Lacksläpp, färg har flagnat! Någon kunnig? (Bild finns)

Dawelito
8 januari 2015 · 2 Inlägg

Hejsan! Jag söker lite tips och råd på hur jag ska gå tillväga då jag aldrig tidigare har grejat med sånt här.
En bild finns under mina bilder (Vet inte hur man bifogar bilder i inlägg)

Det är som sagt färgen som har flagnat sig, har även börjat komma lite rost sad

Skadan är är på undersidan ramen på min HD så det är inget som behöver bli jätte snyggt, vill mest ta tag i det så
inte rosten sprider sig! Är mycket tacksam om någon skulle förklara i vilka steg jag ska göra allt. Jag har en liten flaska med samma färg som på hojen men jag antar att det inte bara är att pensla på den direkt ?!

Tack på förhand !!!

Mervolic Yawn...
8 januari 2015 · 3 151 Inlägg

Tjena.

Bilden får du in hit genom att kopiera det som står i rutan "BBCode" till höger om bilden i fotoalbumet. Hjälper dig med att få hit bilden:

https://www1.garaget.org/gallery/images/85/84019/84019-84d86ea66abb617ce784969345eb377b.jpg

Du måste blästra för att få bort all rost, slipa räcker inte då rosten överlever i små porer. Slipar du och målar över så är rosten tillbaka lika jävlig eller värre om ett tag.

Så, blästra innan du målar över det, och lägg ordentligt med rostskydd.

Någon annan får fylla i exakt hur du går till väga. smile

Dawelito
8 januari 2015 · 2 Inlägg

Mervolic skrev:
Tjena.

Bilden får du in hit genom att kopiera det som står i rutan "BBCode" till höger om bilden i fotoalbumet. Hjälper dig med att få hit bilden:

http://www1.garaget.org/gallery/images/85/84019/84019-84d86ea66abb617ce784969345eb377b.jpg

Du måste blästra för att få bort all rost, slipa räcker inte då rosten överlever i små porer. Slipar du och målar över så är rosten tillbaka lika jävlig eller värre om ett tag.

Så, blästra innan du målar över det, och lägg ordentligt med rostskydd.

Någon annan får fylla i exakt hur du går till väga. smile

Tack för snabbt svar!!
Den funkar inte med att bara lägga på nått rostätande medel?

Undra vad det hade kostat att lämna in den till någon firma? värt?

Mervolic Yawn...
8 januari 2015 · 3 151 Inlägg

Dawelito skrev:

Mervolic skrev:
Tjena.

Bilden får du in hit genom att kopiera det som står i rutan "BBCode" till höger om bilden i fotoalbumet. Hjälper dig med att få hit bilden:

http://www1.garaget.org/gallery/images/85/84019/84019-84d86ea66abb617ce784969345eb377b.jpg

Du måste blästra för att få bort all rost, slipa räcker inte då rosten överlever i små porer. Slipar du och målar över så är rosten tillbaka lika jävlig eller värre om ett tag.

Så, blästra innan du målar över det, och lägg ordentligt med rostskydd.

Någon annan får fylla i exakt hur du går till väga. smile

Tack för snabbt svar!!
Den funkar inte med att bara lägga på nått rostätande medel?

Undra vad det hade kostat att lämna in den till någon firma? värt?

Jag skulle inte chansa på det. Känns som att ska man vara seriös nog att göra det, så kan man lika gärna göra det ordentligt. smile

Har ingen aning om vad det kostar, men relativt sett så är det nog inte så dyrt. Särskilt inte om du förklarar att du skiter i hur det ser ut, bara det inte rostar mer. Då lär det bli billigt.

zzr94092
8 januari 2015 · 4 391 Inlägg

är det en plastkåpa som är genomskavd åxxå?

blezzarn
13 mars 2015 · 17 Inlägg

någon här som vet om det funkar att pulerlackera rostfritt. fälgbanan på mina fälgar är i rostfritt och funderar på om det håller om man blästrar grund målar sen pulverlackar dom ?

Audi a4 2.0 TFSI "Audi a4" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang