Ny hemsida för bilintresserade tjejer!

lundwall
15 december 2006 ·

HardcoreHunny skrev:
Är det inte vettigare då att visa lr förklara för de som enligt dig är dumma? Att klanka ner på dem gör ju knappast saker å ting bättre!

När man för femte gången har förklarat för någon eller några (se den numera klassiska pedofil-tråden här på gorg) enkla logiska saker på ett enkelt och pedagogiskt och jätteklart sätt, och det fortfarande inte går fram, så hänfaller jag gärna till att bara avnjuta andra människors dumhet.

HardcoreHunny skrev:
Å jag vet iaf ifrån egen erfarenhet att det oftast är som så att män som känner sig hotade av kvinnor mer än gärna har en tendens att klanka ner på dem. Sen vart ifrån du har fått din uppfattnig Lundwall det vet jag ej. Kanske du har större egna erfarenheter av mäns olika sätt att bemöta kvinnor än jag har?! Vad vet jag.....:S

Och jag vet av egen erfarenhet att det inte är så. Och ja, jag har varit man och bemött kvinnor fler gånger än du har. Helt korrekt.

lundwall
15 december 2006 ·

Nitroo skrev:
Så du säger att tjejer vet mindre om bilar mm än vad killar gör???

Det skulle jag faktiskt kunna skriva under på, utan att ens ha tillgång till statistik.

lundwall
15 december 2006 ·

HardcoreHunny skrev:
Å visst om du anser att du ska ha mer i lön bara för att du e man så tyck det då, det e ju bara att finna dig ett yrke som du klarar av bättre för att du e just man, kan inte själv komma på ett enda som män klarar av bättre just för att de är män.

Jo, det kan du uppenbarligen:

HardcoreHunny skrev:
Det handlar helt enkelt om att vi är och förblir olika, många kvinnor har bla mkt enklare för vård å servisyrken än män som i sin tur har lättare för de "fysiskt tunga" yrkena som endel svets å byggjobb tex.

Voilá!

HardcoreHunny skrev:
Men i alla de ovan nämda yrkena så anser jag att lika lön för lika arbet ska gälla, presterar du som man lika bra i ett "kvinnoyrke" så ska du ha samma lön som en kvinna lr tvärt imot!

Kvinnor i vårdyrken är en lustig falang människor. I alla tider har vårdyrken betalat värdelöst jämfört med många andra yrken med motsvarande utbildning. Ändå är kvinnor inom vården som default gnälligare än jag när jag vaknat på fel sida med lågt blodsocker, ang just sin lön och sina villkor.

lundwall
15 december 2006 ·

HardcoreHunny skrev:
Jag förstår heller inte vitsen med bilforum endast för tjejer, men uppenbarligen så så finns det dem så gör det. Å jag tycker knappast att man behöver klanka ner på dem för det. De stör ju ingen direkt, så låt de hållas! Det glädjer ju säkert några! smile

Kallar man en svart människa för idiot är man rasist. Kallar man något en kvinna gör för dåligt genomtänkt, dåligt stavat, förmodligen olagligt och dessutom förkastligt ur väldigt många aspekter, då är man mansgris.

Åh, underbara värld smile

Nitroo Köttare
15 december 2006 · 203 Inlägg

Blir man rasist om man kallar en svart för idiot... aldrig hört förut! Och att killar vet mer om bilar än tjejer kan man knappast säga, en bil intereserad tjej kan nog mer än en helt ointereserad kille??  Dom flesta skulle nog säga att killar kanmer om bilar än tjejer men det har j umed vad deras intressen ligger!!!

mikaela the one and only
15 december 2006 · 73 Inlägg

Hur låser man en tråd?
Min mening var inte att skapa en feministisk disskusion! smile

psittacus
15 december 2006 · 533 Inlägg

Nej snälla ..lås inte.
Det här är perfekt läsning efter gårdagens julfest på Stenungsbaden.
Trött, INTE bakfull, men som sagt,  trött och därför, helt givet i mitt fall, extremt lätt för att skratta.
Just nu har den här tråden gett mig fler skratt är den inte fullt så roliga julfesten på Valand i onsdags kväll....!!

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
15 december 2006 · 605 Inlägg

lundwall skrev:

HardcoreHunny skrev:
Är det inte vettigare då att visa lr förklara för de som enligt dig är dumma? Att klanka ner på dem gör ju knappast saker å ting bättre!

När man för femte gången har förklarat för någon eller några (se den numera klassiska pedofil-tråden här på gorg) enkla logiska saker på ett enkelt och pedagogiskt och jätteklart sätt, och det fortfarande inte går fram, så hänfaller jag gärna till att bara avnjuta andra människors dumhet.[/quote

HardcoreHunny skrev:
Å jag vet iaf ifrån egen erfarenhet att det oftast är som så att män som känner sig hotade av kvinnor mer än gärna har en tendens att klanka ner på dem. Sen vart ifrån du har fått din uppfattnig Lundwall det vet jag ej. Kanske du har större egna erfarenheter av mäns olika sätt att bemöta kvinnor än jag har?! Vad vet jag.....:S

Och jag vet av egen erfarenhet att det inte är så. Och ja, jag har varit man och bemött kvinnor fler gånger än du har. Helt korrekt.

Det är för att jag fortfarande anser att en vuxen man inte under några som helst omständigheter ska ha sex med en 12-åring. Något du tycker kan vara okay. Det kommer jag aldriga att acceptera

Tror säkert att du har större erfarenhet en mig angående ditt eget sätt att bemöta kvinnor. Men knappast angående MÄNS olika sätt att bemöta kvinnor.

Senast redigerat av HardcoreHunny (15 december 2006)

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
Sandman
15 december 2006 · 873 Inlägg

mikaela skrev:
Hur låser man en tråd?
Min mening var inte att skapa en feministisk disskusion! smile

Inte? Hmm, undrar hur det blev så...

mikaela skrev:
www.racechicks.se

Bara tjejer är välkomna tyvärr wink..!

Jag fattar inte heller.
Det är väl politiskt korrekt? Eller?
Det är väl bara diskriminering om det är en vit man som gör det.
Det har jag lärt mig i skolan smile

Don't get mad, get even.
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
15 december 2006 · 605 Inlägg

lundwall skrev:

HardcoreHunny skrev:
Å visst om du anser att du ska ha mer i lön bara för att du e man så tyck det då, det e ju bara att finna dig ett yrke som du klarar av bättre för att du e just man, kan inte själv komma på ett enda som män klarar av bättre just för att de är män.

Jo, det kan du uppenbarligen:


HardcoreHunny skrev:
Det handlar helt enkelt om att vi är och förblir olika, många kvinnor har bla mkt enklare för vård å servisyrken än män som i sin tur har lättare för de "fysiskt tunga" yrkena som endel svets å byggjobb tex.

Voilá!


HardcoreHunny skrev:
Men i alla de ovan nämda yrkena så anser jag att lika lön för lika arbet ska gälla, presterar du som man lika bra i ett "kvinnoyrke" så ska du ha samma lön som en kvinna lr tvärt imot!

Kvinnor i vårdyrken är en lustig falang människor. I alla tider har vårdyrken betalat värdelöst jämfört med många andra yrken med motsvarande utbildning. Ändå är kvinnor inom vården som default gnälligare än jag när jag vaknat på fel sida med lågt blodsocker, ang just sin lön och sina villkor.

Svar citat 1;
Läs hela inlägget, inte bara den biten du valt att klippa ut!

Svar citat 2;
Om du nu inte hade gjort som svallerpressen å klippt ut endast en del av mitt uttalande, den delen du kan vinkla lättast, så hade du sett att det inte handlade om endast män å kvinnor utan även om kvinnor i mansyrken å män i kvinnoyrken.

Svar citat 3;Det e la inte så underligt att de vill ha bättre vilkor å bättre lön. De gör ju fantastiska saker dagligen som vi i samhället har stor glädje av!
Angående att du vaknar på fel sida med lågt blodsocker kan jag inte göra så mkt mer än rekomendera dig att ändra din kost och motion. Fungerar inte det så kolla så du inte har fått diabetes. Sen kan ju alltid lite possetiva tankar å idéer underlätta på morgonen istället för negativ syn på saker å ting. Fast alla dessa förslagen fungerar ju under hela dagen.... Lycka till med ditt morgon humör!

Å till tjejerna med bilforumet säger jag bara lycka till!smile

För detta var mitt sista inlägg i denna tråden då jag inte orkar engagera mig i ännu en korkad disskution med Lundwall. Hans avsaknad av vilja att förstå andras sätt att se på saker å ting har jag redan stött på så många gånger tidigare så idag skiter jag i vilket å ger mig ut på julklappsshopping ist! Ha det soft!

Senast redigerat av HardcoreHunny (15 december 2006)

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
lundwall
15 december 2006 ·

HardcoreHunny skrev:
Det är för att jag fortfarande anser att en vuxen man inte under några som helst omständigheter ska ha sex med en 12-åring. Något du tycker kan vara okay. Det kommer jag aldriga att acceptera

Men bara för att du inte kan förstå att det finns människor som jag, som tycker det är helt upp till 12-åringen och 55-åringen, och inte staten, och ABSOLUT inte mig om dom ska ha sex eller inte, så måste du väl ändå förstå ett logiskt resonemang?

HardcoreHunny skrev:
Tror säkert att du har större erfarenhet en mig angående ditt eget sätt att bemöta kvinnor. Men knappast angående MÄNS olika sätt att bemöta kvinnor.

Det var det dummaste jag har hört. Vi är väl människor båda två? Vi möter väl på det hela taget lika många män som kvinnor i våra dagliga liv? Det enda du har erfarenhet av som inte jag har, är hur män bemöter DIG. Inte kvinnor.

lundwall
15 december 2006 ·

HardcoreHunny skrev:
Svar citat 1;
Läs hela inlägget, inte bara den biten du valt att klippa ut!

Självklart läste jag hela inlägget. Det var när jag svarade på det som jag klippte ut den del som var relevant för det jag skrev.

HardcoreHunny skrev:
Svar citat 2;
Om du nu inte hade gjort som svallerpressen å klippt ut endast en del av mitt uttalande, den delen du kan vinkla lättast, så hade du sett att det inte handlade om endast män å kvinnor utan även om kvinnor i mansyrken å män i kvinnoyrken.

Så om jag skriver en barnbok med nazistslagord och fina hakkors, så är det okej så länge av avslutar den med lite fluff och honung och socker? Aningen absurd jämförelse, men ändå precis samma sak. Det du har skrivit innan en annan sak, görs inte mildare eller starkare av den andra saken.

HardcoreHunny skrev:
Svar citat 3;Det e la inte så underligt att de vill ha bättre vilkor å bättre lön. De gör ju fantastiska saker dagligen som vi i samhället har stor glädje av!

Jag har inte heller påstått att det är något konstigt med det?

HardcoreHunny skrev:
Angående att du vaknar på fel sida med lågt blodsocker kan jag inte göra så mkt mer än rekomendera dig att ändra din kost och motion. Fungerar inte det så kolla så du inte har fått diabetes. Sen kan ju alltid lite possetiva tankar å idéer underlätta på morgonen istället för negativ syn på saker å ting. Fast alla dessa förslagen fungerar ju under hela dagen....

Jag skulle snarare kolla mig efter diabetes om jag vaknade en morgon och hade högt blodsocker. Jag tror rätt få människor vaknar med högt blodsocker. Det är inte riktigt hälsosamt.

HardcoreHunny skrev:
För detta var mitt sista inlägg i denna tråden då jag inte orkar engagera mig i ännu en korkad disskution med Lundwall. Hans avsaknad av vilja att förstå andras sätt att se på saker å ting har jag redan stött på så många gånger tidigare så idag skiter jag i vilket å ger mig ut på julklappsshopping ist! Ha det soft!

Det här var inte bara roligt, det var otroligt dumt dessutom. Att inte ha några argument, och att försöka få sista ordet (som om det var något viktigt), och sen försöka låtsas som om allt annat i ditt liv just nu är viktigare än att fortsätta en diskussion och således lämna den med näsan i vädret... tja, tre fel av tre möjliga. Ha det soft själv, hur man nu har det.

Senast redigerat av lundwall (15 december 2006)

Rawad C20LET
15 december 2006 · 1 041 Inlägg

Fattar fan inte varför det blir bråk i forumet så fort man lägger upp en tråd, varför bråka med varan o ta allt på ett stort allvar!

Varför e det så känsligt mellan män o kvinnor jämt, man bråkar om allt, men så fort det gäller sex så e man enad med den andra.

säger bara så kvinnor e ju jämnlika som män, för kvinnan har hjärta o det har mannen med, kvinnan har en hjärna o det har mannen med, så säg mig om det finns nåt som jag inte känner till.

vi går ju vi alla med vår partner till sängs till slut i alla fall, så hur kan man sitta o bråka om vem av könen e bättre i livet. sad

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
GrebyAxel
15 december 2006 · 524 Inlägg

Bråk, konflikter, dispyter med mera. De e kul ju. Fan va tråkigt om alla bara höll me hela tiden tongue Skitkul me en stor riktig diskution ju...

Izual
15 december 2006 · 4 571 Inlägg

Ta det via PM istället för att smutsa ner tråd efter tråd med onödigt tjafs

pUs Ûbersturmstekare
15 december 2006 · 534 Inlägg

Calibra_92 skrev:
Fattar fan inte varför det blir bråk i forumet så fort man lägger upp en tråd, varför bråka med varan o ta allt på ett stort allvar!

Varför e det så känsligt mellan män o kvinnor jämt, man bråkar om allt, men så fort det gäller sex så e man enad med den andra.

säger bara så kvinnor e ju jämnlika som män, för kvinnan har hjärta o det har mannen med, kvinnan har en hjärna o det har mannen med, så säg mig om det finns nåt som jag inte känner till.

vi går ju vi alla med vår partner till sängs till slut i alla fall, så hur kan man sitta o bråka om vem av könen e bättre i livet. sad

Det här är ett diskussionsforum. Ut ur köket om du inte klarar av hettan. wink

Skämt åsido, diskussioner är väl kul? Jag tror ingen varit särskilt upprörd i den här tråden.

brillmongo
15 december 2006 · 874 Inlägg

Den eviga könskampen fortgår på alla fronter märker jag. *s u c k*

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
Rawad C20LET
15 december 2006 · 1 041 Inlägg

Tycker att det här ingen diskussion längre, det e snarare tjafs om vem som har rätt.
snart kommer det säkert nån som ska rätta upp mig o min stavning.
att ni bara orkar hålla på o tjaffsa om allt, mogna upp nångång o inse att livet e för kort för att hålla på o göra andra ledsna pga era dumma onödiga inlägg.
man ska sprida glädje o skratt till andra inte hela tin bråka om det minsta lilla bara för att visa andra att man kan mer eller vet bättre än den andra.

Väx upp o välj en annan forum för att reda ut såna jäkla grejer som ni inte kan enas om.
Snart e det nog min tur att nån börjar göra sig rolig över mig med, men det tar jag nog.

Ber om ursäkt för att jag lånar denna tråd, men man blir så less på visa som snackar gojja i vartenda tråd.
MVH/Roddy

Vi tycker olika vet jag, that's it
Opel Calibra Turbo 4x4 "Vicky" (1992)
pUs Ûbersturmstekare
15 december 2006 · 534 Inlägg

Calibra_92 skrev:
Väx upp o välj en annan forum för att reda ut såna jäkla grejer som ni inte kan enas om.

Öhm.. det är väl inte upp till dig att bestämma vad vi ska diskutera om?

Jag tycker faktiskt att ämnet är både kul och intressant. Att vi inte är eniga betyder inte att vi är på g att slå ihjäl varandra hela bunten. Det är tråkigt om du inte kan följa en engagerad debatt utan att blodet kokar, men de allra flesta grejar faktiskt den biten ganska bra. smile

MilleN
15 december 2006 · 9 108 Inlägg

Håller helt och hållet med pUs och Lundwall när det gäller jämställdheten i stora drag.

Måste dock säga att jag gott och väl tycker att tjejerna kan få ha en egen site. Jag har inget som helst behov av en klubb för killar och skulle absolut inte vilja gå med då de flesta bilforum redan är rejält överfyllda med pojkar/män men jag förstår att tjejer är sugna på ett eget litet forum för att kunna snacka om tjejbilar och smink wink

På samma sätt startar ju även många lokala bilforum och märkesforum, just för att folket på forumen har något gemensamt. Det tjejerna har gemensamt är ju då sitt kön, och även om det kanske är etiskt fel så har jag inget som helst problem med det då det finns 100 bilforum och de flesta söker sig hit i alla fall. Man måste inte kämpa för jämställdhet så långt ner i stegen fan.

Sedan måste jag säga att vi lever väldigt jämställt i Sverige, feminismen är bara toköverdriven. Att män har högre löner beror på att de flesta högutbildade (speciellt de lite äldre) är just män, och kvinnor söker fler låglönejobb från början. Tunga jobb är mer slit och har därmed högre lön än t.ex dagisfröknar, så enkelt är det.

Samma lön för samma arbete är ju självklart överallt! Sedan är nog tjejer inte lika hårda på att löneförhandla på arbeten med såna förmåner. På industrijobb är det ju uteslutande samma lön för samma arbete.

My 2 cents. Och jag har fan rätt wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang