jag håller med, mina MPS2 hade jag inte klagomål på egentligen annat än dom var högljudda och gammal teknologi så jag vill gärna se och byta upp till MPS4S då alla pratat så gott om dom men dom finns inte som Porsche godkända. Kommer nog tyvärr få köra slut på MPS4S och sen gå tillbaka till MPS2.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang